Materiál navazuje na PL: https://1url.cz/O1MpN
Žáci mívají problémy s řešením úloh, které vyžadují převod času, jako je například převod 2/3 hodiny na minuty nebo 1,8 hodiny na minuty. Tento materiál je navržený tak, aby si žáci tyto převody procvičili.
Obsah
- NEobsahuje smíšená čísla,
- 15 karet se zadáním v desetinném čísle,
- 15 karet se zadáním ve zlomku,
- 2 typy rozvržení: 6 karet na 1 listu, nebo 12 karet na 1 listu.
Možný způsob práce
- Kartičky rozmístěte kdekoli chcete (ve třídě/venku), žáci mohou pracovat samostatně/ve dvojici.
- Žák spočítá 1/3 roku, 1/2 hodinu a hledá jeden správný výsledek ve 4 nabízených řešení, které ho odkáže na další kartičku. Navazující příklad spočítá, vyhledá řešení z nabídky a šipka žáka odkáže na další příklad a tak stále dokola.
- Doporučuji kartičky rozmístit po třídě (do lavic) ve vzestupném pořadí, ať žáci vědí, kde přibližně se další kartička nachází a nezdržují se běháním a hledáním po třídě.
- Doporučuji s žáky probrat způsob zápisu do sešitu: Velké číslo kartičky, pod ní výpočet a šipku s číslem následující kartičky, aby se případná chyba rychleji našla a opravila.
- Práci žáků lze časově omezit, např. 20 min, kdy řeknete STOP, na tabuli napíšete posloupnost správného řešení a žáci začínají kontrolovat od čísla, kterým začali kartičky řešit.
- Žáci mohou mít zpětnou kontrolu, že se jim žádná kartička v průběhu počítání v řešení neobjeví vícekrát.