Kartičky - Vyjádření času zlomkem, desetinným číslem

Předmět:
Kategorie:
Počet stran:
10
Velikost: 3.52 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající:
Nahráno:
Naposledy upraveno:
19. 5. 2024
Sdílet:

Materiál navazuje na PL: https://1url.cz/O1MpN 

Obsah:

  • 36 karet s úkoly ve formě zlomků, větších i menších než 1,
  • 36 karet s úkoly ve formě desetinných čísel, větších i menších než 1,
  • 18 karet s úkoly obsahujícími smíšená čísla a čísla větší než 1, s výsledky ve dvou jednotkách.

Tisk:

  • Pro správný tisk řešení na zadní stranu, při tisku otočte list po delší straně.
  • Požadovaná jednotka výsledku je uvedena na spodní straně každé karty.
  • Pro lepší organizaci doporučuji každou skupinu karet: zlomky, desetinná čísla a obtížnější úlohy, vytisknout na odlišný barevný papír. Tím získáte následně lepší přehled, které karty předložit žákům.

Návrh aktivit:

  • návrh:

Kartičky vytiskněte na různě barevné papíry, kde každá barva reprezentuje jiný typ matematických úloh. A řekněte žákům, která barva kartiček obsahuje jaký typ úloh. Poté kartičky rozmístěte na lavicích/místech po třídě, přičemž jednotlivé řady lavic obsahují kartičky stejné barvy.

Žáci se pohybují po třídě, do sešitu si zapisují jak zadání, tak postup a výsledek. Žáci mají za úkol správně spočítat 4/5/6, dle Vás, po sobě jdoucích karet stejné barvy. Pokud to zvládnou správně, mohou pokračovat na další barevnou sadu kartiček. Pokud se žák dostane k chybnému výsledku, je povinností zjistit, kde udělal chybu. Pokud to sám nezvládne, může se obrátit na učitele. Tímto postupem projdou žáci všechny tři typy úloh, zatímco učitel si udržuje přehled o tom, kde se který žák může zaseknout, a může jim poskytnout potřebnou podporu.

2. návrh:

Aktivita je podobná předchozímu scénáři, avšak s jemnými změnami, které zahrnují rozložení kartiček přímo před tabulí. Každý žák si na začátku vezme jednu kartičku jedné barvy a začne ji na svém místě řešit. Pokud má správnou odpověď, může si vzít další kartičku téže barvy. Žák pokračuje v řešení, dokud není schopen spočítat správně 4/5/6, dle Vás, po sobě jdoucích karet stejné barvy. Teprve poté se může přesunout k další barvě kartiček a pokračovat v procesu. Tímto způsobem je žákům poskytnuta možnost postupovat vlastním tempem a Vás to nestojí hromady kopírování.

  • Když už karty jednou máte nakopírované a třeba zalaminované, můžete je využít jako “zahřívačku” na začátku hodiny,
  • věřím, že potrápí i studenty z jiných ročníků, kteří to jistě zapomněli, ale k řešením slovních úloh se jim to hodí,
  • jako zadání desetiminutovky bez nutnosti tisknutí zadání.

Další produkty od autora Kateřina Šiková

229882
Matematika
1., 2.
Pracovní listy
Žáci mezi sebou soutěží a snaží se o správnost výpočtů, ke kontrole učitel může žákům vytisknout řešení. Pomůcky hrací
28.00 Kč
231541
Matematika
8., 9., SŠ
Pracovní listy
Žáci vypočítají rovnici, zjistí neznámou, kterou dosadí do následující rovnice. Ve druhé aktivitě hledají chybu a
30.00 Kč
229887
Matematika
5., 6., 7.
Pracovní listy
Žáci mezi sebou soutěží a snaží se o správnost výpočtů, ke kontrole učitel může žákům vytisknout řešení. Pomůcky hrací
25.00 Kč
280990
Matematika
4., 5., 6., 7.
Kolíčkování
Tento materiál JE SOUČÁSTÍ materiálu: https://uciteleucitelum.cz/material/matematika/eura-jako-desetinna-cisla-uvod
30.00 Kč
Kartičky - Vyjádření času zlomkem, desetinným číslem Kartičky - Vyjádření času zlomkem, desetinným číslem
Materiál navazuje na PL: https://1url.cz/O1MpN  Obsah:36 karet s úkoly ve formě zlomků, větších i menších než 1,36 karet s úkoly ve formě desetinných čísel, větších i menších než 1,18 karet s úkoly obsahujícími smíšená čísla a čísla větší než 1, s výsledky ve dvou jednotkách.Tisk:Pro správný tisk řešení na zadní stranu, při tisku otočte list po delší straně. Požadovaná jednotka výsledku je uvedena na spodní straně každé karty.Pro lepší organizaci doporučuji každou skupinu karet: zlomky, desetinná čísla a obtížnější úlohy, vytisknout na odlišný barevný papír. Tím získáte následně lepší přehled, které karty předložit žákům.Návrh aktivit: návrh:Kartičky vytiskněte na různě barevné papíry, kde každá barva reprezentuje jiný typ matematických úloh. A řekněte žákům, která barva kartiček obsahuje jaký typ úloh. Poté kartičky rozmístěte na lavicích/místech po třídě, přičemž jednotlivé řady lavic obsahují kartičky stejné barvy.Žáci se pohybují po třídě, do sešitu si zapisují jak zadání, tak postup a výsledek. Žáci mají za úkol správně spočítat 4/5/6, dle Vás, po sobě jdoucích karet stejné barvy. Pokud to zvládnou správně, mohou pokračovat na další barevnou sadu kartiček. Pokud se žák dostane k chybnému výsledku, je povinností zjistit, kde udělal chybu. Pokud to sám nezvládne, může se obrátit na učitele. Tímto postupem projdou žáci všechny tři typy úloh, zatímco učitel si udržuje přehled o tom, kde se který žák může zaseknout, a může jim poskytnout potřebnou podporu.2. návrh:Aktivita je podobná předchozímu scénáři, avšak s jemnými změnami, které zahrnují rozložení kartiček přímo před tabulí. Každý žák si na začátku vezme jednu kartičku jedné barvy a začne ji na svém místě řešit. Pokud má správnou odpověď, může si vzít další kartičku téže barvy. Žák pokračuje v řešení, dokud není schopen spočítat správně 4/5/6, dle Vás, po sobě jdoucích karet stejné barvy. Teprve poté se může přesunout k další barvě kartiček a pokračovat v procesu. Tímto způsobem je žákům poskytnuta možnost postupovat vlastním tempem a Vás to nestojí hromady kopírování.Když už karty jednou máte nakopírované a třeba zalaminované, můžete je využít jako “zahřívačku” na začátku hodiny, věřím, že potrápí i studenty z jiných ročníků, kteří to jistě zapomněli, ale k řešením slovních úloh se jim to hodí,jako zadání desetiminutovky bez nutnosti tisknutí zadání.
UUCZ-576066
Matematika>Ostatní>ZŠ – 2. STUPEŇ
39.00