Kartičky - Vyjádření času zlomkem, desetinným číslem

Předmět:
Kategorie:
Počet stran:
10
Velikost: 3.52 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající:
Nahráno:
Naposledy upraveno:
19. 5. 2024
Sdílet:

Materiál navazuje na PL: https://1url.cz/O1MpN 

Obsah:

  • 36 karet s úkoly ve formě zlomků, větších i menších než 1,
  • 36 karet s úkoly ve formě desetinných čísel, větších i menších než 1,
  • 18 karet s úkoly obsahujícími smíšená čísla a čísla větší než 1, s výsledky ve dvou jednotkách.

Tisk:

  • Pro správný tisk řešení na zadní stranu, při tisku otočte list po delší straně.
  • Požadovaná jednotka výsledku je uvedena na spodní straně každé karty.
  • Pro lepší organizaci doporučuji každou skupinu karet: zlomky, desetinná čísla a obtížnější úlohy, vytisknout na odlišný barevný papír. Tím získáte následně lepší přehled, které karty předložit žákům.

Návrh aktivit:

  • návrh:

Kartičky vytiskněte na různě barevné papíry, kde každá barva reprezentuje jiný typ matematických úloh. A řekněte žákům, která barva kartiček obsahuje jaký typ úloh. Poté kartičky rozmístěte na lavicích/místech po třídě, přičemž jednotlivé řady lavic obsahují kartičky stejné barvy.

Žáci se pohybují po třídě, do sešitu si zapisují jak zadání, tak postup a výsledek. Žáci mají za úkol správně spočítat 4/5/6, dle Vás, po sobě jdoucích karet stejné barvy. Pokud to zvládnou správně, mohou pokračovat na další barevnou sadu kartiček. Pokud se žák dostane k chybnému výsledku, je povinností zjistit, kde udělal chybu. Pokud to sám nezvládne, může se obrátit na učitele. Tímto postupem projdou žáci všechny tři typy úloh, zatímco učitel si udržuje přehled o tom, kde se který žák může zaseknout, a může jim poskytnout potřebnou podporu.

2. návrh:

Aktivita je podobná předchozímu scénáři, avšak s jemnými změnami, které zahrnují rozložení kartiček přímo před tabulí. Každý žák si na začátku vezme jednu kartičku jedné barvy a začne ji na svém místě řešit. Pokud má správnou odpověď, může si vzít další kartičku téže barvy. Žák pokračuje v řešení, dokud není schopen spočítat správně 4/5/6, dle Vás, po sobě jdoucích karet stejné barvy. Teprve poté se může přesunout k další barvě kartiček a pokračovat v procesu. Tímto způsobem je žákům poskytnuta možnost postupovat vlastním tempem a Vás to nestojí hromady kopírování.

  • Když už karty jednou máte nakopírované a třeba zalaminované, můžete je využít jako “zahřívačku” na začátku hodiny,
  • věřím, že potrápí i studenty z jiných ročníků, kteří to jistě zapomněli, ale k řešením slovních úloh se jim to hodí,
  • jako zadání desetiminutovky bez nutnosti tisknutí zadání.

Další produkty od autora Kateřina Šiková

206955
Matematika
2.
Pracovní listy
Sčítání a odčítání do 10 pomocí vah. Žák spočítá jednu stranu váhy a doplňuje chybějící číslo na straně druhé
30.00 Kč
158619
Matematika
4., 5., 6., 7.
Pracovní listy
Obsah 1.PL: 12 slovních úloh s jednou početní operací, 2.PL: 12 slovních úloh s vícero početních operací, řešení úloh
35.00 Kč
644405
Matematika
Pracovní listy
Úvodní seznámení žáků s vektory. Nevyžaduje žádné pokročilé vzorce, kromě Pythagorovy věty. Důsledky souměrnosti pro
39.00 Kč
215627
Matematika
5., 6., 7.
Pracovní listy
Sčítání a odčítání desetinných čísel pomocí vah. Žák spočítá jednu stranu váhy a doplňuje chybějící číslo na straně
30.00 Kč
Kartičky - Vyjádření času zlomkem, desetinným číslem Kartičky - Vyjádření času zlomkem, desetinným číslem
Materiál navazuje na PL: https://1url.cz/O1MpN  Obsah:36 karet s úkoly ve formě zlomků, větších i menších než 1,36 karet s úkoly ve formě desetinných čísel, větších i menších než 1,18 karet s úkoly obsahujícími smíšená čísla a čísla větší než 1, s výsledky ve dvou jednotkách.Tisk:Pro správný tisk řešení na zadní stranu, při tisku otočte list po delší straně. Požadovaná jednotka výsledku je uvedena na spodní straně každé karty.Pro lepší organizaci doporučuji každou skupinu karet: zlomky, desetinná čísla a obtížnější úlohy, vytisknout na odlišný barevný papír. Tím získáte následně lepší přehled, které karty předložit žákům.Návrh aktivit: návrh:Kartičky vytiskněte na různě barevné papíry, kde každá barva reprezentuje jiný typ matematických úloh. A řekněte žákům, která barva kartiček obsahuje jaký typ úloh. Poté kartičky rozmístěte na lavicích/místech po třídě, přičemž jednotlivé řady lavic obsahují kartičky stejné barvy.Žáci se pohybují po třídě, do sešitu si zapisují jak zadání, tak postup a výsledek. Žáci mají za úkol správně spočítat 4/5/6, dle Vás, po sobě jdoucích karet stejné barvy. Pokud to zvládnou správně, mohou pokračovat na další barevnou sadu kartiček. Pokud se žák dostane k chybnému výsledku, je povinností zjistit, kde udělal chybu. Pokud to sám nezvládne, může se obrátit na učitele. Tímto postupem projdou žáci všechny tři typy úloh, zatímco učitel si udržuje přehled o tom, kde se který žák může zaseknout, a může jim poskytnout potřebnou podporu.2. návrh:Aktivita je podobná předchozímu scénáři, avšak s jemnými změnami, které zahrnují rozložení kartiček přímo před tabulí. Každý žák si na začátku vezme jednu kartičku jedné barvy a začne ji na svém místě řešit. Pokud má správnou odpověď, může si vzít další kartičku téže barvy. Žák pokračuje v řešení, dokud není schopen spočítat správně 4/5/6, dle Vás, po sobě jdoucích karet stejné barvy. Teprve poté se může přesunout k další barvě kartiček a pokračovat v procesu. Tímto způsobem je žákům poskytnuta možnost postupovat vlastním tempem a Vás to nestojí hromady kopírování.Když už karty jednou máte nakopírované a třeba zalaminované, můžete je využít jako “zahřívačku” na začátku hodiny, věřím, že potrápí i studenty z jiných ročníků, kteří to jistě zapomněli, ale k řešením slovních úloh se jim to hodí,jako zadání desetiminutovky bez nutnosti tisknutí zadání.
UUCZ-576066
Matematika>Ostatní>ZŠ – 2. STUPEŇ
39.00