Dělení desetiných čísel desetinným číslem -ornamenty

Předmět:
Ročník:
5., 6., 7.
Kategorie:
Počet stran:
5
Velikost: 2.5 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Kateřina Šiková
Nahráno:
Naposledy upraveno:
16. 10. 2023
Sdílet:

Obsah

  • tabulka násobilky od čísla 11 do čísla 29, vynechané číslo 20,
  • 5 bludišť rozměry: 3x3 (9 příkladů v každém bludišti),
    • 2 bludiště, po posunutí desetinné čárky vznikne jednociferný dělitel,
    • 3 bludiště, po posunutí desetinné čárky vznikne dvouciferný dělitel,
  • 1 bludiště rozměry: 4x4 (16 příkladů),
  • po posunutí desetinné čárky vznikne dvouciferný dělitel,
  • kopírovatelné zadání pro žáky a řešení pro učitele.

Způsob práce

  • Při tvorbě tohoto materiálu jsem se zaměřila na procvičování mechanismu dělení, proto jsem žákům chtěla práci usnadnit násobilkovou tabulkou některých dělitelů. V celém materiálu nenajdete vyššího dělitele než 39. Hodnota dělitele se postupně zvyšuje se zvyšujícím se pořadí zadání.
  • Např.: žákům kopíruji vždy po jednotlivých skupinkách příkladů, zdatnější si mohou vzít zadání již s dělením dvouciferného čísla. Já postupně obcházím ty, kteří dělí jednociferným a pomáhám jim tak, aby si v příští hodině mohli vzít třeba již s dvouciferným dělitelem.
  • žáci mají k dispozici kontrolu v podobě všech výsledků v tabulce a pak i celkový vzhled vybarveného ornamentu.
  • Postup vyplňování: vedle příkladu je obarvený jeden čtvereček. Žáci výsledek příkladu najdou v tabulce a podle způsobu vybarvení čtverečku u zadání vybarví čtvereček v tabulce.

 

Další produkty od autora Kateřina Šiková

603791
Matematika
8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Vytvořeno pro žáky na začátku 9. ročníku jako lehká zahřívačka a nastartování myšlení po prázdninách. Těžší úlohy
40.00 Kč
293879
Matematika
4., 5.
Pracovní listy
Když žáci vědí, že se 5 výsledků musí shodovat se sousedovými, snaží se počítat přesně a případné odlišnosti přepočítat
35.00 Kč
411094
Matematika
7., 8., 9., SŠ
Didaktické hry
Desková hra. Žáci mezi sebou soutěží a snaží se o správnost výpočtů, ke kontrole učitel může žákům vytisknout řešení
30.00 Kč
280996
Matematika
4., 5.
Já mám, kdo má
Já mám, kdo má? Na procvičení čísel větších než deset tisíc. Pro již vyvolané žáky nabízím 1 PL se 2 možnostmi zadání -
29.00 Kč
Dělení desetiných čísel desetinným číslem -ornamenty Dělení desetiných čísel desetinným číslem -ornamenty
Obsahtabulka násobilky od čísla 11 do čísla 29, vynechané číslo 20,5 bludišť rozměry: 3x3 (9 příkladů v každém bludišti),2 bludiště, po posunutí desetinné čárky vznikne jednociferný dělitel,3 bludiště, po posunutí desetinné čárky vznikne dvouciferný dělitel,1 bludiště rozměry: 4x4 (16 příkladů),po posunutí desetinné čárky vznikne dvouciferný dělitel,kopírovatelné zadání pro žáky a řešení pro učitele.Způsob prácePři tvorbě tohoto materiálu jsem se zaměřila na procvičování mechanismu dělení, proto jsem žákům chtěla práci usnadnit násobilkovou tabulkou některých dělitelů. V celém materiálu nenajdete vyššího dělitele než 39. Hodnota dělitele se postupně zvyšuje se zvyšujícím se pořadí zadání.Např.: žákům kopíruji vždy po jednotlivých skupinkách příkladů, zdatnější si mohou vzít zadání již s dělením dvouciferného čísla. Já postupně obcházím ty, kteří dělí jednociferným a pomáhám jim tak, aby si v příští hodině mohli vzít třeba již s dvouciferným dělitelem.žáci mají k dispozici kontrolu v podobě všech výsledků v tabulce a pak i celkový vzhled vybarveného ornamentu.Postup vyplňování: vedle příkladu je obarvený jeden čtvereček. Žáci výsledek příkladu najdou v tabulce a podle způsobu vybarvení čtverečku u zadání vybarví čtvereček v tabulce. 
UUCZ-394641
Matematika>Pracovní listy>5.>6.>7.
25.00