Dělení dvojciferným dělitelem se zbytkem - bludiště

Předmět:
Ročník:
3., 4., 5.
Počet stran:
8
Velikost: 3.47 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající:
Nahráno:
Naposledy upraveno:
23. 4. 2023
Sdílet:

Žák počítá příklady. Po dopočítání postupně zakroužkovává cestu bludištěm. Pokud žák počítal správně najde cestu ven z bludiště. Nabízím 3 obtížnosti a ke každé 3 zadání = možná individualizace - další bludiště možné o vyšší obtížnosti.

Obsah:

  • u bludišť se postupně zvyšují dělitelé, celkem 127 příkladů,
  • 1. obtížnost: 60 : 11 = 5 zb. 5
    • 1. bludiště 10 úloh, 2. bludiště 9 úloh, 3. bludiště 10 úloh,
  • 2. obtížnost: 1 219: 26 = 46 zb. 23
    • 1. bludiště 10 úloh, 2. bludiště 10 úloh, 3. bludiště 16 úloh, 4. bludiště 8 úloh, 5. bludiště 9 úloh, 6. bludiště 10 úloh,
  • 3. obtížnost: 31 024 : 38 = 816 zb. 16
    • 1. bludiště 9 úloh, 2. bludiště 10 úloh, 3. bludiště 16 úloh.

Způsob práce

  • Žáci počítají do sešitu, doporučuji s nimi probrat způsob organizace výpočtů na stránce, snadněji se poté hledají chybné výpočty.
  • Nakopírujte bludiště s příklady. Žáci přehnou zadání, aby viděli pouze příklady a bludiště bylo na druhé straně. Zbytek po dělení tvoří cestu bludištěm. Po dopočítání zadání papírek rozloží a postupně v bludišti vyznačují jejich výsledky. Pokud správně počítali, spojováním zbytků najdou cestu ven z bludiště.
  • Pomalí a nejistí počtáři? Ať žáci vytvoří dvojice a počítají jedno bludiště společně.
  • Různé úrovně zdatností žáků? Nakopírujte z každé obtížnosti 1. bludiště, ať si žáci dle schopností vyberou svou obtížnost. A podle úspěšnosti si příští zadání vezmou stejnou/vyšší obtížnost.

 

 

Další produkty od autora Kateřina Šiková

171385
Matematika
9., SŠ
Pracovní listy
Co by žáky motivovalo počítat charakteristiky polohy statistického souboru (medián, průměr, kvartily)? Krabicový graf
45.00 Kč
259786
Matematika
5., 6., 7.
Pracovní listy
Zpestřete žákům příklady zaměřené na pořadí početních operací složením ornamentu z výsledků. Žáci se hned mohou ujistit
35.00 Kč
186435
Matematika
2., 3., 4., ZŠ – 1. STUPEŇ
Pracovní listy
Obohaťte běžné počty složením ornamentu. Žáci se hned mohou ujistit, že počítali správně - najdou výsledek v tabulce a
29.00 Kč
256217
Matematika
4., 5., 6.
Pracovní listy
Dvě aktivity: Tabulky se shodnými výsledky a "Pohádkové" PL, kde výsledky odpovídají obrázkům, které tvoří název pohádky
37.00 Kč
Dělení dvojciferným dělitelem se zbytkem - bludiště Dělení dvojciferným dělitelem se zbytkem - bludiště
Žák počítá příklady. Po dopočítání postupně zakroužkovává cestu bludištěm. Pokud žák počítal správně najde cestu ven z bludiště. Nabízím 3 obtížnosti a ke každé 3 zadání = možná individualizace - další bludiště možné o vyšší obtížnosti. Obsah: u bludišť se postupně zvyšují dělitelé, celkem 127 příkladů, 1. obtížnost: 60 : 11 = 5 zb. 5 1. bludiště 10 úloh, 2. bludiště 9 úloh, 3. bludiště 10 úloh, 2. obtížnost: 1 219: 26 = 46 zb. 23 1. bludiště 10 úloh, 2. bludiště 10 úloh, 3. bludiště 16 úloh, 4. bludiště 8 úloh, 5. bludiště 9 úloh, 6. bludiště 10 úloh, 3. obtížnost: 31 024 : 38 = 816 zb. 16 1. bludiště 9 úloh, 2. bludiště 10 úloh, 3. bludiště 16 úloh. Způsob práce Žáci počítají do sešitu, doporučuji s nimi probrat způsob organizace výpočtů na stránce, snadněji se poté hledají chybné výpočty. Nakopírujte bludiště s příklady. Žáci přehnou zadání, aby viděli pouze příklady a bludiště bylo na druhé straně. Zbytek po dělení tvoří cestu bludištěm. Po dopočítání zadání papírek rozloží a postupně v bludišti vyznačují jejich výsledky. Pokud správně počítali, spojováním zbytků najdou cestu ven z bludiště. Pomalí a nejistí počtáři? Ať žáci vytvoří dvojice a počítají jedno bludiště společně. Různé úrovně zdatností žáků? Nakopírujte z každé obtížnosti 1. bludiště, ať si žáci dle schopností vyberou svou obtížnost. A podle úspěšnosti si příští zadání vezmou stejnou/vyšší obtížnost.    
UUCZ-298414
Matematika>Pracovní listy>Ostatní>3.>4.>5.
39.00