Dělení desetiných čísel přirozeným dělitelem-ornamenty

Předmět:
Ročník:
5., 6., 7.
Kategorie:
Počet stran:
6
Velikost: 2.83 MB
Prodávající:
Nahráno:
Naposledy upraveno:
12. 10. 2023
Cena:
30 Kč vč. DPH
Sdílet:

Zpestřete žákům mechanické sčítání a odčítání desetinných čísel složením ornamentu z výsledků. Žáci se hned mohou ujistit, že počítali správně - najdou výsledek v tabulce a výsledný ornament zkontrolují s nakresleným učitelovým na tabuli.

Obsah

  • tabulka násobilky od čísla 11 do čísla 29, vynechané číslo 20,
  • 6 bludišť rozměry: 3x3 (9 příkladů v každém bludišti),
    • 3 bludiště s jednocifernými děliteli,
    • 3 bludiště s dvoucifernými děliteli,
  • 2 bludiště rozměry: 4x4 (16 příkladů v každém bludišti),
    • obě bludiště s dvoucifernými děliteli,
  • kopírovatelné zadání pro žáky a řešení pro učitele.

Způsob práce

  • Při tvorbě tohoto materiálu jsem se zaměřila na procvičování mechanismu dělení, proto jsem žákům chtěla práci usnadnit násobilkovou tabulkou některých dělitelů. V celém materiálu nenajdete vyššího dělitele než 39. Hodnota dělitele se postupně zvyšuje se zvyšujícím se pořadí zadání.
  • Např.: žákům kopíruji vždy po jednotlivých skupinkách příkladů, zdatnější si mohou vzít zadání již s dělením dvouciferného čísla. Já postupně obcházím ty, kteří dělí jednociferným a pomáhám jim tak, aby si v příští hodině mohli vzít třeba již s dvouciferným dělitelem.
  • žáci mají k dispozici kontrolu v podobě všech výsledků v tabulce a pak i celkový vzhled vybarveného ornamentu.
  • Postup vyplňování: vedle příkladu je obarvený jeden čtvereček. Žáci výsledek příkladu najdou v tabulce a podle způsobu vybarvení čtverečku u zadání vybarví čtvereček v tabulce.

 

Další produkty od autora Kateřina Šiková

161965
Matematika
6., 7., 8., ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Reálný případ. Žáci mají k dispozici opravdové recepty s gramáží surovin, jen jsem je převedla na kilogramy. Ceny
40.00 Kč
298414
Matematika
3., 4., 5.
Pracovní listy
Žák počítá příklady. Po dopočítání postupně zakroužkovává cestu bludištěm. Pokud žák počítal správně najde cestu ven z
39.00 Kč
287984
Matematika
4., 5.
Pracovní listy
Sčítání a odčítání přirozených čísel (trojciferné a celé desítky) pomocí vah. Žák spočítá jednu stranu váhy a doplňuje
30.00 Kč
332905
Matematika
6., 7.
Didaktické hry
Žáci mezi sebou soutěží. Pro postup po hracím poli je potřeba správných výpočtů. Ke kontrole učitel může žákům
34.00 Kč
Dělení desetiných čísel přirozeným dělitelem-ornamenty Dělení desetiných čísel přirozeným dělitelem-ornamenty
Zpestřete žákům mechanické sčítání a odčítání desetinných čísel složením ornamentu z výsledků. Žáci se hned mohou ujistit, že počítali správně - najdou výsledek v tabulce a výsledný ornament zkontrolují s nakresleným učitelovým na tabuli. Obsah tabulka násobilky od čísla 11 do čísla 29, vynechané číslo 20, 6 bludišť rozměry: 3x3 (9 příkladů v každém bludišti), 3 bludiště s jednocifernými děliteli, 3 bludiště s dvoucifernými děliteli, 2 bludiště rozměry: 4x4 (16 příkladů v každém bludišti), obě bludiště s dvoucifernými děliteli, kopírovatelné zadání pro žáky a řešení pro učitele. Způsob práce Při tvorbě tohoto materiálu jsem se zaměřila na procvičování mechanismu dělení, proto jsem žákům chtěla práci usnadnit násobilkovou tabulkou některých dělitelů. V celém materiálu nenajdete vyššího dělitele než 39. Hodnota dělitele se postupně zvyšuje se zvyšujícím se pořadí zadání. Např.: žákům kopíruji vždy po jednotlivých skupinkách příkladů, zdatnější si mohou vzít zadání již s dělením dvouciferného čísla. Já postupně obcházím ty, kteří dělí jednociferným a pomáhám jim tak, aby si v příští hodině mohli vzít třeba již s dvouciferným dělitelem. žáci mají k dispozici kontrolu v podobě všech výsledků v tabulce a pak i celkový vzhled vybarveného ornamentu. Postup vyplňování: vedle příkladu je obarvený jeden čtvereček. Žáci výsledek příkladu najdou v tabulce a podle způsobu vybarvení čtverečku u zadání vybarví čtvereček v tabulce.  
UUCZ-390658
Matematika>Pracovní listy>5.>6.>7.
30.00