Zpestřete žákům mechanické sčítání a odčítání desetinných čísel složením ornamentu z výsledků. Žáci se hned mohou ujistit, že počítali správně - najdou výsledek v tabulce a výsledný ornament zkontrolují s nakresleným učitelovým na tabuli.
Obsah
- tabulka násobilky od čísla 11 do čísla 29, vynechané číslo 20,
- 6 bludišť rozměry: 3x3 (9 příkladů v každém bludišti),
- 3 bludiště s jednocifernými děliteli,
- 3 bludiště s dvoucifernými děliteli,
- 2 bludiště rozměry: 4x4 (16 příkladů v každém bludišti),
- obě bludiště s dvoucifernými děliteli,
- kopírovatelné zadání pro žáky a řešení pro učitele.
Způsob práce
- Při tvorbě tohoto materiálu jsem se zaměřila na procvičování mechanismu dělení, proto jsem žákům chtěla práci usnadnit násobilkovou tabulkou některých dělitelů. V celém materiálu nenajdete vyššího dělitele než 39. Hodnota dělitele se postupně zvyšuje se zvyšujícím se pořadí zadání.
- Např.: žákům kopíruji vždy po jednotlivých skupinkách příkladů, zdatnější si mohou vzít zadání již s dělením dvouciferného čísla. Já postupně obcházím ty, kteří dělí jednociferným a pomáhám jim tak, aby si v příští hodině mohli vzít třeba již s dvouciferným dělitelem.
- žáci mají k dispozici kontrolu v podobě všech výsledků v tabulce a pak i celkový vzhled vybarveného ornamentu.
- Postup vyplňování: vedle příkladu je obarvený jeden čtvereček. Žáci výsledek příkladu najdou v tabulce a podle způsobu vybarvení čtverečku u zadání vybarví čtvereček v tabulce.