Dělení jednociferným se zbytkem - bludiště

Předmět:
Ročník:
3., 4., 5.
Počet stran:
8
Velikost: 3.31 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající:
Nahráno:
Naposledy upraveno:
19. 4. 2023
Sdílet:

Žák počítá příklady. Po dopočítání postupně zakroužkovává cestu bludištěm. Pokud žák počítal správně najde cestu ven z bludiště. Nabízím 4 obtížnosti a ke každé 3 zadání = možná individualizace - další bludiště možné o vyšší obtížnosti.

Obsah:

  • 1. obtížnost: 69 : 8 = 8 zb. 5
    • 1. bludiště 10 úloh, 2. bludiště 9 úloh, 3. bludiště 10 úloh,
  • 2. obtížnost: 169 : 5 = 33 zb. 4
    • 1. bludiště 10 úloh, 2. bludiště 10 úloh, 3. bludiště 16 úloh,
  • 3. obtížnost: 7 586 : 9 = 842 zb. 8
    • 1. bludiště 8 úloh, 2. bludiště 9 úloh, 3. bludiště 10 úloh,
  • 4. obtížnost: 28 146 : 7 = 4 020 zb. 6
    • 1. bludiště 9 úloh, 2. bludiště 10 úloh, 3. bludiště 16 úloh.

 

Způsob práce

  • Pokud žáci počítají do sešitu, doporučuji s nimi probrat způsob organizace výpočtů na stránce, snadněji se poté hledají chybné výpočty.
  • Nakopírujte bludiště s příklady. Žáci přehnou zadání, aby viděli pouze příklady a bludiště bylo na druhé straně. Zbytek po dělení tvoří cestu bludištěm. Po dopočítání zadání papírek rozloží a postupně v bludišti vyznačují jejich výsledky. Pokud správně počítali, spojováním zbytků najdou cestu ven z bludiště.
  • Pomalí a nejistí počtáři? Ať žáci vytvoří dvojice a počítají jedno bludiště společně.
  • Různé úrovně zdatností žáků? Nakopírujte z každé obtížnosti 1. bludiště, ať si žáci dle schopností vyberou svou obtížnost. A podle úspěšnosti si příští zadání vezmou stejnou/vyšší obtížnost.

Další produkty od autora Kateřina Šiková

200411
Matematika
6., 7., 8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Cíl žák samostatně sčítá a odčítá zlomky s různými jmenovateli, výsledek převádí na základní tvar. Obsah celkem 57
30.00 Kč
280996
Matematika
4., 5.
Já mám, kdo má
Já mám, kdo má? Na procvičení čísel větších než deset tisíc. Pro již vyvolané žáky nabízím 1 PL se 2 možnostmi zadání -
29.00 Kč
222658
Matematika
6., 7.
Pracovní listy
Jeden list A4 obsahuje 6 "řádků" čtyř různých způsobů zadání. Na každý den jeden + třeba jako počítání na víkend. Jeden
27.00 Kč
284650
Matematika
4., 5., 6.
Pracovní listy
Snaha předejít myšlence 0,80 + 0,20 = 0,100 !!!! Materiál využívám jako první seznámení s desetinnými čísly - postupně
32.00 Kč
Dělení jednociferným se zbytkem - bludiště Dělení jednociferným se zbytkem - bludiště
Žák počítá příklady. Po dopočítání postupně zakroužkovává cestu bludištěm. Pokud žák počítal správně najde cestu ven z bludiště. Nabízím 4 obtížnosti a ke každé 3 zadání = možná individualizace - další bludiště možné o vyšší obtížnosti. Obsah: 1. obtížnost: 69 : 8 = 8 zb. 5 1. bludiště 10 úloh, 2. bludiště 9 úloh, 3. bludiště 10 úloh, 2. obtížnost: 169 : 5 = 33 zb. 4 1. bludiště 10 úloh, 2. bludiště 10 úloh, 3. bludiště 16 úloh, 3. obtížnost: 7 586 : 9 = 842 zb. 8 1. bludiště 8 úloh, 2. bludiště 9 úloh, 3. bludiště 10 úloh, 4. obtížnost: 28 146 : 7 = 4 020 zb. 6 1. bludiště 9 úloh, 2. bludiště 10 úloh, 3. bludiště 16 úloh.   Způsob práce Pokud žáci počítají do sešitu, doporučuji s nimi probrat způsob organizace výpočtů na stránce, snadněji se poté hledají chybné výpočty. Nakopírujte bludiště s příklady. Žáci přehnou zadání, aby viděli pouze příklady a bludiště bylo na druhé straně. Zbytek po dělení tvoří cestu bludištěm. Po dopočítání zadání papírek rozloží a postupně v bludišti vyznačují jejich výsledky. Pokud správně počítali, spojováním zbytků najdou cestu ven z bludiště. Pomalí a nejistí počtáři? Ať žáci vytvoří dvojice a počítají jedno bludiště společně. Různé úrovně zdatností žáků? Nakopírujte z každé obtížnosti 1. bludiště, ať si žáci dle schopností vyberou svou obtížnost. A podle úspěšnosti si příští zadání vezmou stejnou/vyšší obtížnost.
UUCZ-296502
Matematika>Pracovní listy>Ostatní>3.>4.>5.
39.00