Žák počítá příklady. Po dopočítání postupně zakroužkovává cestu bludištěm. Pokud žák počítal správně najde cestu ven z bludiště. Nabízím 4 obtížnosti a ke každé 3 zadání = možná individualizace - další bludiště možné o vyšší obtížnosti.
Obsah:
- 1. obtížnost: 69 : 8 = 8 zb. 5
- 1. bludiště 10 úloh, 2. bludiště 9 úloh, 3. bludiště 10 úloh,
- 2. obtížnost: 169 : 5 = 33 zb. 4
- 1. bludiště 10 úloh, 2. bludiště 10 úloh, 3. bludiště 16 úloh,
- 3. obtížnost: 7 586 : 9 = 842 zb. 8
- 1. bludiště 8 úloh, 2. bludiště 9 úloh, 3. bludiště 10 úloh,
- 4. obtížnost: 28 146 : 7 = 4 020 zb. 6
- 1. bludiště 9 úloh, 2. bludiště 10 úloh, 3. bludiště 16 úloh.
Způsob práce
- Pokud žáci počítají do sešitu, doporučuji s nimi probrat způsob organizace výpočtů na stránce, snadněji se poté hledají chybné výpočty.
- Nakopírujte bludiště s příklady. Žáci přehnou zadání, aby viděli pouze příklady a bludiště bylo na druhé straně. Zbytek po dělení tvoří cestu bludištěm. Po dopočítání zadání papírek rozloží a postupně v bludišti vyznačují jejich výsledky. Pokud správně počítali, spojováním zbytků najdou cestu ven z bludiště.
- Pomalí a nejistí počtáři? Ať žáci vytvoří dvojice a počítají jedno bludiště společně.
- Různé úrovně zdatností žáků? Nakopírujte z každé obtížnosti 1. bludiště, ať si žáci dle schopností vyberou svou obtížnost. A podle úspěšnosti si příští zadání vezmou stejnou/vyšší obtížnost.