Dělení jednociferným se zbytkem - bludiště

Předmět:
Ročník:
3., 4., 5.
Počet stran:
8
Velikost: 3.31 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Kateřina Šiková
Nahráno:
Naposledy upraveno:
19. 4. 2023
Sdílet:

Žák počítá příklady. Po dopočítání postupně zakroužkovává cestu bludištěm. Pokud žák počítal správně najde cestu ven z bludiště. Nabízím 4 obtížnosti a ke každé 3 zadání = možná individualizace - další bludiště možné o vyšší obtížnosti.

Obsah:

  • 1. obtížnost: 69 : 8 = 8 zb. 5
    • 1. bludiště 10 úloh, 2. bludiště 9 úloh, 3. bludiště 10 úloh,
  • 2. obtížnost: 169 : 5 = 33 zb. 4
    • 1. bludiště 10 úloh, 2. bludiště 10 úloh, 3. bludiště 16 úloh,
  • 3. obtížnost: 7 586 : 9 = 842 zb. 8
    • 1. bludiště 8 úloh, 2. bludiště 9 úloh, 3. bludiště 10 úloh,
  • 4. obtížnost: 28 146 : 7 = 4 020 zb. 6
    • 1. bludiště 9 úloh, 2. bludiště 10 úloh, 3. bludiště 16 úloh.

 

Způsob práce

  • Pokud žáci počítají do sešitu, doporučuji s nimi probrat způsob organizace výpočtů na stránce, snadněji se poté hledají chybné výpočty.
  • Nakopírujte bludiště s příklady. Žáci přehnou zadání, aby viděli pouze příklady a bludiště bylo na druhé straně. Zbytek po dělení tvoří cestu bludištěm. Po dopočítání zadání papírek rozloží a postupně v bludišti vyznačují jejich výsledky. Pokud správně počítali, spojováním zbytků najdou cestu ven z bludiště.
  • Pomalí a nejistí počtáři? Ať žáci vytvoří dvojice a počítají jedno bludiště společně.
  • Různé úrovně zdatností žáků? Nakopírujte z každé obtížnosti 1. bludiště, ať si žáci dle schopností vyberou svou obtížnost. A podle úspěšnosti si příští zadání vezmou stejnou/vyšší obtížnost.

Další produkty od autora Kateřina Šiková

157349
Matematika
8., 9., SŠ
Pracovní listy
Pro žáky, kteří mají zvládnuté učivo procent. Vhodné pro žáky 8. ročníku až po žáky střední školy. Aktivita na
40.00 Kč
305631
Matematika
4., 5., 6., 7.
Pracovní listy
Mnoho stran s úlohami, které vedou k zavedení pojmů, měření a dopočítávání. S řešením z boku papíru - lze odstřihnout
40.00 Kč
173742
Matematika
7., 8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Tři obtížnosti příkladů, zaměřené na pořadí početních op. s mocninami, kdy výsledek jednoho je počátečním číslem
49.00 Kč
274054
Matematika
5., 6., 7., 8.
Pracovní listy
Tímto materiálem se snažím předejít žákovskému tvrzení, že 0,3h = 30 minut, které občas zaslechnu. Věřím, že ilustrací
30.00 Kč
Dělení jednociferným se zbytkem - bludiště Dělení jednociferným se zbytkem - bludiště
Žák počítá příklady. Po dopočítání postupně zakroužkovává cestu bludištěm. Pokud žák počítal správně najde cestu ven z bludiště. Nabízím 4 obtížnosti a ke každé 3 zadání = možná individualizace - další bludiště možné o vyšší obtížnosti. Obsah: 1. obtížnost: 69 : 8 = 8 zb. 5 1. bludiště 10 úloh, 2. bludiště 9 úloh, 3. bludiště 10 úloh, 2. obtížnost: 169 : 5 = 33 zb. 4 1. bludiště 10 úloh, 2. bludiště 10 úloh, 3. bludiště 16 úloh, 3. obtížnost: 7 586 : 9 = 842 zb. 8 1. bludiště 8 úloh, 2. bludiště 9 úloh, 3. bludiště 10 úloh, 4. obtížnost: 28 146 : 7 = 4 020 zb. 6 1. bludiště 9 úloh, 2. bludiště 10 úloh, 3. bludiště 16 úloh.   Způsob práce Pokud žáci počítají do sešitu, doporučuji s nimi probrat způsob organizace výpočtů na stránce, snadněji se poté hledají chybné výpočty. Nakopírujte bludiště s příklady. Žáci přehnou zadání, aby viděli pouze příklady a bludiště bylo na druhé straně. Zbytek po dělení tvoří cestu bludištěm. Po dopočítání zadání papírek rozloží a postupně v bludišti vyznačují jejich výsledky. Pokud správně počítali, spojováním zbytků najdou cestu ven z bludiště. Pomalí a nejistí počtáři? Ať žáci vytvoří dvojice a počítají jedno bludiště společně. Různé úrovně zdatností žáků? Nakopírujte z každé obtížnosti 1. bludiště, ať si žáci dle schopností vyberou svou obtížnost. A podle úspěšnosti si příští zadání vezmou stejnou/vyšší obtížnost.
UUCZ-296502
Matematika>Pracovní listy>Ostatní>3.>4.>5.
39.00