Dělení jednociferným se zbytkem - bludiště

Předmět:
Ročník:
3., 4., 5.
Počet stran:
8
Velikost: 3.31 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Kateřina Šiková
Nahráno:
Naposledy upraveno:
19. 4. 2023
Sdílet:

Žák počítá příklady. Po dopočítání postupně zakroužkovává cestu bludištěm. Pokud žák počítal správně najde cestu ven z bludiště. Nabízím 4 obtížnosti a ke každé 3 zadání = možná individualizace - další bludiště možné o vyšší obtížnosti.

Obsah:

  • 1. obtížnost: 69 : 8 = 8 zb. 5
    • 1. bludiště 10 úloh, 2. bludiště 9 úloh, 3. bludiště 10 úloh,
  • 2. obtížnost: 169 : 5 = 33 zb. 4
    • 1. bludiště 10 úloh, 2. bludiště 10 úloh, 3. bludiště 16 úloh,
  • 3. obtížnost: 7 586 : 9 = 842 zb. 8
    • 1. bludiště 8 úloh, 2. bludiště 9 úloh, 3. bludiště 10 úloh,
  • 4. obtížnost: 28 146 : 7 = 4 020 zb. 6
    • 1. bludiště 9 úloh, 2. bludiště 10 úloh, 3. bludiště 16 úloh.

 

Způsob práce

  • Pokud žáci počítají do sešitu, doporučuji s nimi probrat způsob organizace výpočtů na stránce, snadněji se poté hledají chybné výpočty.
  • Nakopírujte bludiště s příklady. Žáci přehnou zadání, aby viděli pouze příklady a bludiště bylo na druhé straně. Zbytek po dělení tvoří cestu bludištěm. Po dopočítání zadání papírek rozloží a postupně v bludišti vyznačují jejich výsledky. Pokud správně počítali, spojováním zbytků najdou cestu ven z bludiště.
  • Pomalí a nejistí počtáři? Ať žáci vytvoří dvojice a počítají jedno bludiště společně.
  • Různé úrovně zdatností žáků? Nakopírujte z každé obtížnosti 1. bludiště, ať si žáci dle schopností vyberou svou obtížnost. A podle úspěšnosti si příští zadání vezmou stejnou/vyšší obtížnost.

Další produkty od autora Kateřina Šiková

227585
Matematika
5., 6., 7.
Pracovní listy
Jeden list A4 obsahuje 6 "řádků" čtyř různých způsobů zadání. Na každý den jeden + třeba jako počítání na víkend. Jeden
29.00 Kč
316185
Matematika
3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Pracovní listy
Vytvořeno pro žáky na 1. stupni, kteří zatím neznají desetinná čísla. Při tvoření jsem se snažila vyvarovat převodům
35.00 Kč
401209
Matematika - geometrie
8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
V mříži se nachází několik rovinných útvarů. Je na Vás, zda žáci mají za úkol spočítat obvod (délky všech stran pomocí
25.00 Kč
458378
Matematika
Ostatní
Zvládají žáci zjišťovat kořeny kvadratické rovnice? Žáci spočítají příklad a řešení je odkáže na navazující kartičku
30.00 Kč
Dělení jednociferným se zbytkem - bludiště Dělení jednociferným se zbytkem - bludiště
Žák počítá příklady. Po dopočítání postupně zakroužkovává cestu bludištěm. Pokud žák počítal správně najde cestu ven z bludiště. Nabízím 4 obtížnosti a ke každé 3 zadání = možná individualizace - další bludiště možné o vyšší obtížnosti. Obsah: 1. obtížnost: 69 : 8 = 8 zb. 5 1. bludiště 10 úloh, 2. bludiště 9 úloh, 3. bludiště 10 úloh, 2. obtížnost: 169 : 5 = 33 zb. 4 1. bludiště 10 úloh, 2. bludiště 10 úloh, 3. bludiště 16 úloh, 3. obtížnost: 7 586 : 9 = 842 zb. 8 1. bludiště 8 úloh, 2. bludiště 9 úloh, 3. bludiště 10 úloh, 4. obtížnost: 28 146 : 7 = 4 020 zb. 6 1. bludiště 9 úloh, 2. bludiště 10 úloh, 3. bludiště 16 úloh.   Způsob práce Pokud žáci počítají do sešitu, doporučuji s nimi probrat způsob organizace výpočtů na stránce, snadněji se poté hledají chybné výpočty. Nakopírujte bludiště s příklady. Žáci přehnou zadání, aby viděli pouze příklady a bludiště bylo na druhé straně. Zbytek po dělení tvoří cestu bludištěm. Po dopočítání zadání papírek rozloží a postupně v bludišti vyznačují jejich výsledky. Pokud správně počítali, spojováním zbytků najdou cestu ven z bludiště. Pomalí a nejistí počtáři? Ať žáci vytvoří dvojice a počítají jedno bludiště společně. Různé úrovně zdatností žáků? Nakopírujte z každé obtížnosti 1. bludiště, ať si žáci dle schopností vyberou svou obtížnost. A podle úspěšnosti si příští zadání vezmou stejnou/vyšší obtížnost.
UUCZ-296502
Matematika>Pracovní listy>Ostatní>3.>4.>5.
39.00