Kartičky s řešením – POZNEJ ČÍSLO

Předmět:
Ročník:
Kategorie:
Počet stran:
9
Velikost: 1016.08 KB
Typ souboru: pdf
Prodávající Vladěna Pěknicová
Nahráno:
Naposledy upraveno:
20. 7. 2025
Sdílet:

Popis aktivity: Aktivita obsahuje 40 karet. Na přední straně karty je uvedeno zadání  (hádej, jaké jsem číslo). Na druhé straně karty je uvedeno správné řešení. Karty obsahují slovní zadání, dle kterého lze určit číselný výsledek (např. můj čtyřnásobek je 400; jsem třetina z 90; jsem dvojnásobek čísla, jehož třetina je 60 apod.). Aktivita je vhodná na procvičení výběru správné početní operace a rozvíjí porozumění matematickému textu. 

Sada obsahuje:

strana 1: pokyny pro učitele

strana 2-9: 40 opakovacích karet s výsledky (+ řešení)

Možnosti použití:

  1. Pomůcku doporučuji vytisknout (strany 2-9 oboustranně), zalaminovat a rozstříhat (možno používat opakovaně).
  2. Kontrola je vždy na zadní straně karet.

Jak s materiálem pracovat:

Práce „v lavicích“:

  1. Rozdejte vystřižené kartičky do skupin (po 2-5 žácích), případně mohou žáci pracovat samostatně (např. jako práci navíc, pokud mají již hotovo). Žáci vždy vyřeší úlohu (doporučuji mít k dispozici např. sešit + psací potřeby) + případně provedou kontrolu samostatně.
  2. Náročnost lze ovlivnit množstvím zadaných karet či konkrétním výběrem karet.
  3. V průběhu práce učitel prochází třídu a pomáhá žákům s případnými nejasnostmi.
  4. Nezapomeňte na zpětnou vazbu – které příklady dělaly žákům největší problém apod.

Běhací aktivity:

  1. Karty je možné využít ale i tak, že je vytisknete bez řešení, rozmístíte karty po třídě/chodbě a necháte žáky řešit úlohy ve skupinách (skupiny a pravidla, případně role žáků, doporučuji uzpůsobit dané třídě).
  2. Doporučuji určit časový limit, po jehož skončení provedete společnou kontrolu a zpětnou vazbu.
  3. Karty jsou očíslované. Proto doporučuji před zahájením aktivity nechat žáky na čistý papír zapsat čísla 1-40, ke kterým budou dopisovat jednotlivé výsledky (pro usnadnění společné kontroly).

Další produkty od autora Vladěna Pěknicová

77670
Fyzika
4., 5., 6., ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Skládačky
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 8 čtveřic karet. Vždy k sobě patří 4 karty se stejným výsledkem dané délky. Cíl
28.99 Kč
324472
Matematika
8.
Běhací diktát
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 23 karet + list k napsání tajenky. Každá karta obsahuje zadání úlohy + 4 možnosti. Do
45.00 Kč
102674
Matematika
2., 3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ, Speciální pedagogika
Skládačky
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 8 čtveřic karet. Vždy k sobě patří 4 karty se stejným výsledkem. V příkladech se
25.00 Kč
71086
Matematika
7., 8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Kolíčkování
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 36 karet na základní početní operace (sčítání, odčítání, násobení a dělení) s
33.00 Kč
Kartičky s řešením – POZNEJ ČÍSLO Kartičky s řešením – POZNEJ ČÍSLO
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 40 karet. Na přední straně karty je uvedeno zadání  (hádej, jaké jsem číslo). Na druhé straně karty je uvedeno správné řešení. Karty obsahují slovní zadání, dle kterého lze určit číselný výsledek (např. můj čtyřnásobek je 400; jsem třetina z 90; jsem dvojnásobek čísla, jehož třetina je 60 apod.). Aktivita je vhodná na procvičení výběru správné početní operace a rozvíjí porozumění matematickému textu. Sada obsahuje:strana 1: pokyny pro učitelestrana 2-9: 40 opakovacích karet s výsledky (+ řešení)Možnosti použití:Pomůcku doporučuji vytisknout (strany 2-9 oboustranně), zalaminovat a rozstříhat (možno používat opakovaně).Kontrola je vždy na zadní straně karet.Jak s materiálem pracovat:Práce „v lavicích“:Rozdejte vystřižené kartičky do skupin (po 2-5 žácích), případně mohou žáci pracovat samostatně (např. jako práci navíc, pokud mají již hotovo). Žáci vždy vyřeší úlohu (doporučuji mít k dispozici např. sešit + psací potřeby) + případně provedou kontrolu samostatně.Náročnost lze ovlivnit množstvím zadaných karet či konkrétním výběrem karet.V průběhu práce učitel prochází třídu a pomáhá žákům s případnými nejasnostmi.Nezapomeňte na zpětnou vazbu – které příklady dělaly žákům největší problém apod.Běhací aktivity:Karty je možné využít ale i tak, že je vytisknete bez řešení, rozmístíte karty po třídě/chodbě a necháte žáky řešit úlohy ve skupinách (skupiny a pravidla, případně role žáků, doporučuji uzpůsobit dané třídě).Doporučuji určit časový limit, po jehož skončení provedete společnou kontrolu a zpětnou vazbu. Karty jsou očíslované. Proto doporučuji před zahájením aktivity nechat žáky na čistý papír zapsat čísla 1-40, ke kterým budou dopisovat jednotlivé výsledky (pro usnadnění společné kontroly).
UUCZ-918563
Matematika>Didaktické hry>4.>5.
49.00