MATEMATIKA: Pythagorova věta - Pracovní listy s úkoly

Předmět:
Počet stran:
8
Velikost: 4.92 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající PavMa
Nahráno:
Naposledy upraveno:
8. 3. 2025
-20 % 40 Kč
32 Kč
Sdílet:

Tento materiál je zaměřen na procvičení a upevnění znalostí Pythagorovy věty v praktických úlohách, které simulují reálné situace. Žáci se naučí aplikovat teorii pravoúhlých trojúhelníků v různých geometrických úlohách a propojí matematiku s praktickým uvažováním a prostorovou představivostí.

Obsah materiálu

Materiál zahrnuje tři pracovní listy (A, B, C), každý obsahuje čtyři úlohy různé obtížnosti:

  • Výpočet strany lichoběžníku a jeho obsahu.
    • Žáci určují chybějící stranu pravoúhlého lichoběžníku pomocí Pythagorovy věty a následně vypočítají jeho obsah.
  • Zkrácení cesty přes trávník.
    • Žáci spočítají, o kolik metrů si ušetří cestu, když využijí přímou cestu místo pravého úhlu chodníku.
  • Kružnice a střed úsečky.
    • Úloha zahrnuje výpočet vzdálenosti středu kružnice k bodu S´ (střed úsečky spojující dva body na kružnici).
  • Obsah rovnoramenného trojúhelníku.
    • Žáci vypočítají obsah trojúhelníku na základě znalosti délky základny a ramen.

Využití:

  • Samostatná práce
  • Skupinová práce
  • Opakování učiva
  • Testová hodina

Přínos pro pedagogy

  • Připravený materiál: Pracovní listy lze okamžitě použít ve výuce, což šetří čas na přípravu.
  • Všestranné využití: Vhodné pro skupinovou i samostatnou práci nebo jako testová cvičení.
  • Postupná obtížnost: Úlohy jsou navrženy tak, aby žáci mohli systematicky rozvíjet své dovednosti od základního výpočtu po složitější aplikace.
  • Podpora diferenciace: Materiál je vhodný jak pro průměrné žáky, tak pro ty, kteří chtějí náročnější výzvy.

Materiál přibližuje matematiku jako užitečný nástroj, který žáci mohou využít nejen při výpočtech, ale také k řešení běžných problémů. Příklad s kratší cestou přes trávník nebo s geometrickými útvary na kružnici ukazuje, že matematika není jen abstraktní, ale má praktické využití.

Další produkty od autora PavMa

762897
Chemie
8., 9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Materiál obsahuje: Tři pracovní listy s reálnými příběhy z minulosti: Botulismus a zkažené konzervy, Kurděje a
40.00 Kč
-20 % 40 Kč
32 Kč
822810
Matematika
7., 8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Materiál obsahuje: A4 Velikonoční počítání se zápornými celými čísly - varianta A + černobílá varianta A4 Velikonoční
35.00 Kč
-20 % 35 Kč
28 Kč
709730
Chemie
8., 9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Materiál obsahuje: 2 A4 s kartičkami pro trénink nebo opakování chemických sloučenin obsahujících kyslík, tzv. oxidů
40.00 Kč
-20 % 40 Kč
32 Kč
638708
Německý jazyk
ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Materiál obsahuje: List s osmisměrkou, ve které je skryto 24 lesních zvířat. Prázdný seznam slovíček s kolonkami pro
45.00 Kč
-20 % 45 Kč
36 Kč
MATEMATIKA: Pythagorova věta - Pracovní listy s úkoly MATEMATIKA: Pythagorova věta - Pracovní listy s úkoly
Tento materiál je zaměřen na procvičení a upevnění znalostí Pythagorovy věty v praktických úlohách, které simulují reálné situace. Žáci se naučí aplikovat teorii pravoúhlých trojúhelníků v různých geometrických úlohách a propojí matematiku s praktickým uvažováním a prostorovou představivostí.Obsah materiáluMateriál zahrnuje tři pracovní listy (A, B, C), každý obsahuje čtyři úlohy různé obtížnosti:Výpočet strany lichoběžníku a jeho obsahu.Žáci určují chybějící stranu pravoúhlého lichoběžníku pomocí Pythagorovy věty a následně vypočítají jeho obsah.Zkrácení cesty přes trávník.Žáci spočítají, o kolik metrů si ušetří cestu, když využijí přímou cestu místo pravého úhlu chodníku.Kružnice a střed úsečky.Úloha zahrnuje výpočet vzdálenosti středu kružnice k bodu S´ (střed úsečky spojující dva body na kružnici).Obsah rovnoramenného trojúhelníku.Žáci vypočítají obsah trojúhelníku na základě znalosti délky základny a ramen.Využití:Samostatná práceSkupinová práceOpakování učivaTestová hodinaPřínos pro pedagogyPřipravený materiál: Pracovní listy lze okamžitě použít ve výuce, což šetří čas na přípravu.Všestranné využití: Vhodné pro skupinovou i samostatnou práci nebo jako testová cvičení.Postupná obtížnost: Úlohy jsou navrženy tak, aby žáci mohli systematicky rozvíjet své dovednosti od základního výpočtu po složitější aplikace.Podpora diferenciace: Materiál je vhodný jak pro průměrné žáky, tak pro ty, kteří chtějí náročnější výzvy.Materiál přibližuje matematiku jako užitečný nástroj, který žáci mohou využít nejen při výpočtech, ale také k řešení běžných problémů. Příklad s kratší cestou přes trávník nebo s geometrickými útvary na kružnici ukazuje, že matematika není jen abstraktní, ale má praktické využití.
UUCZ-815686
Matematika>Pracovní listy>Testy a písemky>8.>9.>SŠ>ZŠ – 2. STUPEŇ
40.00