Násobení a dělení celých čísel -bludiště

Předmět:
Ročník:
Počet stran:
6
Velikost: 3.61 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Kateřina Šiková
Nahráno:
Naposledy upraveno:
6. 8. 2023
Sdílet:

Žák počítá příklady. Po dopočítání postupně zakroužkovává cestu bludištěm. Pokud žák počítal správně najde cestu ven z bludiště. Materiál obsahuje 3 obtížnosti zadání.

Obsah:

  • hledání výsledného součinu/podílu:
  • 3 bludiště: 29 příkladů na násobení, např.: -6 · (-3) =
  • 2 bludiště: 20 příkladů dělení, např.: -(48) : 6 =
  • 1 bludiště: 16 složitějších příkladů kombinace násobení dělení, např.: -(-8) · [-(+9)] =
  • hledání chybějícího čísla:
  • 3 bludiště: (2 snadnější a 1 složitější) 27 příkladů, -(+5) · _______ = -45

Způsob práce

  • Pokud žáci počítají do sešitu, doporučuji s nimi probrat způsob organizace výpočtů na stránce, snadněji se poté dohledávají chybné výpočty.
  • Nakopírujte bludiště s příklady. Žáci přehnou zadání, aby viděli pouze příklady a bludiště bylo na druhé straně. Výsledky malé násobení/dělení tvoří cestu bludištěm. Po dopočítání zadání papírek rozloží a postupně v bludišti vyznačují jejich výsledky. Ve druhém typu tvoří cestu bludištěm chybějící čísla. Pokud správně počítali, spojováním výsledků najdou cestu ven z bludiště.
  • Pomalí a nejistí počtáři? Ať žáci vytvoří dvojice a počítají jedno bludiště společně.

 

Další produkty od autora Kateřina Šiková

518409
Matematika - geometrie
9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Znáte ten pocit, kdy žáci tvrdí,že krychle, kterou rozpůlíme a spočítáme povrch těchto dvou půlek,tak je stejný jako
25.00 Kč
161474
Matematika
4., 5., 6.
Pracovní listy
Orientovat se v grafech, umět vybrat co potřebuji a zpracovat data, která mám k dispozici. Cíl žák zaznamenává do
39.00 Kč
190877
Matematika
6., 7.
Pracovní listy
Zpestřete žákům mechanické násobení desetinných čísel složením ornamentu z výsledků. Žáci se hned mohou ujistit, že
25.00 Kč
316185
Matematika
3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Pracovní listy
Vytvořeno pro žáky na 1. stupni, kteří zatím neznají desetinná čísla. Při tvoření jsem se snažila vyvarovat převodům
28.00 Kč
Násobení a dělení celých čísel -bludiště Násobení a dělení celých čísel -bludiště
Žák počítá příklady. Po dopočítání postupně zakroužkovává cestu bludištěm. Pokud žák počítal správně najde cestu ven z bludiště. Materiál obsahuje 3 obtížnosti zadání. Obsah: hledání výsledného součinu/podílu: 3 bludiště: 29 příkladů na násobení, např.: -6 · (-3) = 2 bludiště: 20 příkladů dělení, např.: -(48) : 6 = 1 bludiště: 16 složitějších příkladů kombinace násobení dělení, např.: -(-8) · [-(+9)] = hledání chybějícího čísla: 3 bludiště: (2 snadnější a 1 složitější) 27 příkladů, -(+5) · _______ = -45 Způsob práce Pokud žáci počítají do sešitu, doporučuji s nimi probrat způsob organizace výpočtů na stránce, snadněji se poté dohledávají chybné výpočty. Nakopírujte bludiště s příklady. Žáci přehnou zadání, aby viděli pouze příklady a bludiště bylo na druhé straně. Výsledky malé násobení/dělení tvoří cestu bludištěm. Po dopočítání zadání papírek rozloží a postupně v bludišti vyznačují jejich výsledky. Ve druhém typu tvoří cestu bludištěm chybějící čísla. Pokud správně počítali, spojováním výsledků najdou cestu ven z bludiště. Pomalí a nejistí počtáři? Ať žáci vytvoří dvojice a počítají jedno bludiště společně.  
UUCZ-335132
Matematika>Pracovní listy>Ostatní>6.>7.
30.00