Žák počítá příklady. Po dopočítání postupně zakroužkovává cestu bludištěm. Pokud žák počítal správně najde cestu ven z bludiště. Materiál obsahuje 3 obtížnosti zadání.
Obsah:
- hledání výsledného součinu/podílu:
- 3 bludiště: 29 příkladů na násobení, např.: -6 · (-3) =
- 2 bludiště: 20 příkladů dělení, např.: -(48) : 6 =
- 1 bludiště: 16 složitějších příkladů kombinace násobení dělení, např.: -(-8) · [-(+9)] =
- hledání chybějícího čísla:
- 3 bludiště: (2 snadnější a 1 složitější) 27 příkladů, -(+5) · _______ = -45
Způsob práce
- Pokud žáci počítají do sešitu, doporučuji s nimi probrat způsob organizace výpočtů na stránce, snadněji se poté dohledávají chybné výpočty.
- Nakopírujte bludiště s příklady. Žáci přehnou zadání, aby viděli pouze příklady a bludiště bylo na druhé straně. Výsledky malé násobení/dělení tvoří cestu bludištěm. Po dopočítání zadání papírek rozloží a postupně v bludišti vyznačují jejich výsledky. Ve druhém typu tvoří cestu bludištěm chybějící čísla. Pokud správně počítali, spojováním výsledků najdou cestu ven z bludiště.
- Pomalí a nejistí počtáři? Ať žáci vytvoří dvojice a počítají jedno bludiště společně.