Žák počítá příklady. Po dopočítání postupně zakroužkovává cestu bludištěm. Pokud žák počítal správně najde cestu ven z bludiště. Nabízím 2 typy zadání, každá 2 obtížnosti a k ní 3 bludiště = možná individualizace.
Obsah:
- hledání výsledku:
- 1. obtížnost: menší čísla,
- pro menší čísla k dispozici číselná osa,
- celkem 3 bludiště,
- 2. obtížnost: větší čísla,
- celkem 3 bludiště,
- hledání chybějícího čísla:
- 2 obtížnosti (menší a větší čísla),
- celkem 6 bludišť.
Způsob práce
- Pokud žáci počítají do sešitu, doporučuji s nimi probrat způsob organizace výpočtů na stránce, snadněji se poté dohledávají chybné výpočty.
- Pod některými zadáními je číselná osa, kterou s žáky využívám pro ilustraci početních operací.
- Nakopírujte bludiště s příklady. Žáci přehnou zadání, aby viděli pouze příklady a bludiště bylo na druhé straně. Výsledky součtu/rozdílu tvoří cestu bludištěm. Ve druhém typu (doplň chybějící čísla) tvoří cestu bludištěm chybějící čísla. Po dopočítání zadání papírek rozloží a postupně v bludišti vyznačují jejich výsledky. Pokud správně počítali, spojováním výsledků najdou cestu ven z bludiště.
- Pomalí a nejistí počtáři? Ať žáci vytvoří dvojice a počítají jedno bludiště společně.
- Podle úrovně znalostí lze individualizovat - někteří si vezmou 5-8= .... jiní doplňovačku menších čísel; zdatnější -17+25 = .... a nejzdatnější doplňovačku větších čísel .... Doplnit chybějící čísla shledávám jako obtížnější aktivitu. Proto pro již zdatné počtáře lze zadat rovnou aktivitu "Doplň chybějící čísla".