Sčítání, odčítání celých čísel -bludiště

Předmět:
Ročník:
5., 6., 7.
Počet stran:
8
Velikost: 2.25 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Kateřina Šiková
Nahráno:
Naposledy upraveno:
30. 4. 2023
Sdílet:

Žák počítá příklady. Po dopočítání postupně zakroužkovává cestu bludištěm. Pokud žák počítal správně najde cestu ven z bludiště. Nabízím 2 typy zadání, každá 2 obtížnosti a k ní 3 bludiště = možná individualizace.

Obsah:

  • hledání výsledku:
    • 1. obtížnost: menší čísla,
    • pro menší čísla k dispozici číselná osa,
    • celkem 3 bludiště,
    • 2. obtížnost: větší čísla,
    • celkem 3 bludiště,
  • hledání chybějícího čísla:
    • 2 obtížnosti (menší a větší čísla),
    • celkem 6 bludišť.

Způsob práce

  • Pokud žáci počítají do sešitu, doporučuji s nimi probrat způsob organizace výpočtů na stránce, snadněji se poté dohledávají chybné výpočty.
  • Pod některými zadáními je číselná osa, kterou s žáky využívám pro ilustraci početních operací.
  • Nakopírujte bludiště s příklady. Žáci přehnou zadání, aby viděli pouze příklady a bludiště bylo na druhé straně. Výsledky součtu/rozdílu tvoří cestu bludištěm. Ve druhém typu (doplň chybějící čísla) tvoří cestu bludištěm chybějící čísla. Po dopočítání zadání papírek rozloží a postupně v bludišti vyznačují jejich výsledky. Pokud správně počítali, spojováním výsledků najdou cestu ven z bludiště.
  • Pomalí a nejistí počtáři? Ať žáci vytvoří dvojice a počítají jedno bludiště společně.
  • Podle úrovně znalostí lze individualizovat - někteří si vezmou 5-8= .... jiní doplňovačku menších čísel; zdatnější -17+25 = .... a nejzdatnější doplňovačku větších čísel .... Doplnit chybějící čísla shledávám jako obtížnější aktivitu. Proto pro již zdatné počtáře lze zadat rovnou aktivitu "Doplň chybějící čísla".

Další produkty od autora Kateřina Šiková

705171
Matematika
Ostatní
Samokontrolovací karty zaměřené na úpravu mocnin us racionálním exponentem. Umožněte žákům procvičovat učivo různých
29.00 Kč
236420
Nezařazené k předmětu
Ostatní
Zdarma několik tipů jak studentům pomoci zmírnit stres ze zkoušek. Když se mi student se stresem svěří, nabídnu mu
0.00 Kč
420878
Matematika
5., 6., 7.
Pracovní listy
Pracovní listy zaměřené na budování pojmu smíšeného čísla pomocí geometrických modelů. Obsah všechny aktivity jsou
30.00 Kč
451558
Matematika
Pracovní listy
Žáci uskupují údaje dohromady, které vyjadřují totéž např.: sin60° = sin120°= sinπ/3 = sin2π/3 a odpovídající jednotkové
43.00 Kč
Sčítání, odčítání celých čísel -bludiště Sčítání, odčítání celých čísel -bludiště
Žák počítá příklady. Po dopočítání postupně zakroužkovává cestu bludištěm. Pokud žák počítal správně najde cestu ven z bludiště. Nabízím 2 typy zadání, každá 2 obtížnosti a k ní 3 bludiště = možná individualizace. Obsah: hledání výsledku: 1. obtížnost: menší čísla, pro menší čísla k dispozici číselná osa, celkem 3 bludiště, 2. obtížnost: větší čísla, celkem 3 bludiště, hledání chybějícího čísla: 2 obtížnosti (menší a větší čísla), celkem 6 bludišť. Způsob práce Pokud žáci počítají do sešitu, doporučuji s nimi probrat způsob organizace výpočtů na stránce, snadněji se poté dohledávají chybné výpočty. Pod některými zadáními je číselná osa, kterou s žáky využívám pro ilustraci početních operací. Nakopírujte bludiště s příklady. Žáci přehnou zadání, aby viděli pouze příklady a bludiště bylo na druhé straně. Výsledky součtu/rozdílu tvoří cestu bludištěm. Ve druhém typu (doplň chybějící čísla) tvoří cestu bludištěm chybějící čísla. Po dopočítání zadání papírek rozloží a postupně v bludišti vyznačují jejich výsledky. Pokud správně počítali, spojováním výsledků najdou cestu ven z bludiště. Pomalí a nejistí počtáři? Ať žáci vytvoří dvojice a počítají jedno bludiště společně. Podle úrovně znalostí lze individualizovat - někteří si vezmou 5-8= .... jiní doplňovačku menších čísel; zdatnější -17+25 = .... a nejzdatnější doplňovačku větších čísel .... Doplnit chybějící čísla shledávám jako obtížnější aktivitu. Proto pro již zdatné počtáře lze zadat rovnou aktivitu "Doplň chybějící čísla".
UUCZ-302291
Matematika>Pracovní listy>Ostatní>5.>6.>7.
37.00