Sčítání, odčítání celých čísel -bludiště

Předmět:
Ročník:
5., 6., 7.
Počet stran:
8
Velikost: 2.25 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Kateřina Šiková
Nahráno:
Naposledy upraveno:
30. 4. 2023
Sdílet:

Žák počítá příklady. Po dopočítání postupně zakroužkovává cestu bludištěm. Pokud žák počítal správně najde cestu ven z bludiště. Nabízím 2 typy zadání, každá 2 obtížnosti a k ní 3 bludiště = možná individualizace.

Obsah:

  • hledání výsledku:
    • 1. obtížnost: menší čísla,
    • pro menší čísla k dispozici číselná osa,
    • celkem 3 bludiště,
    • 2. obtížnost: větší čísla,
    • celkem 3 bludiště,
  • hledání chybějícího čísla:
    • 2 obtížnosti (menší a větší čísla),
    • celkem 6 bludišť.

Způsob práce

  • Pokud žáci počítají do sešitu, doporučuji s nimi probrat způsob organizace výpočtů na stránce, snadněji se poté dohledávají chybné výpočty.
  • Pod některými zadáními je číselná osa, kterou s žáky využívám pro ilustraci početních operací.
  • Nakopírujte bludiště s příklady. Žáci přehnou zadání, aby viděli pouze příklady a bludiště bylo na druhé straně. Výsledky součtu/rozdílu tvoří cestu bludištěm. Ve druhém typu (doplň chybějící čísla) tvoří cestu bludištěm chybějící čísla. Po dopočítání zadání papírek rozloží a postupně v bludišti vyznačují jejich výsledky. Pokud správně počítali, spojováním výsledků najdou cestu ven z bludiště.
  • Pomalí a nejistí počtáři? Ať žáci vytvoří dvojice a počítají jedno bludiště společně.
  • Podle úrovně znalostí lze individualizovat - někteří si vezmou 5-8= .... jiní doplňovačku menších čísel; zdatnější -17+25 = .... a nejzdatnější doplňovačku větších čísel .... Doplnit chybějící čísla shledávám jako obtížnější aktivitu. Proto pro již zdatné počtáře lze zadat rovnou aktivitu "Doplň chybějící čísla".

Další produkty od autora Kateřina Šiková

229887
Matematika
5., 6., 7.
Pracovní listy
Žáci mezi sebou soutěží a snaží se o správnost výpočtů, ke kontrole učitel může žákům vytisknout řešení. Pomůcky hrací
25.00 Kč
643244
Matematika
Pracovní listy
Nakopírujte jako jako oboustranný list A4, žáci rozvíjí prostorovou představivost, algebraické vzorce a vzorce pro objem
0.00 Kč
156881
Matematika
8., 9., SŠ
Pracovní listy
Pro žáky 8. a 9. ročníku na procvičení sčítání a odčítání mnohočlenů. Obsah první list celkem s 9 pyramidami a dvěma
25.00 Kč
494140
Matematika - geometrie
SŠ, ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Dobrá prostorová představivost je pro žáky ohromnou výhodou při řešení úloh. Její pravidelné trénování vede k postupnému
25.00 Kč
Sčítání, odčítání celých čísel -bludiště Sčítání, odčítání celých čísel -bludiště
Žák počítá příklady. Po dopočítání postupně zakroužkovává cestu bludištěm. Pokud žák počítal správně najde cestu ven z bludiště. Nabízím 2 typy zadání, každá 2 obtížnosti a k ní 3 bludiště = možná individualizace. Obsah: hledání výsledku: 1. obtížnost: menší čísla, pro menší čísla k dispozici číselná osa, celkem 3 bludiště, 2. obtížnost: větší čísla, celkem 3 bludiště, hledání chybějícího čísla: 2 obtížnosti (menší a větší čísla), celkem 6 bludišť. Způsob práce Pokud žáci počítají do sešitu, doporučuji s nimi probrat způsob organizace výpočtů na stránce, snadněji se poté dohledávají chybné výpočty. Pod některými zadáními je číselná osa, kterou s žáky využívám pro ilustraci početních operací. Nakopírujte bludiště s příklady. Žáci přehnou zadání, aby viděli pouze příklady a bludiště bylo na druhé straně. Výsledky součtu/rozdílu tvoří cestu bludištěm. Ve druhém typu (doplň chybějící čísla) tvoří cestu bludištěm chybějící čísla. Po dopočítání zadání papírek rozloží a postupně v bludišti vyznačují jejich výsledky. Pokud správně počítali, spojováním výsledků najdou cestu ven z bludiště. Pomalí a nejistí počtáři? Ať žáci vytvoří dvojice a počítají jedno bludiště společně. Podle úrovně znalostí lze individualizovat - někteří si vezmou 5-8= .... jiní doplňovačku menších čísel; zdatnější -17+25 = .... a nejzdatnější doplňovačku větších čísel .... Doplnit chybějící čísla shledávám jako obtížnější aktivitu. Proto pro již zdatné počtáře lze zadat rovnou aktivitu "Doplň chybějící čísla".
UUCZ-302291
Matematika>Pracovní listy>Ostatní>5.>6.>7.
37.00