Početní operace celých čísel -bludiště

Předmět:
Ročník:
5., 6., 7.
Počet stran:
8
Velikost: 3.34 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Kateřina Šiková
Nahráno:
Naposledy upraveno:
23. 5. 2023
Sdílet:

Žák počítá příklady. Po dopočítání postupně zakroužkovává cestu bludištěm. Pokud žák počítal správně najde cestu ven z bludiště. Nabízím 3 obtížnosti a ke každé 3 bludiště - možnost individualizace. V závěru desetiminutovka oddělení A,B.

Obsah:

  • hledání výsledku:
    • 1. obtížnost, 3 bludiště: např.: +(7-12) · (+4)= -20,
    • 2. obtížnost,3 bludiště: např.: +(-2) · (-5·2)-7 = 13,
    • 3. obtížnost, 3 bludiště: např.: -64 : (-8) + 9- [-2·(-8)+1] = 0,
  • desetiminutovka: strana s nakopírovanými zadáními - připravené k namnožení,
    • výběr úloh z předchozích bludišť,
    • 2 oddělení,
    • 6 úloh v každém: z 1. obtížnost 3 příklady, z 2. obtížnosti 2 příklady, ze 3. obtížnosti 1 příklad.

 

Způsob práce

  • Pokud žáci počítají do sešitu, doporučuji s nimi probrat způsob organizace výpočtů na stránce, snadněji se poté dohledávají chybné výpočty.
  • Nakopírujte bludiště s příklady. Žáci přehnou zadání, aby viděli pouze příklady a bludiště bylo na druhé straně. Výsledky tvoří cestu bludištěm. Po dopočítání zadání papírek rozloží a postupně v bludišti vyznačují jejich výsledky. Pokud správně počítali, spojováním výsledků najdou cestu ven z bludiště.
  • Pomalí a nejistí počtáři? Ať žáci vytvoří dvojice a počítají jedno bludiště společně.
  • Podle úrovně znalostí lze individualizovat - pro začátečníky 1. obtížnost, příklad složen ze 3 čísel, 2. obtížnost 4 čísla a 3. obtížnost 5 čísel a hranaté závorky.
    • Pokud žák bez obtíží zvládne 1.obtížnost, příště si může vzít obtížnost 2. Zatímco jiný žák ztěžka zvládl 1. obtížnost příště si vezme opět 1. obtížnost, ale bludiště 2.

Další produkty od autora Kateřina Šiková

580711
Matematika
4., 5., 6., ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Žáci z nabídky vybírají právě jedno číslo splňující danou charakteristiku. Druhý a čtvrtý list nelze řešit postupně
25.00 Kč
1056783
Matematika
6., 7., 8.
Pracovní listy
Materiál obsahuje 48 sčítacích pyramid pro procvičení sčítání a odčítání zlomků: úlohy se 2, 3 i 4 řádky, celkem 134
32.00 Kč
160754
Matematika
7., 8., 9.
Pracovní listy
Žáci skrze sítě těles (vystřižení) popisují stěny těles a tvoří vzorec pro povrch. Návazná aktivita vynechání jedné
45.00 Kč
307887
Matematika
8., 9., SŠ
Pracovní listy
Vytvořeno jako souhrnné opakování učiva. Žáci počítají úlohy spojené s budováním venkovního bazénu. Propočítávají ceny z
38.00 Kč
Početní operace celých čísel -bludiště Početní operace celých čísel -bludiště
Žák počítá příklady. Po dopočítání postupně zakroužkovává cestu bludištěm. Pokud žák počítal správně najde cestu ven z bludiště. Nabízím 3 obtížnosti a ke každé 3 bludiště - možnost individualizace. V závěru desetiminutovka oddělení A,B. Obsah: hledání výsledku: 1. obtížnost, 3 bludiště: např.: +(7-12) · (+4)= -20, 2. obtížnost,3 bludiště: např.: +(-2) · (-5·2)-7 = 13, 3. obtížnost, 3 bludiště: např.: -64 : (-8) + 9- [-2·(-8)+1] = 0, desetiminutovka: strana s nakopírovanými zadáními - připravené k namnožení, výběr úloh z předchozích bludišť, 2 oddělení, 6 úloh v každém: z 1. obtížnost 3 příklady, z 2. obtížnosti 2 příklady, ze 3. obtížnosti 1 příklad.   Způsob práce Pokud žáci počítají do sešitu, doporučuji s nimi probrat způsob organizace výpočtů na stránce, snadněji se poté dohledávají chybné výpočty. Nakopírujte bludiště s příklady. Žáci přehnou zadání, aby viděli pouze příklady a bludiště bylo na druhé straně. Výsledky tvoří cestu bludištěm. Po dopočítání zadání papírek rozloží a postupně v bludišti vyznačují jejich výsledky. Pokud správně počítali, spojováním výsledků najdou cestu ven z bludiště. Pomalí a nejistí počtáři? Ať žáci vytvoří dvojice a počítají jedno bludiště společně. Podle úrovně znalostí lze individualizovat - pro začátečníky 1. obtížnost, příklad složen ze 3 čísel, 2. obtížnost 4 čísla a 3. obtížnost 5 čísel a hranaté závorky. Pokud žák bez obtíží zvládne 1.obtížnost, příště si může vzít obtížnost 2. Zatímco jiný žák ztěžka zvládl 1. obtížnost příště si vezme opět 1. obtížnost, ale bludiště 2.
UUCZ-313317
Matematika>Pracovní listy>Ostatní>5.>6.>7.
37.00