Žák počítá příklady. Po dopočítání postupně zakroužkovává cestu bludištěm. Pokud žák počítal správně najde cestu ven z bludiště. Nabízím 3 obtížnosti a ke každé 3 bludiště - možnost individualizace. V závěru desetiminutovka oddělení A,B.
Obsah:
- hledání výsledku:
- 1. obtížnost, 3 bludiště: např.: +(7-12) · (+4)= -20,
- 2. obtížnost,3 bludiště: např.: +(-2) · (-5·2)-7 = 13,
- 3. obtížnost, 3 bludiště: např.: -64 : (-8) + 9- [-2·(-8)+1] = 0,
- desetiminutovka: strana s nakopírovanými zadáními - připravené k namnožení,
- výběr úloh z předchozích bludišť,
- 2 oddělení,
- 6 úloh v každém: z 1. obtížnost 3 příklady, z 2. obtížnosti 2 příklady, ze 3. obtížnosti 1 příklad.
Způsob práce
- Pokud žáci počítají do sešitu, doporučuji s nimi probrat způsob organizace výpočtů na stránce, snadněji se poté dohledávají chybné výpočty.
- Nakopírujte bludiště s příklady. Žáci přehnou zadání, aby viděli pouze příklady a bludiště bylo na druhé straně. Výsledky tvoří cestu bludištěm. Po dopočítání zadání papírek rozloží a postupně v bludišti vyznačují jejich výsledky. Pokud správně počítali, spojováním výsledků najdou cestu ven z bludiště.
- Pomalí a nejistí počtáři? Ať žáci vytvoří dvojice a počítají jedno bludiště společně.
- Podle úrovně znalostí lze individualizovat - pro začátečníky 1. obtížnost, příklad složen ze 3 čísel, 2. obtížnost 4 čísla a 3. obtížnost 5 čísel a hranaté závorky.
- Pokud žák bez obtíží zvládne 1.obtížnost, příště si může vzít obtížnost 2. Zatímco jiný žák ztěžka zvládl 1. obtížnost příště si vezme opět 1. obtížnost, ale bludiště 2.