Početní operace celých čísel -bludiště

Předmět:
Ročník:
5., 6., 7.
Počet stran:
8
Velikost: 3.34 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Kateřina Šiková
Nahráno:
Naposledy upraveno:
23. 5. 2023
Sdílet:

Žák počítá příklady. Po dopočítání postupně zakroužkovává cestu bludištěm. Pokud žák počítal správně najde cestu ven z bludiště. Nabízím 3 obtížnosti a ke každé 3 bludiště - možnost individualizace. V závěru desetiminutovka oddělení A,B.

Obsah:

  • hledání výsledku:
    • 1. obtížnost, 3 bludiště: např.: +(7-12) · (+4)= -20,
    • 2. obtížnost,3 bludiště: např.: +(-2) · (-5·2)-7 = 13,
    • 3. obtížnost, 3 bludiště: např.: -64 : (-8) + 9- [-2·(-8)+1] = 0,
  • desetiminutovka: strana s nakopírovanými zadáními - připravené k namnožení,
    • výběr úloh z předchozích bludišť,
    • 2 oddělení,
    • 6 úloh v každém: z 1. obtížnost 3 příklady, z 2. obtížnosti 2 příklady, ze 3. obtížnosti 1 příklad.

 

Způsob práce

  • Pokud žáci počítají do sešitu, doporučuji s nimi probrat způsob organizace výpočtů na stránce, snadněji se poté dohledávají chybné výpočty.
  • Nakopírujte bludiště s příklady. Žáci přehnou zadání, aby viděli pouze příklady a bludiště bylo na druhé straně. Výsledky tvoří cestu bludištěm. Po dopočítání zadání papírek rozloží a postupně v bludišti vyznačují jejich výsledky. Pokud správně počítali, spojováním výsledků najdou cestu ven z bludiště.
  • Pomalí a nejistí počtáři? Ať žáci vytvoří dvojice a počítají jedno bludiště společně.
  • Podle úrovně znalostí lze individualizovat - pro začátečníky 1. obtížnost, příklad složen ze 3 čísel, 2. obtížnost 4 čísla a 3. obtížnost 5 čísel a hranaté závorky.
    • Pokud žák bez obtíží zvládne 1.obtížnost, příště si může vzít obtížnost 2. Zatímco jiný žák ztěžka zvládl 1. obtížnost příště si vezme opět 1. obtížnost, ale bludiště 2.

Další produkty od autora Kateřina Šiková

430009
Matematika
4., 5., 6., 7.
Ostatní
Zvládají žáci velkou násobilku? Posuňte úroveň obtížnosti o trochu výš. Žáci do prázdných míst dopisují chybějící
30.00 Kč
202129
Matematika
6., 7., 8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Zpestřete žákům mechanické počítání se zlomky složením ornamentu z výsledků. Žáci se hned mohou ujistit, že počítali
35.00 Kč
458378
Matematika
Ostatní
Zvládají žáci zjišťovat kořeny kvadratické rovnice? Žáci spočítají příklad a řešení je odkáže na navazující kartičku
30.00 Kč
162105
Matematika
Pracovní listy
Někdy není potřeba z předpisu konstruovat graf. Stačí určit o jakou funkci se jedná a jaké vlastnosti lze z předpisu
45.00 Kč
Početní operace celých čísel -bludiště Početní operace celých čísel -bludiště
Žák počítá příklady. Po dopočítání postupně zakroužkovává cestu bludištěm. Pokud žák počítal správně najde cestu ven z bludiště. Nabízím 3 obtížnosti a ke každé 3 bludiště - možnost individualizace. V závěru desetiminutovka oddělení A,B. Obsah: hledání výsledku: 1. obtížnost, 3 bludiště: např.: +(7-12) · (+4)= -20, 2. obtížnost,3 bludiště: např.: +(-2) · (-5·2)-7 = 13, 3. obtížnost, 3 bludiště: např.: -64 : (-8) + 9- [-2·(-8)+1] = 0, desetiminutovka: strana s nakopírovanými zadáními - připravené k namnožení, výběr úloh z předchozích bludišť, 2 oddělení, 6 úloh v každém: z 1. obtížnost 3 příklady, z 2. obtížnosti 2 příklady, ze 3. obtížnosti 1 příklad.   Způsob práce Pokud žáci počítají do sešitu, doporučuji s nimi probrat způsob organizace výpočtů na stránce, snadněji se poté dohledávají chybné výpočty. Nakopírujte bludiště s příklady. Žáci přehnou zadání, aby viděli pouze příklady a bludiště bylo na druhé straně. Výsledky tvoří cestu bludištěm. Po dopočítání zadání papírek rozloží a postupně v bludišti vyznačují jejich výsledky. Pokud správně počítali, spojováním výsledků najdou cestu ven z bludiště. Pomalí a nejistí počtáři? Ať žáci vytvoří dvojice a počítají jedno bludiště společně. Podle úrovně znalostí lze individualizovat - pro začátečníky 1. obtížnost, příklad složen ze 3 čísel, 2. obtížnost 4 čísla a 3. obtížnost 5 čísel a hranaté závorky. Pokud žák bez obtíží zvládne 1.obtížnost, příště si může vzít obtížnost 2. Zatímco jiný žák ztěžka zvládl 1. obtížnost příště si vezme opět 1. obtížnost, ale bludiště 2.
UUCZ-313317
Matematika>Pracovní listy>Ostatní>5.>6.>7.
37.00