Číselný had - pořadí početních operací - závorky- gradované - celá čísla

Předmět:
Ročník:
6., 7., 8.
Kategorie:
Počet stran:
17
Velikost: 2.43 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Kateřina Šiková
Nahráno:
Naposledy upraveno:
2. 12. 2025
-20 % 44 Kč
35,2 Kč
Sdílet:

Číselný had procvičí pořadí operací s celými čísly (závorky, násobení, dělení, sčítání/odčítání) na 8 obtížnostech. Ideální pro samostatnou práci a rychlou zpětnou vazbu. 

Obsah

  • celkem 80 příkladů, které na sebe jako had navazují.
  • Obtížnost se zvyšuje od jednoduchých operací s jednou závorkou (obtížnost 1–2) až po tříúrovňové vnoření { [ ( ) ] } (obtížnost 4–8), kde se postupně zvyšuje náročnost aritmetických operací uvnitř závorek.
  • 1. obtížnost: Příklad: 2+(−10+7)⋅(−4) nebo −11⋅(−3)−(10−2)
  • 2. obtížnost: 3+4⋅(2−5⋅1)+20 (zde je nutné nejdříve vynásobit 5⋅1 uvnitř závorky).
  • 3. obtížnost: 15+2⋅[(−5−1)+1] nebo −1⋅[(−20+1)⋅(−5)+5]
  • 4. obtížnost: −2⋅{−20:(−2)−[4⋅(2−5)−3]}
  • 5. obtížnost: 12−{5⋅[10−(2⋅5+4)]} nebo 11⋅{10−[4⋅(2−5)+5]}.
  • 6. obtížnost: −216:{2⋅[10−(3⋅5−1)]}
  • 7. obtížnost:. -50 : {-2 · [10 - (-4 : 2) - 7]} nebo 8 - [(-2 + 5) · (5 - 10 : 2) - 10]
  • 8. obtížnost: 12⋅{[5⋅(1−3)]−[20:(2−6)]−4}
  • řešení pro učitele s krátkým mezivýpočtem a výsledkem, vyznačeno červeně.
  • Rozložení s prostorem pro řešení – za každým příkladem je ponechán vyhrazený prostor určený pro zapsání postupu a výsledku.
  • Rozložení bez prostoru pro řešení (jednotlivé obtížnosti na samostatných stranách) – každá obtížnost je rozkopírovaná a přehledně umístěná na samostatné stránce formátu A4.
  • Rozložení bez prostoru pro řešení (všechny obtížnosti pohromadě) – všechny úrovně obtížnosti jsou zhuštěny do jednoho zadání na formátu A4 s mírným přesahem.

Způsob práce

  • Doporučuji žákům předem říci, kterým příkladem mají začít - snadněji se pak učiteli hledá chyba, protože jako učitel vím, jak na sebe příklady navazují.
  • Principem je, že po spočítání jednoho příkladu je jeho výsledek začátkem druhého. Např. vyjde-li mi u 10 - 5 : 5 + 2 = 11; vím, že následující příklad musí začínat číslem 11, tedy pokračuji úlohou na začátku s číslem 11, tedy: (11 - 2) : 3 + 5 = ... atd.
  • Žáci pracují samostatně, dle vlastního tempa a mají okamžitou kontrolu. Pokud nenajdou navazující příklad = někde udělali chybu. Někdo spočítá vše, někdo jen polovinu.
  • Cvičení končí zacyklením příkladů, když žák začne opětovně procházet ve stejném pořadí zadané úlohy.

 

Další produkty od autora Kateřina Šiková

518409
Matematika - geometrie
9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Znáte ten pocit, kdy žáci tvrdí,že krychle, kterou rozpůlíme a spočítáme povrch těchto dvou půlek,tak je stejný jako
25.00 Kč
-8 % 25 Kč
23 Kč
390658
Matematika
5., 6., 7.
Pracovní listy
Zpestřete žákům mechanické sčítání a odčítání desetinných čísel složením ornamentu z výsledků. Žáci se hned mohou
30.00 Kč
-20 % 30 Kč
24 Kč
280996
Matematika
4., 5.
Já mám, kdo má
Já mám, kdo má? Na procvičení čísel větších než deset tisíc. Pro již vyvolané žáky nabízím 1 PL se 2 možnostmi zadání -
29.00 Kč
-20 % 29 Kč
23,2 Kč
249642
Matematika
5., 6.
Pracovní listy
Žáci vyplňují křížovku s zadáním pro zápis čísel v desítkové soustavě. Obsah 4 křížovky k procvičení, 2 křížovky, jako
25.00 Kč
-8 % 25 Kč
23 Kč
Číselný had - pořadí početních operací - závorky- gradované - celá čísla Číselný had - pořadí početních operací - závorky- gradované - celá čísla
Číselný had procvičí pořadí operací s celými čísly (závorky, násobení, dělení, sčítání/odčítání) na 8 obtížnostech. Ideální pro samostatnou práci a rychlou zpětnou vazbu. Obsahcelkem 80 příkladů, které na sebe jako had navazují.Obtížnost se zvyšuje od jednoduchých operací s jednou závorkou (obtížnost 1–2) až po tříúrovňové vnoření { [ ( ) ] } (obtížnost 4–8), kde se postupně zvyšuje náročnost aritmetických operací uvnitř závorek.1. obtížnost: Příklad: 2+(−10+7)⋅(−4) nebo −11⋅(−3)−(10−2)2. obtížnost: 3+4⋅(2−5⋅1)+20 (zde je nutné nejdříve vynásobit 5⋅1 uvnitř závorky).3. obtížnost: 15+2⋅[(−5−1)+1] nebo −1⋅[(−20+1)⋅(−5)+5]4. obtížnost: −2⋅{−20:(−2)−[4⋅(2−5)−3]}5. obtížnost: 12−{5⋅[10−(2⋅5+4)]} nebo 11⋅{10−[4⋅(2−5)+5]}.6. obtížnost: −216:{2⋅[10−(3⋅5−1)]}7. obtížnost:. -50 : {-2 · [10 - (-4 : 2) - 7]} nebo 8 - [(-2 + 5) · (5 - 10 : 2) - 10]8. obtížnost: 12⋅{[5⋅(1−3)]−[20:(2−6)]−4}řešení pro učitele s krátkým mezivýpočtem a výsledkem, vyznačeno červeně.Rozložení s prostorem pro řešení – za každým příkladem je ponechán vyhrazený prostor určený pro zapsání postupu a výsledku.Rozložení bez prostoru pro řešení (jednotlivé obtížnosti na samostatných stranách) – každá obtížnost je rozkopírovaná a přehledně umístěná na samostatné stránce formátu A4.Rozložení bez prostoru pro řešení (všechny obtížnosti pohromadě) – všechny úrovně obtížnosti jsou zhuštěny do jednoho zadání na formátu A4 s mírným přesahem.Způsob práceDoporučuji žákům předem říci, kterým příkladem mají začít - snadněji se pak učiteli hledá chyba, protože jako učitel vím, jak na sebe příklady navazují.Principem je, že po spočítání jednoho příkladu je jeho výsledek začátkem druhého. Např. vyjde-li mi u 10 - 5 : 5 + 2 = 11; vím, že následující příklad musí začínat číslem 11, tedy pokračuji úlohou na začátku s číslem 11, tedy: (11 - 2) : 3 + 5 = ... atd.Žáci pracují samostatně, dle vlastního tempa a mají okamžitou kontrolu. Pokud nenajdou navazující příklad = někde udělali chybu. Někdo spočítá vše, někdo jen polovinu.Cvičení končí zacyklením příkladů, když žák začne opětovně procházet ve stejném pořadí zadané úlohy. 
UUCZ-1050400
Matematika>Pracovní listy>6.>7.>8.
44.00