Gradované číselné výrazy - mocniny + početní operace

Předmět:
Ročník:
Kategorie:
Počet stran:
14
Velikost: 6.29 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Kateřina Šiková
Nahráno:
Naposledy upraveno:
19. 11. 2024
Sdílet:

Tři obtížnosti příkladů, zaměřené na pořadí početních op. s mocninami, kdy výsledek jednoho je počátečním číslem následujícího. Takto žáci rychle zjistí, zda se dopočítali správného výsledku (najdou/nenajdou) další příklad s tímto číslem. 

Obsah

  • tři úrovně úloh a každá rozdělena na další 2 úrovně, 
    • 2 varianty, výrazy jen se druhou mocninou a jedno znaménko,
    • 2 varianty, výrazy se dvěma znaménky vedle sebe a druhou mocninou,
    • 2 varianty, výrazy se dvěma znaménky vedle sebe a nultou, druhou mocninou,
  • pro snazší zadání nabízím 2 způsoby rozložení úloh,
  • návrh matematické rozcvičky,
  • aktivita "Nechám žáky vymýšlet".

Tento materiál slouží k procvičení učiva úpravy číselných výrazů se závorkami v oboru celých čísel a primárně druhou mocninou. Objevuje se také na prvou a nultou. V materiálu se nachází celkem 61 příkladů, které na sebe jako had navazují. Doporučuji žákům předem říci, kterým příkladem mají začít - snadněji se pak učiteli hledá chyba, protože jako učitel vím, jak na sebe příklady navazují. Principem je, že po spočítání jednoho příkladu je jeho výsledek začátkem druhého. Např. vyjde-li mi u 10 - 5 : 5 + 2 = 11; vím, že následující příklad musí začínat číslem 11, tedy pokračuji úlohou na začátku s číslem 11, tedy: (11 - 2) : 3 + 5 = ... atd.

Způsob využíti:

Žáci pracují samostatně, dle vlastního tempa a mají okamžitou kontrolu. Pokud nenajdou navazující příklad = někde udělaly chybu. Někdo spočítá vše, někdo jen polovinu. Cvičení končí zacyklením příkladů, když žák začne opětovně procházet ve stejném pořadí zadané úlohy.

K dispozici nabízím rozložení příkladů v několika sloupečcích = zadání, kde příklady řeší "jako hada" do sešitu. Nebo jako samostatný sloupeček, kde výpočty provádí přímo do vytisknutého zadání. Upozorňuji, že zadání v jednom sloupečku svádí žáky k řešení od shora dolů. Zde se ztrácí smysl automatické kontroly v podobě navazování úloh, proto doporučuji namnožit dvousloupcové zadání a nechat žáky počítat do sešitů.

Další produkty od autora Kateřina Šiková

518409
Matematika - geometrie
9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Znáte ten pocit, kdy žáci tvrdí,že krychle, kterou rozpůlíme a spočítáme povrch těchto dvou půlek,tak je stejný jako
25.00 Kč
206936
Matematika
2.
Pracovní listy
Sčítání a odčítání do 20 pomocí vah. Žák spočítá jednu stranu váhy a doplňuje chybějící číslo na straně druhé
30.00 Kč
280990
Matematika
4., 5., 6., 7.
Kolíčkování
Tento materiál JE SOUČÁSTÍ materiálu: https://uciteleucitelum.cz/material/matematika/eura-jako-desetinna-cisla-uvod
30.00 Kč
628458
Matematika
7.
Pracovní listy
Sada kartiček, nebo PL k zopakování klíčových témat 7. ročníku rozdělená dle obtížnosti: a) snadné, b) střední, c)
60.00 Kč
Gradované číselné výrazy - mocniny + početní operace Gradované číselné výrazy - mocniny + početní operace
Tři obtížnosti příkladů, zaměřené na pořadí početních op. s mocninami, kdy výsledek jednoho je počátečním číslem následujícího. Takto žáci rychle zjistí, zda se dopočítali správného výsledku (najdou/nenajdou) další příklad s tímto číslem. Obsahtři úrovně úloh a každá rozdělena na další 2 úrovně, 2 varianty, výrazy jen se druhou mocninou a jedno znaménko,2 varianty, výrazy se dvěma znaménky vedle sebe a druhou mocninou,2 varianty, výrazy se dvěma znaménky vedle sebe a nultou, druhou mocninou,pro snazší zadání nabízím 2 způsoby rozložení úloh,návrh matematické rozcvičky,aktivita "Nechám žáky vymýšlet".Tento materiál slouží k procvičení učiva úpravy číselných výrazů se závorkami v oboru celých čísel a primárně druhou mocninou. Objevuje se také na prvou a nultou. V materiálu se nachází celkem 61 příkladů, které na sebe jako had navazují. Doporučuji žákům předem říci, kterým příkladem mají začít - snadněji se pak učiteli hledá chyba, protože jako učitel vím, jak na sebe příklady navazují. Principem je, že po spočítání jednoho příkladu je jeho výsledek začátkem druhého. Např. vyjde-li mi u 10 - 5 : 5 + 2 = 11; vím, že následující příklad musí začínat číslem 11, tedy pokračuji úlohou na začátku s číslem 11, tedy: (11 - 2) : 3 + 5 = ... atd.Způsob využíti:Žáci pracují samostatně, dle vlastního tempa a mají okamžitou kontrolu. Pokud nenajdou navazující příklad = někde udělaly chybu. Někdo spočítá vše, někdo jen polovinu. Cvičení končí zacyklením příkladů, když žák začne opětovně procházet ve stejném pořadí zadané úlohy.K dispozici nabízím rozložení příkladů v několika sloupečcích = zadání, kde příklady řeší "jako hada" do sešitu. Nebo jako samostatný sloupeček, kde výpočty provádí přímo do vytisknutého zadání. Upozorňuji, že zadání v jednom sloupečku svádí žáky k řešení od shora dolů. Zde se ztrácí smysl automatické kontroly v podobě navazování úloh, proto doporučuji namnožit dvousloupcové zadání a nechat žáky počítat do sešitů.
UUCZ-173742
Matematika>Pracovní listy>7.>8.>9.>ZŠ – 2. STUPEŇ
49.00