Početní operace se závorkami - přirozená čísla

Předmět:
Ročník:
5., 6., 7.
Kategorie:
Počet stran:
4
Velikost: 1.68 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Kateřina Šiková
Nahráno:
Naposledy upraveno:
19. 2. 2023
Sdílet:

Spočítej algebraický výraz, najdi k němu výsledek a pokračuj dál, než složíš celý kruh. Materiál obsahuje 2 obtížnosti úloh.

 

Obsah

  • 2 kruhy na zjednodušení číselných výrazů, dohromady 30 příkladů,
  • 2 kruhy na doplnění chybějícího čísla do výrazu, aby platila rovnost, dohromady 30 příkladů,
  • řešení pro učitele.

Způsob práce

  • vhodné jako samostatná práce,
  • dvě možnosti práce v hodině:
    • žáci si rozstříhají kruh na příslušné dílky rozdělené čárkovanou čarou. Vyberou si libovolný příklad, kterým chtějí začít, třeba tím nejsnazším. Spočítají příklad a hledají výsledek (ústřižek), kterým by navázali, přiloží k sobě a mají další zadání příkladu, které spočítají a zase najdou výsledek a tak stále dokola.
    • Žákům zadám předtištěný kruh, žáci počítají a zapisují v jakém pořadí na sebe dílky kruhu navazují (např.: začnu-li u čísla 1, hledám další ústřižek se správným výsledkem, např. ústřižek s číslem 3, dále 8 atd...). Aby žáci věděli, který ústřižek použili, doporučuji, aby si již použitý ústřižek vybarvili, nebo škrtli číslo ústřižku.
  • Ve 3. a 4. kruhu žáci doplňují chybějící číslo, aby platila rovnost. Například ve 3. kruhu 2. příklad: žák zjistí, že chybějící číslo je 10. Hledá tedy ústřižek, který má číslo 10 uvedené, v našem případě je to ústřižek 12.
    • Doplnit chybějící čísla ve 3. a 4. kruhu považuji za náročnější a zadávám je jako výzvu pro "rychlíky". Např. ve 3. kruhu a ústřižku 12 je uvedeno: (5 -3) : 2+5 ·___=11, nechci, aby žáci řešili rovnici, ale uvědomili si, že začátek příkladu je 1 a tudíž, čím číslo 5 musí vynásobit, aby získali číslo 11? Musí ho vynásobit číslem 2, které se nachází na ústřižku s číslem 8.
  • Kontrolou je, že pokud nenajdou výsledek, něco je špatně. Po spočítání úplně posledního příkladu se jim kruh uzavře a mají hotovo.

 

Další produkty od autora Kateřina Šiková

269663
Matematika
7., 8., 9.
Pracovní listy
Žák má spočítat objem tělesa, zamyslí se nad vzorečkem a zpravidla vynásobí všechna dostupná čísla. Tento materiál proto
30.00 Kč
427080
Matematika - geometrie
5., 6., 7., 8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Žáci (ve dvojici, skupině) s pomocí rozstříhaných rovinných útvarů hledají společné vlastnosti, které vedou k roztřídění
25.00 Kč
306760
Matematika
2., 3.
Pracovní listy
Žáci mezi sebou soutěží. Pro postup po hracím poli je potřeba správných výpočtů. Ke kontrole učitel může žákům
28.00 Kč
659255
Matematika
7., 8., 9.
Běhací diktát
Samokontrolovací karty. Umožněte žákům procvičovat učivo různých obtížností. Věřím, že karty podpoří spolupráci a
39.00 Kč
Početní operace se závorkami - přirozená čísla Početní operace se závorkami - přirozená čísla
Spočítej algebraický výraz, najdi k němu výsledek a pokračuj dál, než složíš celý kruh. Materiál obsahuje 2 obtížnosti úloh.   Obsah 2 kruhy na zjednodušení číselných výrazů, dohromady 30 příkladů, 2 kruhy na doplnění chybějícího čísla do výrazu, aby platila rovnost, dohromady 30 příkladů, řešení pro učitele. Způsob práce vhodné jako samostatná práce, dvě možnosti práce v hodině: žáci si rozstříhají kruh na příslušné dílky rozdělené čárkovanou čarou. Vyberou si libovolný příklad, kterým chtějí začít, třeba tím nejsnazším. Spočítají příklad a hledají výsledek (ústřižek), kterým by navázali, přiloží k sobě a mají další zadání příkladu, které spočítají a zase najdou výsledek a tak stále dokola. Žákům zadám předtištěný kruh, žáci počítají a zapisují v jakém pořadí na sebe dílky kruhu navazují (např.: začnu-li u čísla 1, hledám další ústřižek se správným výsledkem, např. ústřižek s číslem 3, dále 8 atd...). Aby žáci věděli, který ústřižek použili, doporučuji, aby si již použitý ústřižek vybarvili, nebo škrtli číslo ústřižku. Ve 3. a 4. kruhu žáci doplňují chybějící číslo, aby platila rovnost. Například ve 3. kruhu 2. příklad: žák zjistí, že chybějící číslo je 10. Hledá tedy ústřižek, který má číslo 10 uvedené, v našem případě je to ústřižek 12. Doplnit chybějící čísla ve 3. a 4. kruhu považuji za náročnější a zadávám je jako výzvu pro "rychlíky". Např. ve 3. kruhu a ústřižku 12 je uvedeno: (5 -3) : 2+5 ·___=11, nechci, aby žáci řešili rovnici, ale uvědomili si, že začátek příkladu je 1 a tudíž, čím číslo 5 musí vynásobit, aby získali číslo 11? Musí ho vynásobit číslem 2, které se nachází na ústřižku s číslem 8. Kontrolou je, že pokud nenajdou výsledek, něco je špatně. Po spočítání úplně posledního příkladu se jim kruh uzavře a mají hotovo.  
UUCZ-247667
Matematika>Pracovní listy>5.>6.>7.
32.00