Početní operace se závorkami - přirozená čísla

Předmět:
Ročník:
5., 6., 7.
Kategorie:
Počet stran:
4
Velikost: 1.68 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Kateřina Šiková
Nahráno:
Naposledy upraveno:
19. 2. 2023
Sdílet:

Spočítej algebraický výraz, najdi k němu výsledek a pokračuj dál, než složíš celý kruh. Materiál obsahuje 2 obtížnosti úloh.

 

Obsah

  • 2 kruhy na zjednodušení číselných výrazů, dohromady 30 příkladů,
  • 2 kruhy na doplnění chybějícího čísla do výrazu, aby platila rovnost, dohromady 30 příkladů,
  • řešení pro učitele.

Způsob práce

  • vhodné jako samostatná práce,
  • dvě možnosti práce v hodině:
    • žáci si rozstříhají kruh na příslušné dílky rozdělené čárkovanou čarou. Vyberou si libovolný příklad, kterým chtějí začít, třeba tím nejsnazším. Spočítají příklad a hledají výsledek (ústřižek), kterým by navázali, přiloží k sobě a mají další zadání příkladu, které spočítají a zase najdou výsledek a tak stále dokola.
    • Žákům zadám předtištěný kruh, žáci počítají a zapisují v jakém pořadí na sebe dílky kruhu navazují (např.: začnu-li u čísla 1, hledám další ústřižek se správným výsledkem, např. ústřižek s číslem 3, dále 8 atd...). Aby žáci věděli, který ústřižek použili, doporučuji, aby si již použitý ústřižek vybarvili, nebo škrtli číslo ústřižku.
  • Ve 3. a 4. kruhu žáci doplňují chybějící číslo, aby platila rovnost. Například ve 3. kruhu 2. příklad: žák zjistí, že chybějící číslo je 10. Hledá tedy ústřižek, který má číslo 10 uvedené, v našem případě je to ústřižek 12.
    • Doplnit chybějící čísla ve 3. a 4. kruhu považuji za náročnější a zadávám je jako výzvu pro "rychlíky". Např. ve 3. kruhu a ústřižku 12 je uvedeno: (5 -3) : 2+5 ·___=11, nechci, aby žáci řešili rovnici, ale uvědomili si, že začátek příkladu je 1 a tudíž, čím číslo 5 musí vynásobit, aby získali číslo 11? Musí ho vynásobit číslem 2, které se nachází na ústřižku s číslem 8.
  • Kontrolou je, že pokud nenajdou výsledek, něco je špatně. Po spočítání úplně posledního příkladu se jim kruh uzavře a mají hotovo.

 

Další produkty od autora Kateřina Šiková

265073
Matematika
1., 2., 3.
Ostatní
Čísla a příklady na malou sčítání a odčítání do 10. Rozstříhejte, utvořte hromádku pro dva hráče, odstartujte a žák s
27.00 Kč
264971
Matematika
7., 8., 9.
Pracovní listy
Žáci dosazují hodnotu do výrazů 3. obtížností (lineární, s mocninami a absolutními hodnotami). Každý výraz má uvedené
39.00 Kč
613595
Matematika
7., 8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Materiál vhodný pro samostatnou práci třeba i s kalkulačkou! Učí orientaci v tabulkách a dosazování do vzorců. Žáci
55.00 Kč
319210
Matematika
6., 7., ZŠ – 2. STUPEŇ
Skládačky
Žáci hledají čtyři kartičky se stejným výsledkem a dávají je do skupiny. Sčítání a odčítání úhlů, PL s příklady zaměřeny
35.00 Kč
Početní operace se závorkami - přirozená čísla Početní operace se závorkami - přirozená čísla
Spočítej algebraický výraz, najdi k němu výsledek a pokračuj dál, než složíš celý kruh. Materiál obsahuje 2 obtížnosti úloh.   Obsah 2 kruhy na zjednodušení číselných výrazů, dohromady 30 příkladů, 2 kruhy na doplnění chybějícího čísla do výrazu, aby platila rovnost, dohromady 30 příkladů, řešení pro učitele. Způsob práce vhodné jako samostatná práce, dvě možnosti práce v hodině: žáci si rozstříhají kruh na příslušné dílky rozdělené čárkovanou čarou. Vyberou si libovolný příklad, kterým chtějí začít, třeba tím nejsnazším. Spočítají příklad a hledají výsledek (ústřižek), kterým by navázali, přiloží k sobě a mají další zadání příkladu, které spočítají a zase najdou výsledek a tak stále dokola. Žákům zadám předtištěný kruh, žáci počítají a zapisují v jakém pořadí na sebe dílky kruhu navazují (např.: začnu-li u čísla 1, hledám další ústřižek se správným výsledkem, např. ústřižek s číslem 3, dále 8 atd...). Aby žáci věděli, který ústřižek použili, doporučuji, aby si již použitý ústřižek vybarvili, nebo škrtli číslo ústřižku. Ve 3. a 4. kruhu žáci doplňují chybějící číslo, aby platila rovnost. Například ve 3. kruhu 2. příklad: žák zjistí, že chybějící číslo je 10. Hledá tedy ústřižek, který má číslo 10 uvedené, v našem případě je to ústřižek 12. Doplnit chybějící čísla ve 3. a 4. kruhu považuji za náročnější a zadávám je jako výzvu pro "rychlíky". Např. ve 3. kruhu a ústřižku 12 je uvedeno: (5 -3) : 2+5 ·___=11, nechci, aby žáci řešili rovnici, ale uvědomili si, že začátek příkladu je 1 a tudíž, čím číslo 5 musí vynásobit, aby získali číslo 11? Musí ho vynásobit číslem 2, které se nachází na ústřižku s číslem 8. Kontrolou je, že pokud nenajdou výsledek, něco je špatně. Po spočítání úplně posledního příkladu se jim kruh uzavře a mají hotovo.  
UUCZ-247667
Matematika>Pracovní listy>5.>6.>7.
32.00