Žák na konkrétních obrázcích do tabulky vyplňuje počty obarvených stěn staveb. Stavby se jistým stylem zvětšují a zadání graduje. Žák se snaží hledat zobecnění. Vhodné pro žáky, kteří se připravují na přijímací zkoušky.
· Nalezení algoritmu pro práci s počtem obarvených stěn v závislosti na počtu krychliček ve stavbě a opačně.
· Budování prostorové představivosti.
· Zobecnění obarvených stěn až do stavby ve tvaru krychle, která má např. rozměry 5x5x5
Obsah: Gradované úlohy na stavby, kde "n" se rovná max. 5
· stavby 1x1xn
· stavby 1x2xn
· stavby nxnxn
Podrobné řešení pro učitele s poznámkami z vlastní výuky
Kopírovatelný pracovní list pro žáky
Kopírovatelná síť krychle k vytvoření stavby krychle složené z menších krychliček
Způsob práce: libovolný - samostatně, ve dvojici či skupině.
Časová náročnost: minimálně 3 vyučovací hodiny.