Pracovní listy jsou zaměřené na průběžné sebehodnocení.
Díky jednoduchosti a přehlednosti se v nich žáci snadno orientují.
Do knihy na levou stranu vpisují žáci, co jim jde, na pravou stranu to, v čem by se chtěli zlepšit.
V sekci “Hodně mě baví” vybarvují rámečky s nápisy, do prázdných rámečků mohou doplnit něco podle vlastní invence.
Téma “Co bych vzkázal/a kamarádovi” lze pojmout jako hru na pošťáky - svůj vzkaz mohou děti doručit adresátovi. Osobně bych k tomu žáky ale nenutila, pokud se jim z nějakého důvodu nechce.
Pod vyjádření “Co bych vzklázal/a paní učitelce” jsem po přečtení připsala reakci na žákův vzkaz.
Druhou stranu pracovního listu tvoří nedokončené věty. Ty pomáhají rozvíjet u dětí nejen sebereflexi, ale i jazykové vyjadřování a vztah k učení.
Pracovní list je vhodný jako součást žákovského portfolia a také jako podklad při rozhovoru v rámci tripartit.
Provést reflexi je možné znovu s určitým časovým odstupem (např.: ve čtvrtletí, v pololetí), žáci pak mohou sledovat svůj vývoj.







