MINI KNIHA k sebehodnocení! Perfektní materiál k hlubokému sebehodnocení žáky samotnými, a to vše relativně hravou formou. Vhodný je od 4. ročníku do 9. ročníku. Pracovat s ním však možná zvládnou také žáci 3. ročníku nebo naopak žáci starší.
Kdy se hodí využít?
- Materiál je skvělý v tom, že jej lze využít vlastně kdykoliv. Nezaměřuje se na konkrétní období, a tak jej lze využívat klidně každý týden, jednou za měsíc nebo třeba pololetně.
Kdy a jak využít sebehodnotící materiál ve výuce?
- Při pololetním hodnocení
- Pomáhá žákům zamyslet se nad tím, co se jim během vymezeného období dařilo a kde vidí prostor ke zlepšení.
- Příprava na třídní schůzky nebo konzultace s rodiči
- Sebehodnotící aktivity můžete využít jako podklad pro diskusi mezi žákem, učitelem a rodiči.
- Průběžná reflexe
- Materiál lze používat dokonce kdykoliv v průběhu školního roku. Klidně na týdenní bázi.
- Osobní rozvoj žáků
- Podporuje sebereflexi, odpovědnost a zlepšuje schopnost žáků plánovat a hodnotit vlastní práci.
Různorodé sebehodnotící aktivity:
- např. škály, grafické úkoly, kreativní aktivity aj.
Otázky a reflexe:
- Připravené otázky k zamyšlení nad přístupem k učení, spoluprací, organizací a dalšími dovednostmi.
Univerzální využití:
- Vhodné pro žáky na 1. i 2. stupni základních škol.