Cíle:
Žák pochopí pojem ekologická stopa.
Žák si uvědomuje dopad lidských aktivit na životní prostředí.
Žák rozpozná činnosti zvyšující/snižující ekologickou stopu.
Žák chápe proces zemědělské výroby.
Žák rozumí principům udržitelného zemědělství.
Žák chápe pojem uhlíková stopa.
Žák rozumí vlivu lidské činnosti na produkci skleníkových plynů.
Žák identifikuje zdroje emisí CO2.
Žák umí třídit odpady do správných kategorií.
Žák rozpoznává jednotlivé druhy odpadů.
Žák chápe komplexní problematiku odpadového hospodářství.
Žák rozumí procesu vzniku a likvidace odpadu.
Žák rozlišuje obnovitelné a neobnovitelné zdroje energie.
Žák chápe environmentální dopady energetické produkce.
Žák chápe principy udržitelného zemědělství.
Žák rozumí významu ekologického zemědělství.
Žák si uvědomuje dopady zemědělství na životní prostředí.
Žák chápe vztah mezi dopravou a produkcí emisí CO2.
Žák rozumí principům měření uhlíkové stopy.
Žák si uvědomuje environmentální dopady různých druhů dopravy.
PL obsahuje:
Ekologická stopa
Uhlíková stopa
Odpadové hospodářství
Spotřeba zdrojů
Udržitelné zemědělství
Doprava
Průvodní list a řešení
Pracovní list se může využívat k opakování probraného učiva, ale lze žákům zadat žákům před výkladem nové látky, jako domácí přípravu nebo jako podklad do vyučování při probírání nové látky.