Cíle:
Žák vysvětlí pojem biodiverzita a uvede její složky (druhová, genetická, ekosystémová rozmanitost).
Žák přiřadí příklady k jednotlivým úrovním biodiverzity.
Žák uvede příklady, proč je biodiverzita důležitá pro stabilitu ekosystému.
Žák rozpozná příklady druhové biodiverzity a správně je zařadí.
Žák vysvětlí význam měření biodiverzity (alfa, beta, gama diverzita) a jeho využití v ochraně přírody.
Žák vysvětlí pojem genetická diverzita a rozezná, co mezi ni patří.
Žák rozlišuje rozdíl mezi genetickou, druhovou a ekosystémovou diverzitou.
Žák vysvětlí pojem sukcese a rozezná její fáze. Žák seřadí fáze sukcese na holině a popíše, co se v každé fázi děje.
Žák rozlišuje primární a sekundární sukcesi, přiřazuje k nim charakteristiky a příklady.
Žák vysvětlí pojmy klimaxový les a pionýrská dřevina.
PL obsahuje:
Biodiverzita
Úrovně biodiverzity
Druhová a genetická diverzita
Obrázkový plakát s úrovněmi biodiverzity
Biodiverzita a lesní ekosystémy
Sukcese
Průvodní list a řešení Pracovní list se může využívat k opakování probraného učiva, ale lze žákům zadat žákům před výkladem nové látky, jako domácí přípravu nebo jako podklad do vyučování při probírání nové látky.