Cíle:
Žák rozpozná a popíše adaptace živočichů k různým prostředím.
Žák porovná morfologické, fyziologické a behaviorální adaptace.
Žák definuje pojem ekosystém.
Žák rozliší přirozené a umělé ekosystémy.
Žák popíše význam mrtvého dřeva v ekosystému.
Žák vysvětlí význam světla pro organismy.
Žák popíše adaptace organismů na světelné podmínky.
Žák rozliší ektotermní a endotermní organismy.
Žák objasní rozdíl mezi počasím a klimatem.
Žák popíše koloběh vody v přírodě.
Žák vysvětlí adaptace živočichů k vodnímu a suchozemskému prostředí.
Žák rozliší typy rostlin podle jejich adaptace na vodní prostředí.
PL obsahuje:
Základy ekologie
Ekosystémy
Mrtvé dříví
Abiotické faktory prostředí (voda, teplota, světlo)
Průvodní list a řešení
Pracovní list se může využívat k opakování probraného učiva, ale lze žákům zadat žákům před výkladem nové látky, jako domácí přípravu nebo jako podklad do vyučování při probírání nové látky.