Cíle:
Žák popíše základní anatomii a fyziologii ploštěnců.
Žák vysvětlí proces regenerace u ploštěnek.
Žák charakterizuje diverzitu ploštěnců a jejich životní prostředí.
Žák popíše životní cykly vybraných parazitických ploštěnců (motolice, tasemnice).
Žák zhodnotí význam ploštěnců v ekosystémech a jejich vliv na člověka a hospodářská zvířata.
Žák navrhne způsoby prevence nákazy parazitickými ploštěnci.
PL obsahuje:
Tělo ploštěnců (pokožka, regenerace, trávící soustava, popis) - 2 strany.
Diverzita ploštěnců (sladkovodní, parazitičtí, nákaza, prevence).
Motolice (motolice jaterní - vývojový cyklus, projevy napadení) .
Tasemnice (vývojový cyklus, zástupci).
Průvodní list a řešení.
Pracovní list se může využívat k opakování probraného učiva, ale lze žákům zadat žákům před výkladem nové látky, jako domácí přípravu nebo jako podklad do vyučování při probírání nové látky.