Půdy

Kategorie:
Počet stran:
9
Velikost: 5.75 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Holky z lesa
Nahráno:
Naposledy upraveno:
12. 9. 2025
Sdílet:

Cíle:

Žák rozlišuje základní složky neživé přírody (půda, horniny).

Žák vysvětlí vznik půdy a její význam pro život.

Žák rozpozná a popíše procesy zvětrávání a jejich vliv na vznik půdy.

Žák chápe význam půdy jako podmínky života rostlin a dalších organismů.

Žák umí přiřadit jednotlivé vrstvy půdního profilu a popsat jejich vlastnosti.

Žák popíše složení půdy a vysvětlí význam jednotlivých složek (pevná, kapalná, plynná).

Žák určuje vlastnosti různých druhů půd (písčitá, hlinitá, jílovitá) a rozpozná jejich vliv na zemědělství.

Žák chápe význam půdních organismů (edafonu) pro vznik a kvalitu půdy.

Žák rozeznává pravdivé a nepravdivé tvrzení týkající se složení, vlastností a funkcí půdy.

Žák rozlišuje základní půdní typy v ČR.

Žák chápe vztah mezi půdním typem a zemědělskou využitelností půdy.

Žák určuje, které půdy jsou nejúrodnější a které nevhodné pro pěstování.

Žák chápe souvislost mezi typem půdy, jejím složením a hloubkou kořenového systému rostlin.

Žák poznává význam půdy jako složky prostředí a chápe její ohrožení.

Žák rozlišuje základní pojmy spojené s půdou: humifikace, infiltrace, pedosféra, černozem atd.

Žák rozumí procesům přeměny organické hmoty v půdě (např. humifikace, nitrifikace).

 

PL obsahuje:

Půda

Zvětrávání hornin

Složení půdy

Půdní druhy

Půdní typy

Úbytek půdy

Průvodní list a řešení

 

Pracovní list se může využívat k opakování probraného učiva, ale lze žákům zadat žákům před výkladem nové látky, jako domácí přípravu nebo jako podklad do vyučování při probírání nové látky.

Další produkty od autora Holky z lesa

863964
Biologie
7., 9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Cíle: Žák rozpozná a popíše adaptace živočichů k různým prostředím. Žák porovná morfologické, fyziologické a
30.00 Kč
402624
Biologie
6., 7., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Jedná se o vzdělávací materiál pro ZŠ. Cíle: Žák zná pojem kořen, jeho funkce i využití. Žák umí popsat kořen (příčný i
30.00 Kč
385581
Přírodověda
6., 7., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Ostatní
Jedná se o vzdělávací materiál pro ZŠ. Klíč k určování rostlin je určen žákům přímo do terénu. V klíči jsou zastoupeny
55.00 Kč
749053
Biologie
7., 8., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Cíle: Žák rozpozná a pojmenuje základní znaky hrabavých ptáků. Žák určí způsob života a přizpůsobení prostředí. Žák
25.00 Kč
Půdy Půdy
Cíle:Žák rozlišuje základní složky neživé přírody (půda, horniny).Žák vysvětlí vznik půdy a její význam pro život.Žák rozpozná a popíše procesy zvětrávání a jejich vliv na vznik půdy.Žák chápe význam půdy jako podmínky života rostlin a dalších organismů.Žák umí přiřadit jednotlivé vrstvy půdního profilu a popsat jejich vlastnosti.Žák popíše složení půdy a vysvětlí význam jednotlivých složek (pevná, kapalná, plynná).Žák určuje vlastnosti různých druhů půd (písčitá, hlinitá, jílovitá) a rozpozná jejich vliv na zemědělství.Žák chápe význam půdních organismů (edafonu) pro vznik a kvalitu půdy.Žák rozeznává pravdivé a nepravdivé tvrzení týkající se složení, vlastností a funkcí půdy.Žák rozlišuje základní půdní typy v ČR.Žák chápe vztah mezi půdním typem a zemědělskou využitelností půdy.Žák určuje, které půdy jsou nejúrodnější a které nevhodné pro pěstování.Žák chápe souvislost mezi typem půdy, jejím složením a hloubkou kořenového systému rostlin.Žák poznává význam půdy jako složky prostředí a chápe její ohrožení.Žák rozlišuje základní pojmy spojené s půdou: humifikace, infiltrace, pedosféra, černozem atd.Žák rozumí procesům přeměny organické hmoty v půdě (např. humifikace, nitrifikace). PL obsahuje:PůdaZvětrávání horninSložení půdyPůdní druhyPůdní typyÚbytek půdyPrůvodní list a řešení Pracovní list se může využívat k opakování probraného učiva, ale lze žákům zadat žákům před výkladem nové látky, jako domácí přípravu nebo jako podklad do vyučování při probírání nové látky.
UUCZ-960110
Biologie>Přírodověda>Pracovní listy>ZŠ – 2. STUPEŇ
30.00