Cíle:
Žák popíše základní anatomické znaky měkkozobých.
Žák identifikuje běžné druhy měkkozobých vyskytující se v ČR.
Žák vysvětlí způsob péče o mláďata u měkkozobých.
Žák rozpozná význam měkkozobých v přírodě i pro člověka.
Řád: Kukačky, lelkové, svišťouni:
Žák charakterizuje základní znaky řádů kukačky, svišťouni a lelkové.
Žák vysvětlí specifické způsoby rozmnožování jednotlivých řádů.
Žák popíše přizpůsobení těchto ptáků jejich způsobu života.
Žák rozliší mezi tažnými a stálými druhy.
Žák určí potravní specializaci jednotlivých druhů.
Žák popíše charakteristické znaky řádu srostloprstí.
Žák rozpozná jednotlivé druhy srostloprstých ptáků žijících v ČR.
Žák vysvětlí způsob života a potravní specializaci jednotlivých druhů.
Žák charakterizuje hnízdní požadavky srostloprstých.
Žák zdůvodní význam těchto ptáků v ekosystému.
Žák popíše anatomické přizpůsobení šplhavců jejich způsobu života.
Žák vysvětlí význam šplhavců v lesním ekosystému.
Žák rozpozná charakteristické znaky řádu šplhavci.
Žák rozpozná jednotlivé druhy šplhavců vyskytující se v ČR.
Žák určí typická stanoviště jednotlivých druhů.
PL obsahuje:
Řád: Měkkozobí
Řád: Kukačky
Řád: Lelkové
Řád: Svišťouni
Řád: Srostloprstí
Řád: Šplhavci
Průvodní list a řešení
Cílová skupina: 2.stupeň ZŠ (7.-8. ročník)
Pracovní list se může využívat k opakování probraného učiva, ale lze žákům zadat žákům před výkladem nové látky, jako domácí přípravu nebo jako podklad do vyučování při probírání nové látky.