Cíle:
Žák popíše základní charakteristiky vybraných zástupců.
Žák rozpozná a pojmenuje typické znaky jednotlivých druhů hlodavců na základě jejich popisu.
Žák vysvětlí adaptace jednotlivých druhů hlodavců na jejich životní prostředí.
Žák porovná a rozliší jednotlivé druhy hlodavců na základě jejich anatomických znaků a způsobu života.
Žák zhodnotí význam a vliv vybraných druhů hlodavců na ekosystémy a lidskou činnost. Žák aplikuje získané znalosti při řešení křížovky a doplňování informací o daných druzích.
Žák diskutuje o pozitivních a negativních vlivech bobra evropského na životní prostředí a lidskou činnost.
Žák vysvětlí pojem invazní druh v kontextu nutrie.
PL obsahuje:
Řád hlodavci
Tarbíkovití
Veverkovití
Plchovití
Myšovití
Křečkovití
Bobrovití
Nutriovití
Průvodní list a řešení
Pracovní list se může využívat k opakování probraného učiva, ale lze žákům zadat žákům před výkladem nové látky, jako domácí přípravu nebo jako podklad do vyučování při probírání nové látky.