Mapa mého světa

Kategorie:
Počet stran:
9
Velikost: 5.53 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Anna Adamů
Nahráno:
Naposledy upraveno:
12. 10. 2025
Sdílet:

Cíl: Podpořit sebepoznání žáků, rozvíjet jejich sebereflexi a schopnost mluvit o svých pocitech, přáních a silných stránkách. Aktivity rozvíjejí  tvořivé myšlení, vizuální vyjadřování a vnímání sebe v kontextu okolního světa. Současně podporují vzájemné porozumění, empatii a posilují vztahy v kolektivu prostřednictvím sdílení a bezpečného vyjadřování emocí.

Vhodné pro: 1. stupeň ZŠ (lze upravit podle úrovně a potřeb konkrétní třídy).

Pomůcky: Pracovní listy, psací potřeby.

 

Návod

1. Mapa mého světa

– Žáci tvoří vlastní mapu, na které zachycují vše, co je pro ně v životě důležité – rodinu, kamarády, oblíbená místa, sny a zážitky.

– Cílem je, aby si děti uvědomily, co všechno jejich svět tvoří a jak je jedinečný.

2. Kompas mého světa

– Společně jsme tvořili kompas, který pomáhá dětem zorientovat se v sobě samých.

– V jednotlivých směrech (např. sever, jih, východ, západ) zapisovaly, co je těší, co je brzdí, co jim jde a co by rády zlepšily.

– Cílem je vést děti k sebereflexi – aby dokázaly pojmenovat své potřeby a rozpoznaly, co jim pomáhá cítit se dobře.

3. Zahrada mých emocí - 2 verze

– Žáci si představili, že jejich vnitřní svět je jako zahrada.

– jedna možnost: popsat, jaké situace/lidi ve mě probouzí dané emoce

– druhá možnost: popsat, co dané emoce potřebují, aby rostly zdravě

– Cílem je, aby se děti naučily rozpoznávat a pojmenovávat své pocity a věděly, že všechny emoce mají v jejich životě své místo.

4. Cesta mé odvahy

– Do jednotlivých zastávek na cestě děti zapisují situace, které zvládly, i přes strach, který mohly cítit

– Aktivita podporuje sebevědomí, uvědomění vlastní síly a odvahy překonávat výzvy.

5. Duha mých přání - 2 verze

– jedna možnost: děti si do duhy zapisují, čeho by rády dosáhly v aktuálním školním roce

– druhá možnost: děti si do duhy zapisují své sny, přání a věci, za které jsou vděčné

– Cílem je rozvíjet pozitivní myšlení a vděčnost, uvědomit si, co už děti mají a po čem touží.

 

V případě potřeby mě prosím kontaktujte na e-mailu[email protected]

Další produkty od autora Anna Adamů

616965
Nezařazené k předmětu
1., 2., 3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Narozeninovník
Narozeninovník je určen k výzdobě třídy ve škole, školce nebo ve družině a k monitorování narozenin žáků. Svíčky i
40.00 Kč
920640
Nezařazené k předmětu
ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Kalendář pro děti
K připevnění kalendáře doporučuji pořídit držák, na který připevníte kroužky a procvaknuté údaje a denně je budete
25.00 Kč
915892
Nezařazené k předmětu
ZŠ – 1. STUPEŇ
Výzdoba třídy
Girlanda slouží k výzdobě třídy v novém školním roce. Pro doplnění je v souboru pár obrázků k tématu mořský svět
25.00 Kč
925208
Nezařazené k předmětu
ZŠ – 1. STUPEŇ
Výzdoba třídy
Kartičky s předměty, které ve své třídě využijete, před použitím vytiskněte, zalaminujte a vystříhejte. Poté dle potřeby
40.00 Kč
Mapa mého světa Mapa mého světa
Cíl: Podpořit sebepoznání žáků, rozvíjet jejich sebereflexi a schopnost mluvit o svých pocitech, přáních a silných stránkách. Aktivity rozvíjejí  tvořivé myšlení, vizuální vyjadřování a vnímání sebe v kontextu okolního světa. Současně podporují vzájemné porozumění, empatii a posilují vztahy v kolektivu prostřednictvím sdílení a bezpečného vyjadřování emocí.Vhodné pro: 1. stupeň ZŠ (lze upravit podle úrovně a potřeb konkrétní třídy).Pomůcky: Pracovní listy, psací potřeby. Návod1. Mapa mého světa– Žáci tvoří vlastní mapu, na které zachycují vše, co je pro ně v životě důležité – rodinu, kamarády, oblíbená místa, sny a zážitky.– Cílem je, aby si děti uvědomily, co všechno jejich svět tvoří a jak je jedinečný.2. Kompas mého světa– Společně jsme tvořili kompas, který pomáhá dětem zorientovat se v sobě samých.– V jednotlivých směrech (např. sever, jih, východ, západ) zapisovaly, co je těší, co je brzdí, co jim jde a co by rády zlepšily.– Cílem je vést děti k sebereflexi – aby dokázaly pojmenovat své potřeby a rozpoznaly, co jim pomáhá cítit se dobře.3. Zahrada mých emocí - 2 verze– Žáci si představili, že jejich vnitřní svět je jako zahrada.– jedna možnost: popsat, jaké situace/lidi ve mě probouzí dané emoce– druhá možnost: popsat, co dané emoce potřebují, aby rostly zdravě– Cílem je, aby se děti naučily rozpoznávat a pojmenovávat své pocity a věděly, že všechny emoce mají v jejich životě své místo.4. Cesta mé odvahy– Do jednotlivých zastávek na cestě děti zapisují situace, které zvládly, i přes strach, který mohly cítit– Aktivita podporuje sebevědomí, uvědomění vlastní síly a odvahy překonávat výzvy.5. Duha mých přání - 2 verze– jedna možnost: děti si do duhy zapisují, čeho by rády dosáhly v aktuálním školním roce– druhá možnost: děti si do duhy zapisují své sny, přání a věci, za které jsou vděčné– Cílem je rozvíjet pozitivní myšlení a vděčnost, uvědomit si, co už děti mají a po čem touží. V případě potřeby mě prosím kontaktujte na e-mailu[email protected]
UUCZ-994970
Český jazyk - psaní>Český jazyk - sloh>Pracovní listy>4.>5.>ZŠ – 1. STUPEŇ>😀 Emoce>📝 Sebehodnocení
30.00