MAPY POKROKU - 3. třída

Kategorie:
Počet stran:
36
Velikost: 4.51 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající:
Nahráno:
Naposledy upraveno:
22. 5. 2024
Sdílet:

Celoroční průřez učiva je samozřejmostí! Ale mapy obsahují i otázky k sebereflexi, hodnocení třídního kolektivu, skupinové práce nebo přístupu učitele. Součástí je vytvoření vlastních cílů pro nový školní rok.

co materiál obsahuje

  • průřez učiva třetího ročníku - český jazyk, komunikace, čtenářství (balanční kruh)
  • průřez učiva třetího ročníku - matematika, geometrie
  • úvodní strana - nadpis MAPA POKROKU + prostor pro dotvoření (nalepení fotky, nakreslení obrázku...)
  • informace proč s mapami pracovat a jak s nimi pracovat
  • otázky k sebereflexi, skupinová práce, prostředí třídy, práce učitele, cíle pro nový školní rok

popis využití

Vysvětlete žákům, proč mapy používáte, jaký v tom vidíte smysl. Osvědčilo se mi, mít mapu promítnutou na tabuli a dětem ukazovat konkrétní bod, který právě hodnotíme. Zpočátku je to zdlouhavý proces, ale má to smysl a vynaložené úsilí se vrátí zpět. Pokud máte s mapami zkušenosti, pokračujte v tom, co vám vyhovuje.

  • Průřez se využívá po celý školní rok, žák zaznamenává svůj progres, cestu (není nutné mít hned vybarvená všechna políčka, každý žák má své tento a k jednotlivým bodům se může vracet).
  • V balančním kruhu čtenářství děti zaznamenávají svůj posun směrem vzhůru (pracujeme s ním v průběhu celého školního roku, například v září použijeme modrou pastelku, v listopadu zelenou a v březnu růžovou).
  • Otázky k sebereflexi - žáci reflektují, co je baví, z čeho mají radost, co se jim vede, v čem se mohou zlepšit, jak se cítí ve třídě, jak vychází se spolužáky, jak nahlíží na skupinovou práci i práci učitele.
  • Určení cílů na nový školní rok (nemusí se jednat pouze o cíle v oblasti vzdělávání, mohou to být i cíle v oblasti sportu ...). V průběhu roku si žáci odškrtávají, zda mají cíl splněn.

Mapy jsou skvělé vodítko pro konzultace, tripartity (žák, rodič, učitel). Slouží také k rozvoji sebehodnocení a jsou jedním z prostředků formativního hodnocení. Jsou vynikajícím nástrojem pro sebereflexi. Mohou být součástí žákovského portfolia nebo sloužit jako podklad pro tvorbu slovního hodnocení. Nejefektivnější je, když si mapy tvoříte pro své žáky sami. Berte ty mé jako pomoc, možnost nebo inspiraci.

Další produkty od autora Zuzana Štěpánková

311409
Nezařazené k předmětu
ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Ostatní
32 karet (velikosti A6) s otázkami které vám pomohou od dětí získat zpětnou vazbu na vaši práci. popis využití
35.00 Kč
526774
Český jazyk
3.
Ostatní
Průřez učiva třetím ročníkem. Děti sledují a hodnotí svůj posun. A vy máte podklady pro konzultace, tripartity nebo
40.00 Kč
509872
Český jazyk
1.
Ostatní
Záznam četby pro žáky prvních ročníků. Půjde to, i když neumí psát. Mohou se pokusit o napsání písmenek nebo větu
25.00 Kč
311407
Český jazyk
ZŠ – 1. STUPEŇ
Ostatní
1 x tabulka velikosti A4 s i, y 1 x tabulka velikosti A4 s i, í, y, ý 1 x tabulka velikosti A4 se s, z, vz 1 x tabulka
35.00 Kč
MAPY POKROKU - 3. třída MAPY POKROKU - 3. třída
Celoroční průřez učiva je samozřejmostí! Ale mapy obsahují i otázky k sebereflexi, hodnocení třídního kolektivu, skupinové práce nebo přístupu učitele. Součástí je vytvoření vlastních cílů pro nový školní rok. co materiál obsahuje průřez učiva třetího ročníku - český jazyk, komunikace, čtenářství (balanční kruh) průřez učiva třetího ročníku - matematika, geometrie úvodní strana - nadpis MAPA POKROKU + prostor pro dotvoření (nalepení fotky, nakreslení obrázku...) informace proč s mapami pracovat a jak s nimi pracovat otázky k sebereflexi, skupinová práce, prostředí třídy, práce učitele, cíle pro nový školní rok popis využití Vysvětlete žákům, proč mapy používáte, jaký v tom vidíte smysl. Osvědčilo se mi, mít mapu promítnutou na tabuli a dětem ukazovat konkrétní bod, který právě hodnotíme. Zpočátku je to zdlouhavý proces, ale má to smysl a vynaložené úsilí se vrátí zpět. Pokud máte s mapami zkušenosti, pokračujte v tom, co vám vyhovuje. Průřez se využívá po celý školní rok, žák zaznamenává svůj progres, cestu (není nutné mít hned vybarvená všechna políčka, každý žák má své tento a k jednotlivým bodům se může vracet). V balančním kruhu čtenářství děti zaznamenávají svůj posun směrem vzhůru (pracujeme s ním v průběhu celého školního roku, například v září použijeme modrou pastelku, v listopadu zelenou a v březnu růžovou). Otázky k sebereflexi - žáci reflektují, co je baví, z čeho mají radost, co se jim vede, v čem se mohou zlepšit, jak se cítí ve třídě, jak vychází se spolužáky, jak nahlíží na skupinovou práci i práci učitele. Určení cílů na nový školní rok (nemusí se jednat pouze o cíle v oblasti vzdělávání, mohou to být i cíle v oblasti sportu ...). V průběhu roku si žáci odškrtávají, zda mají cíl splněn. Mapy jsou skvělé vodítko pro konzultace, tripartity (žák, rodič, učitel). Slouží také k rozvoji sebehodnocení a jsou jedním z prostředků formativního hodnocení. Jsou vynikajícím nástrojem pro sebereflexi. Mohou být součástí žákovského portfolia nebo sloužit jako podklad pro tvorbu slovního hodnocení. Nejefektivnější je, když si mapy tvoříte pro své žáky sami. Berte ty mé jako pomoc, možnost nebo inspiraci.
UUCZ-578458
Český jazyk>Matematika>Ostatní>3.>ZŠ – 1. STUPEŇ>Sebehodnocení
45.00