MAPY POKROKU - 1. třída

Kategorie:
Počet stran:
24
Velikost: 2.16 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající:
Nahráno:
Naposledy upraveno:
31. 5. 2024
Sdílet:

Celoroční průřez učiva je samozřejmostí! Ale mapy obsahují otázky k sebereflexi, balanční kruhy čtenářství i dovedností. Součástí je vytvoření vlastních cílů pro nový školní rok. Stačí vytisknout knížku, využijete ji od září až do června.

co materiál obsahuje

8 listů:

  • průřez učiva prvního ročníku - český jazyk, komunikace, čtení, psaní
  • průřez učiva prvního ročníku - matematika, geometrie
  • úvodní strana - nadpis MAPA POKROKU + prostor pro dotvoření (nalepení fotky, nakreslení obrázku...)
  • informace - proč s mapami pracovat a jak s nimi pracovat
  • balanční kruhy čtenářství a dovedností, otázky k sebereflexi, cíle pro nový školní rok

popis využití

Mapy jsou zhotovené tak, aby žáci nemuseli psát, proto vybarvují. V začátcích je nutné s nimi vše projít, vysvětlit a dělat společně. Vysvětlete jim, proč mapy používáte, jaký v tom vidíte smysl. Osvědčilo se mi, mít mapu promítnutou na tabuli a dětem ukazovat konkrétní bod, který právě hodnotíme. Zpočátku je to zdlouhavý proces, ale má to smysl a vynaložené úsilí se vrátí zpět. Pokud máte s mapami zkušenosti, pokračujte v tom, co vám vyhovuje.

Přehled učiva se využívá po celý školní rok, žák zaznamenává svůj progres, cestu (není nutné mít hned vybarvená všechna políčka, každý žák má své tento a k jednotlivým bodům se může vracet).

V balančních kruzích čtenářství a dovedností děti zaznamenávají svůj posun směrem vzhůru (pracujeme s ním v průběhu celého školního roku, například v září použijeme modrou pastelku, v listopadu zelenou a v březnu růžovou, je na vás, jak často budete s kruhy pracovat). Celý rok se v oblasti čtenářství i získaných dovedností zlepšujeme a kruhy se dětem postupně zabarvují.

Otázky k sebereflexi - žáci reflektují, co je baví, z čeho mají radost, co se jim daří a v jakých oblastech se cítí být úspěšní.

Určení cílů na nový školní rok (u prvňáků se musí zapojit i rodiče, aby jim jejich cíle v září napsali, popřípadě jim pomohli). V průběhu roku si žáci odškrtávají, zda mají cíl splněn.

Mapy jsou skvělé vodítko pro konzultace, tripartity (žák, rodič, učitel). Slouží také k rozvoji sebehodnocení a jsou jedním z prostředků formativního hodnocení. Jsou vynikajícím nástrojem pro sebereflexi. Mohou být součástí žákovského portfolia nebo sloužit jako podklad pro tvorbu slovního hodnocení. Nejefektivnější je, když si mapy tvoříte pro své žáky sami. Berte ty mé jako pomoc, možnost nebo inspiraci.

 

 

Lze vytisknout jako brožuru.

Další produkty od autora Zuzana Štěpánková

311409
Nezařazené k předmětu
ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Ostatní
32 karet (velikosti A6) s otázkami které vám pomohou od dětí získat zpětnou vazbu na vaši práci. popis využití
35.00 Kč
548952
Český jazyk - psaní
ZŠ – 1. STUPEŇ
Ostatní
Vše do dílen psaní na jednom místě. Předvídání a ilustrace vám rozmluví děti. Grafické organizéry a mapy příběhu pomohou
60.00 Kč
524634
Český jazyk
2.
Ostatní
Průřez učiva druhým ročníkem. Děti sledují a hodnotí svůj posun v učení. Součástí je i hodnocení čtenářství a grafy s
45.00 Kč
310756
Český jazyk
4., ZŠ – 1. STUPEŇ
Ostatní
co materiál obsahuje Průřez učiva čtvrtého ročníku - český jazyk. Průřez učiva čtvrtého ročníku - matematika. popis
45.00 Kč
MAPY POKROKU - 1. třída MAPY POKROKU - 1. třída
Celoroční průřez učiva je samozřejmostí! Ale mapy obsahují otázky k sebereflexi, balanční kruhy čtenářství i dovedností. Součástí je vytvoření vlastních cílů pro nový školní rok. Stačí vytisknout knížku, využijete ji od září až do června. co materiál obsahuje 8 listů: průřez učiva prvního ročníku - český jazyk, komunikace, čtení, psaní průřez učiva prvního ročníku - matematika, geometrie úvodní strana - nadpis MAPA POKROKU + prostor pro dotvoření (nalepení fotky, nakreslení obrázku...) informace - proč s mapami pracovat a jak s nimi pracovat balanční kruhy čtenářství a dovedností, otázky k sebereflexi, cíle pro nový školní rok popis využití Mapy jsou zhotovené tak, aby žáci nemuseli psát, proto vybarvují. V začátcích je nutné s nimi vše projít, vysvětlit a dělat společně. Vysvětlete jim, proč mapy používáte, jaký v tom vidíte smysl. Osvědčilo se mi, mít mapu promítnutou na tabuli a dětem ukazovat konkrétní bod, který právě hodnotíme. Zpočátku je to zdlouhavý proces, ale má to smysl a vynaložené úsilí se vrátí zpět. Pokud máte s mapami zkušenosti, pokračujte v tom, co vám vyhovuje. Přehled učiva se využívá po celý školní rok, žák zaznamenává svůj progres, cestu (není nutné mít hned vybarvená všechna políčka, každý žák má své tento a k jednotlivým bodům se může vracet). V balančních kruzích čtenářství a dovedností děti zaznamenávají svůj posun směrem vzhůru (pracujeme s ním v průběhu celého školního roku, například v září použijeme modrou pastelku, v listopadu zelenou a v březnu růžovou, je na vás, jak často budete s kruhy pracovat). Celý rok se v oblasti čtenářství i získaných dovedností zlepšujeme a kruhy se dětem postupně zabarvují. Otázky k sebereflexi - žáci reflektují, co je baví, z čeho mají radost, co se jim daří a v jakých oblastech se cítí být úspěšní. Určení cílů na nový školní rok (u prvňáků se musí zapojit i rodiče, aby jim jejich cíle v září napsali, popřípadě jim pomohli). V průběhu roku si žáci odškrtávají, zda mají cíl splněn. Mapy jsou skvělé vodítko pro konzultace, tripartity (žák, rodič, učitel). Slouží také k rozvoji sebehodnocení a jsou jedním z prostředků formativního hodnocení. Jsou vynikajícím nástrojem pro sebereflexi. Mohou být součástí žákovského portfolia nebo sloužit jako podklad pro tvorbu slovního hodnocení. Nejefektivnější je, když si mapy tvoříte pro své žáky sami. Berte ty mé jako pomoc, možnost nebo inspiraci.     Lze vytisknout jako brožuru.
UUCZ-585351
Český jazyk>Matematika>Ostatní>1.>ZŠ – 1. STUPEŇ>Sebehodnocení
45.00