MAPY POKROKU - 4. třída

Kategorie:
Počet stran:
62
Velikost: 49.87 MB
Typ souboru: pdf
Nahráno:
Naposledy upraveno:
24. 6. 2024
Sdílet:

Celoroční průřez učiva je samozřejmostí! Ale mapy obsahují i schody pokroku - žáci reflektují své snažení v dalších oblastech a balanční kruhy pro dovednosti v M a ČJ. Součástí je vytvoření vlastních cílů pro nový školní rok.

co materiál obsahuje:

12 stránek:

  • průřez učiva čtvrtého ročníku - český jazyk, matematika, anglický jazyk, svět kolem nás
  • balanční kruhy dovedností v oblastech matematika a český jazyk
  • schody pokroku = sledování a sebehodnocení dalších oblastí (spolehlivost, samostatnost, organizace materiálů, práce se zpětnou vazbou, efektivita plánování ...)
  • cíle pro nový školní rok
  • úvodní strana - nadpis MAPA POKROKU + prostor pro dotvoření (nalepení fotky, nakreslení obrázku...)
  • informace proč s mapami pracovat a jak s nimi pracovat

popis využití:

Vysvětlete žákům, proč mapy používáte, jaký v tom vidíte smysl. Osvědčilo se mi, mít mapu promítnutou na tabuli a dětem ukazovat konkrétní bod, který právě hodnotíme. Zpočátku je to zdlouhavý proces, ale má smysl a vynaložené úsilí se vrátí zpět. Pokud máte s mapami zkušenosti, pokračujte v tom, co vám vyhovuje.

Průřez se využívá po celý školní rok, žák zaznamenává svůj progres, cestu. Není nutné mít hned vybarvená všechna políčka, každý žák má své tento a k jednotlivým bodům se může vracet.

V balančních kruzích děti zaznamenávají svůj posun směrem vzhůru. Pracujeme s ním v průběhu celého školního roku, například v září použijeme modrou pastelku, v listopadu zelenou a v březnu růžovou (je na vás jak často budete s kruhem pracovat).

Schody pokroku - žáci reflektují své snažení v dalších oblastech (spolehlivost, samostatnost, organizace materiálů, práce se zpětnou vazbou, efektivita plánování ...). Součástí map je tabulka, kam žáci zapisují datum a barvu tečky, aby se daná oblast dala hodnotit víckrát a byl vidět posun vpřed. Každá oblast má rozepsané tři úrovně a k nim jsou přistavěné i schody (ZPĚTNÁ VAZBA A PRÁCE NA ZLEPŠENÍ: 1. zpětnou vazbu přijímám a pracuji s ní, 2. přijímám zpětnou vazbu, ale nedokážu s ní vždy pracovat, 3. zpětnou vazbu odmítám).

Určení cílů na nový školní rok (nemusí se jednat pouze o cíle v oblasti vzdělávání, mohou to být i cíle v oblasti sportu nebo úplně jiné ... ). V průběhu roku si žáci odškrtávají, zda mají cíl splněn.

Mapy jsou skvělé vodítko pro konzultace, tripartity (žák, rodič, učitel). Slouží také k rozvoji sebehodnocení a jsou jedním z prostředků formativního hodnocení. Jsou vynikajícím nástrojem pro sebereflexi. Mohou být součástí žákovského portfolia nebo sloužit jako podklad pro tvorbu slovního hodnocení. Nejefektivnější je, když si mapy tvoříte pro své žáky sami. Berte ty mé jako pomoc, možnost nebo inspiraci.

Další produkty od autora Zuzana Štěpánková

313094
Český jazyk
ZŠ – 1. STUPEŇ
Ostatní
Hoď si kostkou 6 hracích karet (na každé kartě je 10 otázek) na téma: postava děj prostředí otázky před čtením otázky
35.00 Kč
634462
Nezařazené k předmětu
ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Ostatní
Jednoduchý způsob sledování a kontroly žáků. Plakáty fungují jako parkoviště myšlenek, nápadů, otázek. Využijete je pro
35.00 Kč
311409
Nezařazené k předmětu
ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Ostatní
32 karet (velikosti A6) s otázkami které vám pomohou od dětí získat zpětnou vazbu na vaši práci. popis využití
35.00 Kč
502759
Český jazyk - čtení
ZŠ – 1. STUPEŇ
Pracovní listy
Ulehčete si práci! Ve ČTENÁŘSTVÍ OD A DO Z najdete metody kritického myšlení, různá hodnocení pro děti od první do páté
45.00 Kč
MAPY POKROKU - 4. třída MAPY POKROKU - 4. třída
Celoroční průřez učiva je samozřejmostí! Ale mapy obsahují i schody pokroku - žáci reflektují své snažení v dalších oblastech a balanční kruhy pro dovednosti v M a ČJ. Součástí je vytvoření vlastních cílů pro nový školní rok.co materiál obsahuje:12 stránek:průřez učiva čtvrtého ročníku - český jazyk, matematika, anglický jazyk, svět kolem násbalanční kruhy dovedností v oblastech matematika a český jazykschody pokroku = sledování a sebehodnocení dalších oblastí (spolehlivost, samostatnost, organizace materiálů, práce se zpětnou vazbou, efektivita plánování ...)cíle pro nový školní rokúvodní strana - nadpis MAPA POKROKU + prostor pro dotvoření (nalepení fotky, nakreslení obrázku...)informace proč s mapami pracovat a jak s nimi pracovatpopis využití:Vysvětlete žákům, proč mapy používáte, jaký v tom vidíte smysl. Osvědčilo se mi, mít mapu promítnutou na tabuli a dětem ukazovat konkrétní bod, který právě hodnotíme. Zpočátku je to zdlouhavý proces, ale má smysl a vynaložené úsilí se vrátí zpět. Pokud máte s mapami zkušenosti, pokračujte v tom, co vám vyhovuje.Průřez se využívá po celý školní rok, žák zaznamenává svůj progres, cestu. Není nutné mít hned vybarvená všechna políčka, každý žák má své tento a k jednotlivým bodům se může vracet.V balančních kruzích děti zaznamenávají svůj posun směrem vzhůru. Pracujeme s ním v průběhu celého školního roku, například v září použijeme modrou pastelku, v listopadu zelenou a v březnu růžovou (je na vás jak často budete s kruhem pracovat).Schody pokroku - žáci reflektují své snažení v dalších oblastech (spolehlivost, samostatnost, organizace materiálů, práce se zpětnou vazbou, efektivita plánování ...). Součástí map je tabulka, kam žáci zapisují datum a barvu tečky, aby se daná oblast dala hodnotit víckrát a byl vidět posun vpřed. Každá oblast má rozepsané tři úrovně a k nim jsou přistavěné i schody (ZPĚTNÁ VAZBA A PRÁCE NA ZLEPŠENÍ: 1. zpětnou vazbu přijímám a pracuji s ní, 2. přijímám zpětnou vazbu, ale nedokážu s ní vždy pracovat, 3. zpětnou vazbu odmítám).Určení cílů na nový školní rok (nemusí se jednat pouze o cíle v oblasti vzdělávání, mohou to být i cíle v oblasti sportu nebo úplně jiné ... ). V průběhu roku si žáci odškrtávají, zda mají cíl splněn.Mapy jsou skvělé vodítko pro konzultace, tripartity (žák, rodič, učitel). Slouží také k rozvoji sebehodnocení a jsou jedním z prostředků formativního hodnocení. Jsou vynikajícím nástrojem pro sebereflexi. Mohou být součástí žákovského portfolia nebo sloužit jako podklad pro tvorbu slovního hodnocení. Nejefektivnější je, když si mapy tvoříte pro své žáky sami. Berte ty mé jako pomoc, možnost nebo inspiraci.
UUCZ-597490
Anglický jazyk>Český jazyk>Matematika>Ostatní>4.>ZŠ – 1. STUPEŇ>🚀 Vesmír
45.00