Práce s textem pro žáky 4. - 7. ročníku. Ideální na ven, ale můžete číst ve třídě, v tělocvičně, na chodbě apod. Zabere vám 2 - 3 vyučovací hodiny.
Žáci si vybírají z několika variant pokračování příběhu. Porovnávají ve dvojici své příběhy.
Text je zaměřen na problematiku přikrmování divokých zvířat.
Ve druhé hodině studují texty o přikrmování zvířat. Vyhledají informace, které potom použijí k napsání e-mailu postavě příběhu.
Práce je rozmanitá, žáci pracují samostatně a ve dvojicích. Je to materiál, který děti baví.
Pro učitele přidávám popis hodin, přehled jak tisknout, aby to bylo pro vás co nejjednodušší na použití. Je to věc náročnější na přípravu, ale vyplatí se, děti se při čtení a rozhodování pobaví.
Cíle hodiny jsou:
- zapsat stručně obsah příběhu
- porovnat dva texty
- vyhledat informace
- zapsat e-mail
- zaujmout stanovisko k přikrmování divokých zvířat
Odkaz na fotografie z výuky: https://www.youtube.com/watch?v=HxYMfWbcby0
Vzdělávací materiál pro ZŠ naplňující výstupy RVP: ČJL-9-3-01 uceleně reprodukuje přečtený text, jednoduše popisuje strukturu a jazyk literárního díla a vlastními slovy interpretuje smysl díla