Úvodní slovo – Jak s materiálem pracovat
Tento soubor vznikl jako podpora pro učitele, kteří chtějí vést tripartity a sebehodnoticí rozhovory s dětmi smysluplně, klidně a v atmosféře důvěry.
Materiál nabízí pracovní listy a dotazníky, které pomáhají dětem mluvit o sobě, o škole i o svých pocitech, aniž by se cítily hodnocené.
Cílem není hodnotit výkon, ale společně s dítětem hledat jeho pokrok, silné stránky a další kroky.
Listy mohou sloužit jako příprava na tripartitu, součást portfolia, nebo jako podklad pro rozhovor s rodiči.
Doporučujeme, aby listy děti vyplňovaly ve třídě, kde mají možnost se zamyslet, svobodně vyjádřit a kde učitel zároveň může sledovat jejich reakce a přirozené chování.
Vyplnění doma bývá často ovlivněno rodiči a ztrácí svůj původní smysl – tedy poznat dítě takové, jaké skutečně je.










