Materiál obsahuje zadání na zápis 6 příběhů. Jeho účelem je vést žáka krok po kroku k napsání příběhu. V každé části práce má pomocné otázky (nejprve na začátku, když promýšlí, o čem bude psát), potom v každé části - úvod, zápletka atd.
Materiál je zpracován ve dvou verzích.
1. Pracovní listy na zápis příběhu ručně.
2. Menší PL, které má žák při psaní na počítači.
Obsahuje kritéria hodnocení práce, kartičky na losování příběhu.
Žákům tímto pomáhám v začátcích, aby si uvědomili, co je odstavec, jak dělit příběh na jednotlivé části (úvod, zápletka, vyvrcholení, závěr).
Materiál využívám právě při distanční výuce, vybrali jsme si jedno společné téma a píšeme příběhy naráz.
ČJL-9-1-10 využívá poznatků o jazyce a stylu ke gramaticky i věcně správnému písemnému projevu a k tvořivé práci s textem nebo i k vlastnímu tvořivému psaní na základě svých dispozic a osobních zájmů