Materiál obsahuje:
- 36 kartiček s chemickým laboratorním nádobím
- Pohybovka po třídě - kartičky je vhodné zalaminovat
- Záznamový arch pro žáky
- Přehledné řešení
Tento učební materiál nabízí sadu 36 černobílých kartiček, na kterých jsou zobrazeny chemické laboratorní nádobí a pomůcky. Každá kartička je spojena se slovní zásobou, kterou se žáci osmé a deváté třídy potřebují naučit pro práci v chemii. Kartičky jsou navrženy tak, aby je bylo možné snadno a ekonomicky vytisknout (černobílý tisk), což umožňuje opakované použití během hodin.
Pravidla hry: Na každé kartičce je obrázek laboratorní pomůcky. Učitel určuje časový limit 30 sekund, během kterého se může žák u jedné kartičky zdržet. Po uplynutí času musí přejít k další kartičce. Žáci tak mají půl minuty na to, aby identifikovali název pomůcky a zapsali jej do svého záznamového archu.
Učitel může určit bodový systém za každou správně uvedenou pomůcku a její správný zápis.
Cílem této aktivity je hravou a dynamickou formou procvičit názvy chemických pomůcek.
Aktivita motivuje žáky, aby si osvojovali učivo mimo tradiční sezení v lavicích, přičemž pohyb po třídě zvyšuje jejich soustředění a činí učení zábavnějším.
Tato pohybová hra osloví všechny žáky, protože motivuje k aktivnímu zapojení a poskytuje okamžitou zpětnou vazbu.
Díky záznamovému archu a systému bodování mají studenti možnost sledovat svůj pokrok, což zvyšuje jejich motivaci k dalšímu učení.
Znalost laboratorních chemických pomůcek je pro žáky důležitá z několika důvodů:
- Bezpečnost v laboratoři: Žáci se učí správně používat laboratorní pomůcky a rozumět jejich účelu, což je zásadní pro bezpečnou práci. Chápou, jak s pomůckami manipulovat a na co si dát pozor, aby předešli nehodám.
- Příprava na pokročilejší studium: Znalost názvů a použití laboratorních nástrojů je skvělým základem pro další studium chemie nebo přírodních věd. Pomůže jim lépe se orientovat v laboratorních postupech a být samostatnější při pokusech.
Lze vytisknout jako brožuru.