56 kartiček
Vhodné pro: II. stupeň ZŠ, střední škola.
Školní speciální pedagogové, psychologové, učitelé mohou tyto kartičky využít k tomu, aby žáci uvažovali nad důsledky svých rozhodnutí a zároveň si rozvíjeli empatii. Diskusní kruhy, případně hraní rolí můžete využít jako efektivní metody, které umožňují žákům prakticky zkoumat možnosti řešení problémových situací a dívat se na ně skrze různé perspektivy.
Je důležité, aby tyto aktivity probíhaly v prostředí důvěry a otevřenosti, kde žáci cítí podporu a nebudou se bát sdílet své názory.
Komunikace se žáky: při diskusi o etických dilematech je velmi důležité vytvořit bezpečné a důvěrné prostředí, kde se každý žák cítí pohodlně. Pedagogický/odborný zaměstnanec by měl začít tím, že jasně vysvětlí účel aktivity a povzbudí žáky, aby se vyjadřovali bez obav z odsouzení. Pokuste se aktivně poslouchat názory žáků, čímž podpoříte jejich sebedůvěru a otevřenost.