Běhací kartičky - kořeny kvadratické rovnice

Předmět:
Ročník:
Kategorie:
Počet stran:
8
Velikost: 22.66 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Kateřina Šiková
Nahráno:
Naposledy upraveno:
18. 12. 2024
Sdílet:

Zvládají žáci zjišťovat kořeny kvadratické rovnice? Žáci spočítají příklad a řešení je odkáže na navazující kartičku.
 

Obsah

  • celý materiál obsahuje 30 kartiček podobné obtížnosti,
  • 30 kvadratických rovnic, z toho:
  • 3 bez lineárního členu,
  • 8 vhodných k vytknutí konstanty,
  • 2 bez kořenů v množině R,
  • na jedné straně A4 je 6 kartiček se zvětšeným zadáním pro žáky,
  • zmenšeniny správného pořadí všech kartiček na 2,5 straně,

Možný způsob práce

  • Kartičky rozmístěte kdekoli chcete (ve třídě/venku), žáci mohou pracovat samostatně/ve dvojici.
  • Žák zjistí chybějící řešení kvadratické rovnice, vybere jedno ze 4 nabízených řešení, které ho šipkou odkáže na číslo navazujícího příkladu. Navazující příklad spočítá, vyhledá řešení z nabídky a šipka žáka odkáže na další příklad a tak stále dokola.
  • Doporučuji kartičky rozmístit po třídě (do lavic) ve vzestupném pořadí, ať žáci vědí, kde přibližně se další kartička nachází a nezdržují se běháním a hledáním po třídě.
  • Doporučuji s žáky probrat způsob zápisu do sešitu: Velké číslo kartičky, pod ní výpočet a šipku s číslem následující kartičky, aby se případná chyba rychleji našla a opravila.
  • Práci žáků lze časově omezit, např. 20 min, kdy řeknete STOP, na tabuli napíšete posloupnost správného řešení a žáci začínají kontrolovat od čísla, kterým začali kartičky řešit.
  • Žáci mohou mít zpětnou kontrolu, že se jim žádná kartička v průběhu počítání v řešení neobjeví vícekrát.

Materiál lze použít jako brožuru a vyplňovat rovnice jako pracovní list.

Další produkty od autora Kateřina Šiková

335132
Matematika
6., 7.
Pracovní listy
Žák počítá příklady. Po dopočítání postupně zakroužkovává cestu bludištěm. Pokud žák počítal správně najde cestu ven z
30.00 Kč
156888
Matematika
5., 6., 7.
Pracovní listy
Snažím se úlohami vést žáky k porozumění matematickému zápisu konstrukce, aniž by měli pocit, že se ho musí učit zpaměti
60.00 Kč
313317
Matematika
5., 6., 7.
Pracovní listy
Žák počítá příklady. Po dopočítání postupně zakroužkovává cestu bludištěm. Pokud žák počítal správně najde cestu ven z
37.00 Kč
309688
Matematika
4., 5.
Pracovní listy
Žák počítá příklady. Po dopočítání postupně zakroužkovává cestu bludištěm. Pokud žák počítal správně najde cestu ven z
29.00 Kč
Běhací kartičky - kořeny kvadratické rovnice Běhací kartičky - kořeny kvadratické rovnice
Zvládají žáci zjišťovat kořeny kvadratické rovnice? Žáci spočítají příklad a řešení je odkáže na navazující kartičku.   Obsah celý materiál obsahuje 30 kartiček podobné obtížnosti, 30 kvadratických rovnic, z toho: 3 bez lineárního členu, 8 vhodných k vytknutí konstanty, 2 bez kořenů v množině R, na jedné straně A4 je 6 kartiček se zvětšeným zadáním pro žáky, zmenšeniny správného pořadí všech kartiček na 2,5 straně, Možný způsob práce Kartičky rozmístěte kdekoli chcete (ve třídě/venku), žáci mohou pracovat samostatně/ve dvojici. Žák zjistí chybějící řešení kvadratické rovnice, vybere jedno ze 4 nabízených řešení, které ho šipkou odkáže na číslo navazujícího příkladu. Navazující příklad spočítá, vyhledá řešení z nabídky a šipka žáka odkáže na další příklad a tak stále dokola. Doporučuji kartičky rozmístit po třídě (do lavic) ve vzestupném pořadí, ať žáci vědí, kde přibližně se další kartička nachází a nezdržují se běháním a hledáním po třídě. Doporučuji s žáky probrat způsob zápisu do sešitu: Velké číslo kartičky, pod ní výpočet a šipku s číslem následující kartičky, aby se případná chyba rychleji našla a opravila. Práci žáků lze časově omezit, např. 20 min, kdy řeknete STOP, na tabuli napíšete posloupnost správného řešení a žáci začínají kontrolovat od čísla, kterým začali kartičky řešit. Žáci mohou mít zpětnou kontrolu, že se jim žádná kartička v průběhu počítání v řešení neobjeví vícekrát. Materiál lze použít jako brožuru a vyplňovat rovnice jako pracovní list.
UUCZ-458378
Matematika>Ostatní>SŠ
30.00