Běhací kartičky - kořeny kvadratické rovnice

Předmět:
Ročník:
Kategorie:
Počet stran:
8
Velikost: 22.66 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Kateřina Šiková
Nahráno:
Naposledy upraveno:
18. 12. 2024
Sdílet:

Zvládají žáci zjišťovat kořeny kvadratické rovnice? Žáci spočítají příklad a řešení je odkáže na navazující kartičku.
 

Obsah

  • celý materiál obsahuje 30 kartiček podobné obtížnosti,
  • 30 kvadratických rovnic, z toho:
  • 3 bez lineárního členu,
  • 8 vhodných k vytknutí konstanty,
  • 2 bez kořenů v množině R,
  • na jedné straně A4 je 6 kartiček se zvětšeným zadáním pro žáky,
  • zmenšeniny správného pořadí všech kartiček na 2,5 straně,

Možný způsob práce

  • Kartičky rozmístěte kdekoli chcete (ve třídě/venku), žáci mohou pracovat samostatně/ve dvojici.
  • Žák zjistí chybějící řešení kvadratické rovnice, vybere jedno ze 4 nabízených řešení, které ho šipkou odkáže na číslo navazujícího příkladu. Navazující příklad spočítá, vyhledá řešení z nabídky a šipka žáka odkáže na další příklad a tak stále dokola.
  • Doporučuji kartičky rozmístit po třídě (do lavic) ve vzestupném pořadí, ať žáci vědí, kde přibližně se další kartička nachází a nezdržují se běháním a hledáním po třídě.
  • Doporučuji s žáky probrat způsob zápisu do sešitu: Velké číslo kartičky, pod ní výpočet a šipku s číslem následující kartičky, aby se případná chyba rychleji našla a opravila.
  • Práci žáků lze časově omezit, např. 20 min, kdy řeknete STOP, na tabuli napíšete posloupnost správného řešení a žáci začínají kontrolovat od čísla, kterým začali kartičky řešit.
  • Žáci mohou mít zpětnou kontrolu, že se jim žádná kartička v průběhu počítání v řešení neobjeví vícekrát.

Materiál lze použít jako brožuru a vyplňovat rovnice jako pracovní list.

Další produkty od autora Kateřina Šiková

525160
Matematika
8., 9., SŠ
Pracovní listy
Inspirováno úlohami z přijímacích testů na SŠ. Materiál obsahuje 15 "rostouchích" obrazců a ke každému se pojí několik
25.00 Kč
231541
Matematika
8., 9., SŠ
Pracovní listy
Žáci vypočítají rovnici, zjistí neznámou, kterou dosadí do následující rovnice. Ve druhé aktivitě hledají chybu a
30.00 Kč
708878
Matematika
Pracovní listy
Pomozte žákům pochopit, proč začít investovat co nejdříve! Díky praktickým příkladům a snadným výpočtům se naučí, jak i
55.00 Kč
442419
Matematika
7., 8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Materiál slouží k procvičení. Žákům společně s procenty chci přiblížit, že je dobré sledovat složení potravin a proč ho
55.00 Kč
Běhací kartičky - kořeny kvadratické rovnice Běhací kartičky - kořeny kvadratické rovnice
Zvládají žáci zjišťovat kořeny kvadratické rovnice? Žáci spočítají příklad a řešení je odkáže na navazující kartičku.   Obsah celý materiál obsahuje 30 kartiček podobné obtížnosti, 30 kvadratických rovnic, z toho: 3 bez lineárního členu, 8 vhodných k vytknutí konstanty, 2 bez kořenů v množině R, na jedné straně A4 je 6 kartiček se zvětšeným zadáním pro žáky, zmenšeniny správného pořadí všech kartiček na 2,5 straně, Možný způsob práce Kartičky rozmístěte kdekoli chcete (ve třídě/venku), žáci mohou pracovat samostatně/ve dvojici. Žák zjistí chybějící řešení kvadratické rovnice, vybere jedno ze 4 nabízených řešení, které ho šipkou odkáže na číslo navazujícího příkladu. Navazující příklad spočítá, vyhledá řešení z nabídky a šipka žáka odkáže na další příklad a tak stále dokola. Doporučuji kartičky rozmístit po třídě (do lavic) ve vzestupném pořadí, ať žáci vědí, kde přibližně se další kartička nachází a nezdržují se běháním a hledáním po třídě. Doporučuji s žáky probrat způsob zápisu do sešitu: Velké číslo kartičky, pod ní výpočet a šipku s číslem následující kartičky, aby se případná chyba rychleji našla a opravila. Práci žáků lze časově omezit, např. 20 min, kdy řeknete STOP, na tabuli napíšete posloupnost správného řešení a žáci začínají kontrolovat od čísla, kterým začali kartičky řešit. Žáci mohou mít zpětnou kontrolu, že se jim žádná kartička v průběhu počítání v řešení neobjeví vícekrát. Materiál lze použít jako brožuru a vyplňovat rovnice jako pracovní list.
UUCZ-458378
Matematika>Ostatní>SŠ
30.00