Běhací kartičky - kořeny kvadratické rovnice

Předmět:
Ročník:
Kategorie:
Počet stran:
8
Velikost: 20.57 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající:
Nahráno:
Naposledy upraveno:
8. 1. 2024
Sdílet:

Zvládají žáci zjišťovat kořeny kvadratické rovnice? Žáci spočítají příklad a řešení je odkáže na navazující kartičku.
 

Obsah

  • celý materiál obsahuje 30 kartiček podobné obtížnosti,
  • 30 kvadratických rovnic, z toho:
  • 3 bez lineárního členu,
  • 8 vhodných k vytknutí konstanty,
  • 2 bez kořenů v množině R,
  • na jedné straně A4 je 6 kartiček se zvětšeným zadáním pro žáky,
  • zmenšeniny správného pořadí všech kartiček na 2,5 straně,

Možný způsob práce

  • Kartičky rozmístěte kdekoli chcete (ve třídě/venku), žáci mohou pracovat samostatně/ve dvojici.
  • Žák zjistí chybějící řešení kvadratické rovnice, vybere jedno ze 4 nabízených řešení, které ho šipkou odkáže na číslo navazujícího příkladu. Navazující příklad spočítá, vyhledá řešení z nabídky a šipka žáka odkáže na další příklad a tak stále dokola.
  • Doporučuji kartičky rozmístit po třídě (do lavic) ve vzestupném pořadí, ať žáci vědí, kde přibližně se další kartička nachází a nezdržují se běháním a hledáním po třídě.
  • Doporučuji s žáky probrat způsob zápisu do sešitu: Velké číslo kartičky, pod ní výpočet a šipku s číslem následující kartičky, aby se případná chyba rychleji našla a opravila.
  • Práci žáků lze časově omezit, např. 20 min, kdy řeknete STOP, na tabuli napíšete posloupnost správného řešení a žáci začínají kontrolovat od čísla, kterým začali kartičky řešit.
  • Žáci mohou mít zpětnou kontrolu, že se jim žádná kartička v průběhu počítání v řešení neobjeví vícekrát.

Materiál lze použít jako brožuru a vyplňovat rovnice jako pracovní list.

Další produkty od autora Kateřina Šiková

187503
Matematika
4., 5.
Pracovní listy
Ozvláštněte písemné dělení vpisováním výsledků do tabulky, kde se výsledky kříží a žáci díky tomu získají kontrolu
35.00 Kč
242583
Matematika
5., 6., 7., 8.
Bingo
BINGO! Zpestřete žákům opakování učiva celých čísel formou třídní/skupinové či hry ve dvojici. Mnoho způsobů využití -
35.00 Kč
316185
Matematika
3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Pracovní listy
Vytvořeno pro žáky na 1. stupni, kteří zatím neznají desetinná čísla. Při tvoření jsem se snažila vyvarovat převodům
28.00 Kč
156882
Matematika
5., 6., 7.
Pracovní listy
Obsah celkem 60 příkladů, které na sebe jako had navazují. 1. obtížnost: 12 + 12 příkladů, příklady typu: (8 + 2) · 2 -
38.00 Kč
Běhací kartičky - kořeny kvadratické rovnice Běhací kartičky - kořeny kvadratické rovnice
Zvládají žáci zjišťovat kořeny kvadratické rovnice? Žáci spočítají příklad a řešení je odkáže na navazující kartičku.   Obsah celý materiál obsahuje 30 kartiček podobné obtížnosti, 30 kvadratických rovnic, z toho: 3 bez lineárního členu, 8 vhodných k vytknutí konstanty, 2 bez kořenů v množině R, na jedné straně A4 je 6 kartiček se zvětšeným zadáním pro žáky, zmenšeniny správného pořadí všech kartiček na 2,5 straně, Možný způsob práce Kartičky rozmístěte kdekoli chcete (ve třídě/venku), žáci mohou pracovat samostatně/ve dvojici. Žák zjistí chybějící řešení kvadratické rovnice, vybere jedno ze 4 nabízených řešení, které ho šipkou odkáže na číslo navazujícího příkladu. Navazující příklad spočítá, vyhledá řešení z nabídky a šipka žáka odkáže na další příklad a tak stále dokola. Doporučuji kartičky rozmístit po třídě (do lavic) ve vzestupném pořadí, ať žáci vědí, kde přibližně se další kartička nachází a nezdržují se běháním a hledáním po třídě. Doporučuji s žáky probrat způsob zápisu do sešitu: Velké číslo kartičky, pod ní výpočet a šipku s číslem následující kartičky, aby se případná chyba rychleji našla a opravila. Práci žáků lze časově omezit, např. 20 min, kdy řeknete STOP, na tabuli napíšete posloupnost správného řešení a žáci začínají kontrolovat od čísla, kterým začali kartičky řešit. Žáci mohou mít zpětnou kontrolu, že se jim žádná kartička v průběhu počítání v řešení neobjeví vícekrát. Materiál lze použít jako brožuru a vyplňovat rovnice jako pracovní list.
UUCZ-458378
Matematika>Ostatní>SŠ
30.00