Běhací kartičky - kořeny kvadratické rovnice

Předmět:
Ročník:
Kategorie:
Počet stran:
8
Velikost: 22.66 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Kateřina Šiková
Nahráno:
Naposledy upraveno:
18. 12. 2024
Sdílet:

Zvládají žáci zjišťovat kořeny kvadratické rovnice? Žáci spočítají příklad a řešení je odkáže na navazující kartičku.
 

Obsah

  • celý materiál obsahuje 30 kartiček podobné obtížnosti,
  • 30 kvadratických rovnic, z toho:
  • 3 bez lineárního členu,
  • 8 vhodných k vytknutí konstanty,
  • 2 bez kořenů v množině R,
  • na jedné straně A4 je 6 kartiček se zvětšeným zadáním pro žáky,
  • zmenšeniny správného pořadí všech kartiček na 2,5 straně,

Možný způsob práce

  • Kartičky rozmístěte kdekoli chcete (ve třídě/venku), žáci mohou pracovat samostatně/ve dvojici.
  • Žák zjistí chybějící řešení kvadratické rovnice, vybere jedno ze 4 nabízených řešení, které ho šipkou odkáže na číslo navazujícího příkladu. Navazující příklad spočítá, vyhledá řešení z nabídky a šipka žáka odkáže na další příklad a tak stále dokola.
  • Doporučuji kartičky rozmístit po třídě (do lavic) ve vzestupném pořadí, ať žáci vědí, kde přibližně se další kartička nachází a nezdržují se běháním a hledáním po třídě.
  • Doporučuji s žáky probrat způsob zápisu do sešitu: Velké číslo kartičky, pod ní výpočet a šipku s číslem následující kartičky, aby se případná chyba rychleji našla a opravila.
  • Práci žáků lze časově omezit, např. 20 min, kdy řeknete STOP, na tabuli napíšete posloupnost správného řešení a žáci začínají kontrolovat od čísla, kterým začali kartičky řešit.
  • Žáci mohou mít zpětnou kontrolu, že se jim žádná kartička v průběhu počítání v řešení neobjeví vícekrát.

Materiál lze použít jako brožuru a vyplňovat rovnice jako pracovní list.

Další produkty od autora Kateřina Šiková

284650
Matematika
4., 5., 6.
Pracovní listy
Snaha předejít myšlence 0,80 + 0,20 = 0,100 !!!! Materiál využívám jako první seznámení s desetinnými čísly - postupně
32.00 Kč
315224
Matematika
2., 3.
Didaktické hry
Žáci mezi sebou soutěží. Pro postup po hracím poli je potřeba správných výpočtů. Ke kontrole učitel může žákům
53.00 Kč
247674
Matematika
2., 3.
Pracovní listy
Sčítání a odčítání desetinných čísel pomocí vah. Žák spočítá jednu stranu váhy a doplňuje chybějící číslo na straně
35.00 Kč
292533
Matematika
7., 8., 9.
Pracovní listy
Spočítej algebraický výraz, najdi k němu výsledek a pokračuj dál, než složíš celý kruh. Obsah 1. kruh: 14 příkladů
38.00 Kč
Běhací kartičky - kořeny kvadratické rovnice Běhací kartičky - kořeny kvadratické rovnice
Zvládají žáci zjišťovat kořeny kvadratické rovnice? Žáci spočítají příklad a řešení je odkáže na navazující kartičku.   Obsah celý materiál obsahuje 30 kartiček podobné obtížnosti, 30 kvadratických rovnic, z toho: 3 bez lineárního členu, 8 vhodných k vytknutí konstanty, 2 bez kořenů v množině R, na jedné straně A4 je 6 kartiček se zvětšeným zadáním pro žáky, zmenšeniny správného pořadí všech kartiček na 2,5 straně, Možný způsob práce Kartičky rozmístěte kdekoli chcete (ve třídě/venku), žáci mohou pracovat samostatně/ve dvojici. Žák zjistí chybějící řešení kvadratické rovnice, vybere jedno ze 4 nabízených řešení, které ho šipkou odkáže na číslo navazujícího příkladu. Navazující příklad spočítá, vyhledá řešení z nabídky a šipka žáka odkáže na další příklad a tak stále dokola. Doporučuji kartičky rozmístit po třídě (do lavic) ve vzestupném pořadí, ať žáci vědí, kde přibližně se další kartička nachází a nezdržují se běháním a hledáním po třídě. Doporučuji s žáky probrat způsob zápisu do sešitu: Velké číslo kartičky, pod ní výpočet a šipku s číslem následující kartičky, aby se případná chyba rychleji našla a opravila. Práci žáků lze časově omezit, např. 20 min, kdy řeknete STOP, na tabuli napíšete posloupnost správného řešení a žáci začínají kontrolovat od čísla, kterým začali kartičky řešit. Žáci mohou mít zpětnou kontrolu, že se jim žádná kartička v průběhu počítání v řešení neobjeví vícekrát. Materiál lze použít jako brožuru a vyplňovat rovnice jako pracovní list.
UUCZ-458378
Matematika>Ostatní>SŠ
30.00