KARTIČKY s řešením – ČÍSELNÉ ŘADY

Předmět:
Ročník:
Kategorie:
Počet stran:
7
Velikost: 4.18 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající:
Nahráno:
Naposledy upraveno:
6. 9. 2023
Sdílet:

Popis aktivity: Aktivita obsahuje 20 karet na procvičení závislostí a vztahů mezi jednotlivými čísly. Na přední straně karty je uvedeno zadání (několik prvních členů logické číselné řady). Na druhé straně karty je uvedeno správné řešení.

Cíl: Procvičení závislostí a vztahů mezi jednotlivými čísly.

Jde spíše o doplňkovou a rozšiřující aktivitu. U materiálu je třeba počítat s tím, že žáci nemusí vyřešit všechny řady (např. karta M_20 bývá pro žáky velmi obtížná, pokud ještě neznají druhou mocninu – lze však tuto řadu chápat jako řadu v řadě – vyznačeno červeně v řešení pro učitele).

Sada obsahuje:

strana 1: pokyny pro učitele

strana 2-5: 20 karet s výsledky (+ řešení)

strana 6-7: „řešení“ pro učitele (vyznačení závislostí a vztahů mezi čísly v jednotlivých číselných řadách; možností, jak vnímat jednotlivé vztahy je samozřejmě více))

Strany 2-5 tisknout oboustranně (překlápět po delší hraně).

Pokud nechcete na druhé straně mít řešení, tiskněte pouze strany 2, 4.

Možnosti použití:

  1. Pomůcku doporučuji vytisknout (strany 2-5 oboustranně), zalaminovat a rozstříhat (možno používat opakovaně).
  2. Kontrola je na zadní straně karet.
  3. Lze využít také tak, vyberete několik řad a napíšete je např. na tabuli (jako práce navíc pro „rychlíky“ apod.). Žáci pak zkusí vyřešit co nejvíce řad.

Práce „v lavicích“:

  1. Rozdejte vystřižené kartičky do skupin (po 2-5 žácích), případně mohou žáci pracovat samostatně (např. jako práci navíc, pokud mají již hotovo). Žáci vždy vyřeší úlohu (doporučuji mít k dispozici např. sešit + psací potřeby) + případně provedou kontrolu samostatně.
  2. Náročnost lze ovlivnit množstvím zadaných karet či konkrétním výběrem karet.
  3. V průběhu práce učitel prochází třídu a pomáhá žákům s případnými nejasnostmi.
  4. Nezapomeňte na zpětnou vazbu – které úlohy dělaly žákům největší problém apod.

Běhací aktivity:

  1. Karty je možné využít ale i tak, že je vytisknete bez řešení, rozmístíte karty po třídě/chodbě a necháte žáky řešit úlohy ve skupinách (skupiny a pravidla, případně role žáků, doporučuji uzpůsobit dané třídě).
  2. Doporučuji určit časový limit, po jehož skončení provedete společnou kontrolu a zpětnou vazbu.
  3. Karty jsou očíslované. Proto doporučuji před zahájením aktivity nechat žáky na čistý papír zapsat čísla 1-20, ke kterým budou dopisovat jednotlivé výsledky (pro usnadnění společné kontroly).

Přínos pomůcky:

  1. Aktivizace žáků a rozvoj logického myšlení.
  2. Podpora spolupráce a komunikace mezi žáky (v případě skupinové práce).
  3. V případě samokontroly žáků rozvoj samostatnosti a zodpovědnosti.

Další produkty od autora Vladěna Pěknicová

245328
Fyzika
5., 6.
Já mám, kdo má
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 27 karet. Karty obsahují 26 různých dvojic o stejném objemu. Sada slouží k procvičení
25.00 Kč
264178
Matematika
2., 3., ZŠ – 1. STUPEŇ
Já mám, kdo má
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 27 karet. Karty obsahují 26 různých dvojic příkladů na sčítání přirozených čísel do
25.00 Kč
377442
Matematika
3., 4., 5.
Já mám, kdo má
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 27 karet. Karty obsahují 26 různých dvojic příkladů na násobení přirozených čísel do
26.00 Kč
143241
Matematika
7., 8., ZŠ – 2. STUPEŇ, Speciální pedagogika
Skládačky
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 8 čtveřic karet s příklady na určení základu z dané části celku pomocí procent. Vždy k
30.00 Kč
KARTIČKY s řešením – ČÍSELNÉ ŘADY KARTIČKY s řešením – ČÍSELNÉ ŘADY
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 20 karet na procvičení závislostí a vztahů mezi jednotlivými čísly. Na přední straně karty je uvedeno zadání (několik prvních členů logické číselné řady). Na druhé straně karty je uvedeno správné řešení.Cíl: Procvičení závislostí a vztahů mezi jednotlivými čísly. Jde spíše o doplňkovou a rozšiřující aktivitu. U materiálu je třeba počítat s tím, že žáci nemusí vyřešit všechny řady (např. karta M_20 bývá pro žáky velmi obtížná, pokud ještě neznají druhou mocninu – lze však tuto řadu chápat jako řadu v řadě – vyznačeno červeně v řešení pro učitele).Sada obsahuje:strana 1: pokyny pro učitelestrana 2-5: 20 karet s výsledky (+ řešení)strana 6-7: „řešení“ pro učitele (vyznačení závislostí a vztahů mezi čísly v jednotlivých číselných řadách; možností, jak vnímat jednotlivé vztahy je samozřejmě více))Strany 2-5 tisknout oboustranně (překlápět po delší hraně).Pokud nechcete na druhé straně mít řešení, tiskněte pouze strany 2, 4.Možnosti použití:Pomůcku doporučuji vytisknout (strany 2-5 oboustranně), zalaminovat a rozstříhat (možno používat opakovaně).Kontrola je na zadní straně karet.Lze využít také tak, vyberete několik řad a napíšete je např. na tabuli (jako práce navíc pro „rychlíky“ apod.). Žáci pak zkusí vyřešit co nejvíce řad.Práce „v lavicích“:Rozdejte vystřižené kartičky do skupin (po 2-5 žácích), případně mohou žáci pracovat samostatně (např. jako práci navíc, pokud mají již hotovo). Žáci vždy vyřeší úlohu (doporučuji mít k dispozici např. sešit + psací potřeby) + případně provedou kontrolu samostatně.Náročnost lze ovlivnit množstvím zadaných karet či konkrétním výběrem karet.V průběhu práce učitel prochází třídu a pomáhá žákům s případnými nejasnostmi.Nezapomeňte na zpětnou vazbu – které úlohy dělaly žákům největší problém apod.Běhací aktivity:Karty je možné využít ale i tak, že je vytisknete bez řešení, rozmístíte karty po třídě/chodbě a necháte žáky řešit úlohy ve skupinách (skupiny a pravidla, případně role žáků, doporučuji uzpůsobit dané třídě).Doporučuji určit časový limit, po jehož skončení provedete společnou kontrolu a zpětnou vazbu. Karty jsou očíslované. Proto doporučuji před zahájením aktivity nechat žáky na čistý papír zapsat čísla 1-20, ke kterým budou dopisovat jednotlivé výsledky (pro usnadnění společné kontroly).Přínos pomůcky:Aktivizace žáků a rozvoj logického myšlení.Podpora spolupráce a komunikace mezi žáky (v případě skupinové práce).V případě samokontroly žáků rozvoj samostatnosti a zodpovědnosti.
UUCZ-357940
Matematika>Didaktické hry>5.>6.
26.00