Kartičky s řešením – zajímavosti – racionální čísla (desetinná čísla a zlomky, záporná čísla)

Předmět:
Ročník:
Kategorie:
Počet stran:
7
Velikost: 1.14 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Vladěna Pěknicová
Nahráno:
Naposledy upraveno:
31. 10. 2025
Sdílet:

Popis aktivity: Aktivita obsahuje 30 karet s otázkami (zajímavosti ze světa). Odpověď na otázku je vždy číselná, je napsaná pomocí příkladu s racionálními čísly k vypočítání (sčítání, odčítání, násobení, dělení, závorky). Na druhé straně karty je uvedeno správné řešení (číselná odpověď na otázku). 

 

Sada obsahuje:

strana 1: pokyny pro učitele

strana 2-7: 30 karet s výsledky (+ řešení)

Karty mají rostoucí náročnost – první karty obsahují pouze jednu početní operaci, postupně narůstá náročnost.

 

Možnosti použití:

  1. Materiál doporučuji vytisknout (strany 2-7 oboustranně), zalaminovat a rozstříhat (možno používat opakovaně).
  2. Kontrola je vždy na zadní straně karet.
  3.  

Jak s materiálem pracovat:

Práce „v lavicích“:

  1. Rozdejte vystřižené kartičky do skupin (po 2-5 žácích), případně mohou žáci pracovat samostatně (např. jako práci navíc, pokud mají již hotovo). Žáci vždy vyřeší úlohu (doporučuji mít k dispozici např. sešit + psací potřeby) + případně provedou kontrolu samostatně.
  2. Náročnost lze ovlivnit množstvím zadaných karet či konkrétním výběrem karet.
  3. V průběhu práce učitel prochází třídu a pomáhá žákům s případnými nejasnostmi.
  4. Nezapomeňte na zpětnou vazbu – které příklady dělaly žákům největší problém apod.

Běhací aktivity:

  1. Karty je možné využít ale i tak, že je vytisknete bez řešení, rozmístíte karty po třídě/chodbě a necháte žáky řešit úlohy ve skupinách (skupiny a pravidla, případně role žáků, doporučuji uzpůsobit dané třídě).
  2. Doporučuji určit časový limit, po jehož skončení provedete společnou kontrolu a zpětnou vazbu.
  3. Karty jsou očíslované. Proto doporučuji před zahájením aktivity nechat žáky na čistý papír zapsat čísla 1-30 (nebo jiný rozsah čísel dle potřeby), ke kterým budou dopisovat jednotlivé výsledky (pro usnadnění společné kontroly).

Další produkty od autora Vladěna Pěknicová

320565
Matematika
9., SŠ
Didaktické hry
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 40 karet. Na přední straně karty je uvedeno zadání (v rozsahu učiva 9. ročníku). Na
50.00 Kč
317650
Matematika
7., ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 40 karet. Na přední straně karty je uvedeno zadání (z aritmetiky i geometrie v rozsahu
45.00 Kč
897753
Matematika
ZŠ – 2. STUPEŇ
Venkovní učení - stezky, badatelská výuka, terénní výuka
Aktivita obsahuje karty s opakováním + list k napsání tajenky. Každá karta obsahuje zadání úlohy + 4 možnosti. Do
169.00 Kč
73490
Matematika
6., 7., ZŠ – 2. STUPEŇ
Skládačky
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 2 sady karet. Obě sady slouží k procvičení sčítání a odčítání desetinných čísel. První
30.00 Kč
Kartičky s řešením – zajímavosti – racionální čísla (desetinná čísla a zlomky, záporná čísla) Kartičky s řešením – zajímavosti – racionální čísla (desetinná čísla a zlomky, záporná čísla)
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 30 karet s otázkami (zajímavosti ze světa). Odpověď na otázku je vždy číselná, je napsaná pomocí příkladu s racionálními čísly k vypočítání (sčítání, odčítání, násobení, dělení, závorky). Na druhé straně karty je uvedeno správné řešení (číselná odpověď na otázku).  Sada obsahuje:strana 1: pokyny pro učitelestrana 2-7: 30 karet s výsledky (+ řešení)Karty mají rostoucí náročnost – první karty obsahují pouze jednu početní operaci, postupně narůstá náročnost. Možnosti použití:Materiál doporučuji vytisknout (strany 2-7 oboustranně), zalaminovat a rozstříhat (možno používat opakovaně).Kontrola je vždy na zadní straně karet. Jak s materiálem pracovat:Práce „v lavicích“:Rozdejte vystřižené kartičky do skupin (po 2-5 žácích), případně mohou žáci pracovat samostatně (např. jako práci navíc, pokud mají již hotovo). Žáci vždy vyřeší úlohu (doporučuji mít k dispozici např. sešit + psací potřeby) + případně provedou kontrolu samostatně.Náročnost lze ovlivnit množstvím zadaných karet či konkrétním výběrem karet.V průběhu práce učitel prochází třídu a pomáhá žákům s případnými nejasnostmi.Nezapomeňte na zpětnou vazbu – které příklady dělaly žákům největší problém apod.Běhací aktivity:Karty je možné využít ale i tak, že je vytisknete bez řešení, rozmístíte karty po třídě/chodbě a necháte žáky řešit úlohy ve skupinách (skupiny a pravidla, případně role žáků, doporučuji uzpůsobit dané třídě).Doporučuji určit časový limit, po jehož skončení provedete společnou kontrolu a zpětnou vazbu. Karty jsou očíslované. Proto doporučuji před zahájením aktivity nechat žáky na čistý papír zapsat čísla 1-30 (nebo jiný rozsah čísel dle potřeby), ke kterým budou dopisovat jednotlivé výsledky (pro usnadnění společné kontroly).
UUCZ-1015482
Matematika>Didaktické hry>7.>8.
37.00