Aktivita obsahuje 30 karet s otázkou ohledně historie. Odpověď na otázku je vždy číselná, je napsaná pomocí příkladu (sčítání, odčítání, násobení, dělení, závorky) k vypočítání. Na druhé straně karty je správné řešení (číselná odpověď).
Sada obsahuje:
strana 1: pokyny pro učitele
strana 2-7: 30 karet s výsledky (+ řešení)
Možnosti použití:
1. Materiál doporučuji vytisknout (strany 2-7 oboustranně), zalaminovat a rozstříhat (možno používat opakovaně).
2. Kontrola je vždy na zadní straně karet.
Jak s materiálem pracovat:
Práce „v lavicích“:
1. Rozdejte vystřižené kartičky do skupin (po 2-5 žácích), případně mohou žáci pracovat samostatně (např. jako práci navíc, pokud mají již hotovo). Žáci vždy vyřeší úlohu (doporučuji mít k dispozici např. sešit + psací potřeby) + případně provedou kontrolu samostatně.
2. Náročnost lze ovlivnit množstvím zadaných karet či konkrétním výběrem karet.
3. V průběhu práce učitel prochází třídu a pomáhá žákům s případnými nejasnostmi.
4. Nezapomeňte na zpětnou vazbu – které příklady dělaly žákům největší problém apod.
Běhací aktivity:
1. Karty je možné využít ale i tak, že je vytisknete bez řešení, rozmístíte karty po třídě/chodbě a necháte žáky řešit úlohy ve skupinách (skupiny a pravidla, případně role žáků, doporučuji uzpůsobit dané třídě).
2. Doporučuji určit časový limit, po jehož skončení provedete společnou kontrolu a zpětnou vazbu.
3. Karty jsou očíslované. Proto doporučuji před zahájením aktivity nechat žáky na čistý papír zapsat čísla 1-30 (nebo jiný rozsah čísel dle potřeby), ke kterým budou dopisovat jednotlivé výsledky (pro usnadnění společné kontroly).