Výrazy - početní operace s faktoriály - kruhy

Předmět:
Ročník:
Počet stran:
4
Velikost: 4.79 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Kateřina Šiková
Nahráno:
Naposledy upraveno:
13. 1. 2025
Sdílet:

Spočítej výraz s faktoriály, najdi k němu výsledek a pokračuj dál, než složíš celý kruh.

Obsah materiálu

  • 4 kruhy, každý s 10 úlohami

1. kruh: násobení a dělení faktoriálů,

2. kruh: práce s faktoriály ve zlomku, řešení pomocí vytýkání,

3. kruh: faktoriály ve zlomku, hledání společného jmenovatele,

4. kruh: složitější úlohy, s mocninami, odmocninami,

Způsob práce

Materiál je vhodný jako samostatná práce a nabízí dvě možnosti využití v hodině:

1. Práce s rozstříhaným kruhem:

  • Žáci si rozstříhají kruh na jednotlivé dílky podél čárkované čáry.
  • Začnou libovolným příkladem, například tím, který považují za nejsnazší.
  • Po spočítání příkladu hledají výsledek mezi ústřižky. Výsledek přiloží k předchozímu dílku a tím získají další zadání příkladu.
  • Takto postupují stále dokola: počítají, hledají správný výsledek a navazují dílky kruhu.
  • Kontrolou je, že pokud nenajdou žádný odpovídající výsledek, v předchozím kroku udělali chybu.
  • Po vyřešení posledního příkladu se kruh uzavře a úloha je hotová.

2. Práce s předtištěným kruhem:

  • Žáci pracují s předtištěným kruhem a zapisují pořadí, v jakém na sebe dílky navazují.
  • Začnou u zadaného čísla (např. čísla 1), spočítají příklad a najdou odpovídající výsledek (např. ústřižek s číslem 3).
  • Pokračují takto dál: výsledek předchozího příkladu určuje další ústřižek.
  • Aby si žáci udrželi přehled, doporučuji, aby si již použitý ústřižek vybarvili nebo přeškrtli číslo ústřižku.
  • Kontrolou opět je, že pokud nenajdou správný výsledek, někde udělali chybu.
  • Pokud žáci správně spočítají všechny příklady, kruh se uzavře a úloha je dokončena.
  • Tento postup zajišťuje, že žáci pracují systematicky a mají okamžitou zpětnou vazbu na svou práci.

 

Další produkty od autora Kateřina Šiková

437886
Matematika
8., 9., SŠ
Pracovní listy
Žák vyznačí body, sestrojí graf lineární funkce, pokud konstruoval správně, právě 2 body budou ležet na přímce. Obsah 10
35.00 Kč
159114
Matematika
5., 6.
Pracovní listy
Materiál je zaměřený pro žáky, kteří se zlomky ještě nesetkali. Úlohy jsou tvořeny, aby v žácích budovaly grafickou
50.00 Kč
173742
Matematika
7., 8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Tři obtížnosti příkladů, zaměřené na pořadí početních op. s mocninami, kdy výsledek jednoho je počátečním číslem
49.00 Kč
156888
Matematika
5., 6., 7.
Pracovní listy
Snažím se úlohami vést žáky k porozumění matematickému zápisu konstrukce, aniž by měli pocit, že se ho musí učit zpaměti
60.00 Kč
Výrazy - početní operace s faktoriály - kruhy Výrazy - početní operace s faktoriály - kruhy
Spočítej výraz s faktoriály, najdi k němu výsledek a pokračuj dál, než složíš celý kruh.Obsah materiálu4 kruhy, každý s 10 úlohami1. kruh: násobení a dělení faktoriálů,2. kruh: práce s faktoriály ve zlomku, řešení pomocí vytýkání,3. kruh: faktoriály ve zlomku, hledání společného jmenovatele,4. kruh: složitější úlohy, s mocninami, odmocninami,Způsob práceMateriál je vhodný jako samostatná práce a nabízí dvě možnosti využití v hodině:1. Práce s rozstříhaným kruhem:Žáci si rozstříhají kruh na jednotlivé dílky podél čárkované čáry.Začnou libovolným příkladem, například tím, který považují za nejsnazší.Po spočítání příkladu hledají výsledek mezi ústřižky. Výsledek přiloží k předchozímu dílku a tím získají další zadání příkladu.Takto postupují stále dokola: počítají, hledají správný výsledek a navazují dílky kruhu.Kontrolou je, že pokud nenajdou žádný odpovídající výsledek, v předchozím kroku udělali chybu.Po vyřešení posledního příkladu se kruh uzavře a úloha je hotová.2. Práce s předtištěným kruhem:Žáci pracují s předtištěným kruhem a zapisují pořadí, v jakém na sebe dílky navazují.Začnou u zadaného čísla (např. čísla 1), spočítají příklad a najdou odpovídající výsledek (např. ústřižek s číslem 3).Pokračují takto dál: výsledek předchozího příkladu určuje další ústřižek.Aby si žáci udrželi přehled, doporučuji, aby si již použitý ústřižek vybarvili nebo přeškrtli číslo ústřižku.Kontrolou opět je, že pokud nenajdou správný výsledek, někde udělali chybu.Pokud žáci správně spočítají všechny příklady, kruh se uzavře a úloha je dokončena.Tento postup zajišťuje, že žáci pracují systematicky a mají okamžitou zpětnou vazbu na svou práci. 
UUCZ-760643
Matematika>Pracovní listy>Ostatní>SŠ
35.00