Výrazy - početní operace s faktoriály - kruhy

Předmět:
Ročník:
Počet stran:
4
Velikost: 4.79 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Kateřina Šiková
Nahráno:
Naposledy upraveno:
13. 1. 2025
Sdílet:

Spočítej výraz s faktoriály, najdi k němu výsledek a pokračuj dál, než složíš celý kruh.

Obsah materiálu

  • 4 kruhy, každý s 10 úlohami

1. kruh: násobení a dělení faktoriálů,

2. kruh: práce s faktoriály ve zlomku, řešení pomocí vytýkání,

3. kruh: faktoriály ve zlomku, hledání společného jmenovatele,

4. kruh: složitější úlohy, s mocninami, odmocninami,

Způsob práce

Materiál je vhodný jako samostatná práce a nabízí dvě možnosti využití v hodině:

1. Práce s rozstříhaným kruhem:

  • Žáci si rozstříhají kruh na jednotlivé dílky podél čárkované čáry.
  • Začnou libovolným příkladem, například tím, který považují za nejsnazší.
  • Po spočítání příkladu hledají výsledek mezi ústřižky. Výsledek přiloží k předchozímu dílku a tím získají další zadání příkladu.
  • Takto postupují stále dokola: počítají, hledají správný výsledek a navazují dílky kruhu.
  • Kontrolou je, že pokud nenajdou žádný odpovídající výsledek, v předchozím kroku udělali chybu.
  • Po vyřešení posledního příkladu se kruh uzavře a úloha je hotová.

2. Práce s předtištěným kruhem:

  • Žáci pracují s předtištěným kruhem a zapisují pořadí, v jakém na sebe dílky navazují.
  • Začnou u zadaného čísla (např. čísla 1), spočítají příklad a najdou odpovídající výsledek (např. ústřižek s číslem 3).
  • Pokračují takto dál: výsledek předchozího příkladu určuje další ústřižek.
  • Aby si žáci udrželi přehled, doporučuji, aby si již použitý ústřižek vybarvili nebo přeškrtli číslo ústřižku.
  • Kontrolou opět je, že pokud nenajdou správný výsledek, někde udělali chybu.
  • Pokud žáci správně spočítají všechny příklady, kruh se uzavře a úloha je dokončena.
  • Tento postup zajišťuje, že žáci pracují systematicky a mají okamžitou zpětnou vazbu na svou práci.

 

Další produkty od autora Kateřina Šiková

892710
Matematika
8., 9., SŠ
Pracovní listy
Procvičování druhých mocnin a odmocnin v šesti variantách! Připravené úlohy s výsledky šetří čas a zpestří výuku
39.00 Kč
667361
Matematika
7., 8., 9.
Pracovní listy
Samokontrolovací karty zaměřené na všechny početní operace v oboru celých čísel. Umožněte žákům procvičovat učivo
39.00 Kč
429436
Matematika
9., SŠ
Ostatní
Důvodů proč plánovat je na internetu hromada. Materiál obsahuje plánovací kalendář, tabulku pokroku a povzbuzující
0.00 Kč
960517
Nezařazené k předmětu
SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Ostatní
Letos jsem rébusy na 1.9. prošvihla. Ale co už, lepší pozdě než nikdy! Už třetím rokem jsem dala dohromady balíček pěti
0.00 Kč
Výrazy - početní operace s faktoriály - kruhy Výrazy - početní operace s faktoriály - kruhy
Spočítej výraz s faktoriály, najdi k němu výsledek a pokračuj dál, než složíš celý kruh.Obsah materiálu4 kruhy, každý s 10 úlohami1. kruh: násobení a dělení faktoriálů,2. kruh: práce s faktoriály ve zlomku, řešení pomocí vytýkání,3. kruh: faktoriály ve zlomku, hledání společného jmenovatele,4. kruh: složitější úlohy, s mocninami, odmocninami,Způsob práceMateriál je vhodný jako samostatná práce a nabízí dvě možnosti využití v hodině:1. Práce s rozstříhaným kruhem:Žáci si rozstříhají kruh na jednotlivé dílky podél čárkované čáry.Začnou libovolným příkladem, například tím, který považují za nejsnazší.Po spočítání příkladu hledají výsledek mezi ústřižky. Výsledek přiloží k předchozímu dílku a tím získají další zadání příkladu.Takto postupují stále dokola: počítají, hledají správný výsledek a navazují dílky kruhu.Kontrolou je, že pokud nenajdou žádný odpovídající výsledek, v předchozím kroku udělali chybu.Po vyřešení posledního příkladu se kruh uzavře a úloha je hotová.2. Práce s předtištěným kruhem:Žáci pracují s předtištěným kruhem a zapisují pořadí, v jakém na sebe dílky navazují.Začnou u zadaného čísla (např. čísla 1), spočítají příklad a najdou odpovídající výsledek (např. ústřižek s číslem 3).Pokračují takto dál: výsledek předchozího příkladu určuje další ústřižek.Aby si žáci udrželi přehled, doporučuji, aby si již použitý ústřižek vybarvili nebo přeškrtli číslo ústřižku.Kontrolou opět je, že pokud nenajdou správný výsledek, někde udělali chybu.Pokud žáci správně spočítají všechny příklady, kruh se uzavře a úloha je dokončena.Tento postup zajišťuje, že žáci pracují systematicky a mají okamžitou zpětnou vazbu na svou práci. 
UUCZ-760643
Matematika>Pracovní listy>Ostatní>SŠ
35.00