Početní operace s faktoriály z přirozených čísel

Předmět:
Ročník:
Počet stran:
6
Velikost: 6.01 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Kateřina Šiková
Nahráno:
Naposledy upraveno:
24. 12. 2024
Sdílet:

Pomocí tohoto materiálu si žáci procvičí faktoriály! Každé správné řešení odhalí nový úkol, což je motivuje k dalšímu výpočtu, až celý kruh úloh uzavřou.

Obsah materiálu

  • 4 kruhy, každý s 10 úlohami
    • 1. kruh: násobení a dělení faktoriálů,
    • 2. kruh: práce s faktoriály ve zlomku, řešení pomocí vytýkání,
    • 3. kruh: faktoriály ve zlomku, hledání společného jmenovatele,
    • 4. kruh: složitější úlohy, s mocninami, odmocninami,
  • desetiminutovka: 2 oddělení, v každém 4 úlohy

Způsob práce

Materiál je vhodný jako samostatná práce a nabízí dvě možnosti využití v hodině:

1. Práce s rozstříhaným kruhem:

  • Žáci si rozstříhají kruh na jednotlivé dílky podél čárkované čáry.
  • Začnou libovolným příkladem, například tím, který považují za nejsnazší.
  • Po spočítání příkladu hledají výsledek mezi ústřižky. Výsledek přiloží k předchozímu dílku a tím získají další zadání příkladu.
  • Takto postupují stále dokola: počítají, hledají správný výsledek a navazují dílky kruhu.
  • Kontrolou je, že pokud nenajdou žádný odpovídající výsledek, v předchozím kroku udělali chybu.
  • Po vyřešení posledního příkladu se kruh uzavře a úloha je hotová.

2. Práce s předtištěným kruhem:

  • Žáci pracují s předtištěným kruhem a zapisují pořadí, v jakém na sebe dílky navazují.
  • Začnou u zadaného čísla (např. čísla 1), spočítají příklad a najdou odpovídající výsledek (např. ústřižek s číslem 3).
  • Pokračují takto dál: výsledek předchozího příkladu určuje další ústřižek.
  • Aby si žáci udrželi přehled, doporučuji, aby si již použitý ústřižek vybarvili nebo přeškrtli číslo ústřižku.
  • Kontrolou opět je, že pokud nenajdou správný výsledek, někde udělali chybu.
  • Pokud žáci správně spočítají všechny příklady, kruh se uzavře a úloha je dokončena.
  • Tento postup zajišťuje, že žáci pracují systematicky a mají okamžitou zpětnou vazbu na svou práci.

Další produkty od autora Kateřina Šiková

265073
Matematika
1., 2., 3.
Ostatní
Čísla a příklady na malou sčítání a odčítání do 10. Rozstříhejte, utvořte hromádku pro dva hráče, odstartujte a žák s
27.00 Kč
708878
Matematika
Pracovní listy
Pomozte žákům pochopit, proč začít investovat co nejdříve! Díky praktickým příkladům a snadným výpočtům se naučí, jak i
55.00 Kč
177068
Matematika
Pracovní listy
Tento materiál jsem vytvořila s úmyslem, aby si žáci před samostatným řešením učivo předem "osahali" a "nakoukali"
30.00 Kč
486908
Matematika - geometrie
4., 5., 6., 7., 8., 9., SŠ, ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Dobrá prostorová představivost je pro žáky ohromnou výhodou při řešení úloh. Její pravidelné trénování vede k postupnému
25.00 Kč
Početní operace s faktoriály z přirozených čísel Početní operace s faktoriály z přirozených čísel
Pomocí tohoto materiálu si žáci procvičí faktoriály! Každé správné řešení odhalí nový úkol, což je motivuje k dalšímu výpočtu, až celý kruh úloh uzavřou.Obsah materiálu4 kruhy, každý s 10 úlohami1. kruh: násobení a dělení faktoriálů,2. kruh: práce s faktoriály ve zlomku, řešení pomocí vytýkání,3. kruh: faktoriály ve zlomku, hledání společného jmenovatele,4. kruh: složitější úlohy, s mocninami, odmocninami,desetiminutovka: 2 oddělení, v každém 4 úlohyZpůsob práceMateriál je vhodný jako samostatná práce a nabízí dvě možnosti využití v hodině:1. Práce s rozstříhaným kruhem:Žáci si rozstříhají kruh na jednotlivé dílky podél čárkované čáry.Začnou libovolným příkladem, například tím, který považují za nejsnazší.Po spočítání příkladu hledají výsledek mezi ústřižky. Výsledek přiloží k předchozímu dílku a tím získají další zadání příkladu.Takto postupují stále dokola: počítají, hledají správný výsledek a navazují dílky kruhu.Kontrolou je, že pokud nenajdou žádný odpovídající výsledek, v předchozím kroku udělali chybu.Po vyřešení posledního příkladu se kruh uzavře a úloha je hotová.2. Práce s předtištěným kruhem:Žáci pracují s předtištěným kruhem a zapisují pořadí, v jakém na sebe dílky navazují.Začnou u zadaného čísla (např. čísla 1), spočítají příklad a najdou odpovídající výsledek (např. ústřižek s číslem 3).Pokračují takto dál: výsledek předchozího příkladu určuje další ústřižek.Aby si žáci udrželi přehled, doporučuji, aby si již použitý ústřižek vybarvili nebo přeškrtli číslo ústřižku.Kontrolou opět je, že pokud nenajdou správný výsledek, někde udělali chybu.Pokud žáci správně spočítají všechny příklady, kruh se uzavře a úloha je dokončena.Tento postup zajišťuje, že žáci pracují systematicky a mají okamžitou zpětnou vazbu na svou práci.
UUCZ-745892
Matematika>Pracovní listy>Testy a písemky>Ostatní>SŠ
35.00