Algebraické výrazy početní operace - s mocninami

Předmět:
Ročník:
7., 8., 9.,
Počet stran:
6
Velikost: 4.53 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Kateřina Šiková
Nahráno:
Naposledy upraveno:
5. 10. 2024
Sdílet:

Spočítej algebraický výraz, najdi k němu výsledek a pokračuj dál, než složíš celý kruh. Obsahuje 4 obtížnosti. Ve druhé aktivitě žák doplňuje chybějící členy do vzorce.

Obsah (každý kruh 14 příkladů)

  • 1. kruh: vzorce "na druhou", mínus před závorkou, roznásobení členem po umocnění,
  • 2. kruh: obsahuje zlomky a desetinná čísla, vzorce "na druhou", mínus před závorkou, roznásobení členem po umocnění,
  • 3. kruh: složitější úlohy, kombinace 1. a 2. kruhu,
  • 4. kruh: sčítání, odčítání závorek po použití vzorce "na druhou",
  • 14 příkladů s chybějícími členy - možné jako závěrečné procvičení,
  • řešení pro učitele.

Způsob práce

  • vhodné jako samostatná práce, nebo do dvojice,
  • dvě možnosti práce v hodině:
  • žáci si rozstříhají kruh na příslušné dílky rozdělené čárkovanou čarou. Vyberou si libovolný příklad, kterým chtějí začít, třeba tím nejsnazším. Spočítají příklad a hledají výsledek (ústřižek), kterým by navázali, přiloží k sobě a mají další zadání příkladu, které spočítají a zase najdou výsledek a tak stále dokola.
  • Žákům zadám předtištěný kruh, žáci kruh nerozstříhávají! Počítají a zapisují v jakém pořadí na sebe dílky kruhu navazují (např.: začnu-li u čísla 1, hledám další ústřižek se správným výsledkem, např. ústřižek s číslem 3, dále 8 atd...). Aby žáci věděli, který ústřižek použili, doporučuji, aby si již použitý ústřižek vybarvili, nebo škrtli číslo ústřižku.
  • Kontrolou je, že pokud nenajdou výsledek, něco je špatně. Po spočítání úplně posledního příkladu se jim kruh uzavře a mají hotovo.
  • Ve druhé aktivitě žák doplňuje chybějící číleny algebraických výrazů. Tuto aktivitu shledávám náročnější a pro méně zdatné žáky byla tato aktivita příliš náročná.

 

Další produkty od autora Kateřina Šiková

432655
Matematika
ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Žáci hledají správný výpočet zápisu a·10^n. Materiál obsahuje dvě aktivity jednu jako běhací kartičky, druhou jako
30.00 Kč
215627
Matematika
5., 6., 7.
Pracovní listy
Sčítání a odčítání desetinných čísel pomocí vah. Žák spočítá jednu stranu váhy a doplňuje chybějící číslo na straně
30.00 Kč
311545
Matematika
Pracovní listy
Snažím se žákům přiblížit jednotkovou kružnici. Kde se berou tabulkové goniometrické hodnoty v tabulkách, proč jsou
29.00 Kč
320528
Matematika
5., 6., 7.
Pracovní listy
Při tvoření jsem se snažila vyvarovat převodům typu 2t = ....kg. Využila jsem váhy, doplňování znamének nerovnosti
25.00 Kč
Algebraické výrazy početní operace - s mocninami Algebraické výrazy početní operace - s mocninami
Spočítej algebraický výraz, najdi k němu výsledek a pokračuj dál, než složíš celý kruh. Obsahuje 4 obtížnosti. Ve druhé aktivitě žák doplňuje chybějící členy do vzorce. Obsah (každý kruh 14 příkladů) 1. kruh: vzorce "na druhou", mínus před závorkou, roznásobení členem po umocnění, 2. kruh: obsahuje zlomky a desetinná čísla, vzorce "na druhou", mínus před závorkou, roznásobení členem po umocnění, 3. kruh: složitější úlohy, kombinace 1. a 2. kruhu, 4. kruh: sčítání, odčítání závorek po použití vzorce "na druhou", 14 příkladů s chybějícími členy - možné jako závěrečné procvičení, řešení pro učitele. Způsob práce vhodné jako samostatná práce, nebo do dvojice, dvě možnosti práce v hodině: žáci si rozstříhají kruh na příslušné dílky rozdělené čárkovanou čarou. Vyberou si libovolný příklad, kterým chtějí začít, třeba tím nejsnazším. Spočítají příklad a hledají výsledek (ústřižek), kterým by navázali, přiloží k sobě a mají další zadání příkladu, které spočítají a zase najdou výsledek a tak stále dokola. Žákům zadám předtištěný kruh, žáci kruh nerozstříhávají! Počítají a zapisují v jakém pořadí na sebe dílky kruhu navazují (např.: začnu-li u čísla 1, hledám další ústřižek se správným výsledkem, např. ústřižek s číslem 3, dále 8 atd...). Aby žáci věděli, který ústřižek použili, doporučuji, aby si již použitý ústřižek vybarvili, nebo škrtli číslo ústřižku. Kontrolou je, že pokud nenajdou výsledek, něco je špatně. Po spočítání úplně posledního příkladu se jim kruh uzavře a mají hotovo. Ve druhé aktivitě žák doplňuje chybějící číleny algebraických výrazů. Tuto aktivitu shledávám náročnější a pro méně zdatné žáky byla tato aktivita příliš náročná.  
UUCZ-303963
Matematika>Pracovní listy>Ostatní>7.>8.>9.>SŠ
35.00