Algebraické výrazy početní operace - s mocninami

Předmět:
Ročník:
7., 8., 9.,
Počet stran:
6
Velikost: 4.53 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Kateřina Šiková
Nahráno:
Naposledy upraveno:
5. 10. 2024
Sdílet:

Spočítej algebraický výraz, najdi k němu výsledek a pokračuj dál, než složíš celý kruh. Obsahuje 4 obtížnosti. Ve druhé aktivitě žák doplňuje chybějící členy do vzorce.

Obsah (každý kruh 14 příkladů)

  • 1. kruh: vzorce "na druhou", mínus před závorkou, roznásobení členem po umocnění,
  • 2. kruh: obsahuje zlomky a desetinná čísla, vzorce "na druhou", mínus před závorkou, roznásobení členem po umocnění,
  • 3. kruh: složitější úlohy, kombinace 1. a 2. kruhu,
  • 4. kruh: sčítání, odčítání závorek po použití vzorce "na druhou",
  • 14 příkladů s chybějícími členy - možné jako závěrečné procvičení,
  • řešení pro učitele.

Způsob práce

  • vhodné jako samostatná práce, nebo do dvojice,
  • dvě možnosti práce v hodině:
  • žáci si rozstříhají kruh na příslušné dílky rozdělené čárkovanou čarou. Vyberou si libovolný příklad, kterým chtějí začít, třeba tím nejsnazším. Spočítají příklad a hledají výsledek (ústřižek), kterým by navázali, přiloží k sobě a mají další zadání příkladu, které spočítají a zase najdou výsledek a tak stále dokola.
  • Žákům zadám předtištěný kruh, žáci kruh nerozstříhávají! Počítají a zapisují v jakém pořadí na sebe dílky kruhu navazují (např.: začnu-li u čísla 1, hledám další ústřižek se správným výsledkem, např. ústřižek s číslem 3, dále 8 atd...). Aby žáci věděli, který ústřižek použili, doporučuji, aby si již použitý ústřižek vybarvili, nebo škrtli číslo ústřižku.
  • Kontrolou je, že pokud nenajdou výsledek, něco je špatně. Po spočítání úplně posledního příkladu se jim kruh uzavře a mají hotovo.
  • Ve druhé aktivitě žák doplňuje chybějící číleny algebraických výrazů. Tuto aktivitu shledávám náročnější a pro méně zdatné žáky byla tato aktivita příliš náročná.

 

Další produkty od autora Kateřina Šiková

186435
Matematika
2., 3., 4., ZŠ – 1. STUPEŇ
Pracovní listy
Obohaťte běžné počty složením ornamentu. Žáci se hned mohou ujistit, že počítali správně - najdou výsledek v tabulce a
29.00 Kč
202124
Matematika
6., 7., 8., 9.
Pracovní listy
Zpestřete žákům mechanické počítání se zlomky složením ornamentu z výsledků. Žáci se hned mohou ujistit, že počítali
30.00 Kč
262788
Matematika
5., 6., 7.
Pracovní listy
Jeden list A4 obsahuje 6 "řádků" čtyř různých způsobů zadání. Na každý den jeden + třeba jako počítání na víkend
29.00 Kč
411094
Matematika
7., 8., 9., SŠ
Didaktické hry
Desková hra. Žáci mezi sebou soutěží a snaží se o správnost výpočtů, ke kontrole učitel může žákům vytisknout řešení
30.00 Kč
Algebraické výrazy početní operace - s mocninami Algebraické výrazy početní operace - s mocninami
Spočítej algebraický výraz, najdi k němu výsledek a pokračuj dál, než složíš celý kruh. Obsahuje 4 obtížnosti. Ve druhé aktivitě žák doplňuje chybějící členy do vzorce. Obsah (každý kruh 14 příkladů) 1. kruh: vzorce "na druhou", mínus před závorkou, roznásobení členem po umocnění, 2. kruh: obsahuje zlomky a desetinná čísla, vzorce "na druhou", mínus před závorkou, roznásobení členem po umocnění, 3. kruh: složitější úlohy, kombinace 1. a 2. kruhu, 4. kruh: sčítání, odčítání závorek po použití vzorce "na druhou", 14 příkladů s chybějícími členy - možné jako závěrečné procvičení, řešení pro učitele. Způsob práce vhodné jako samostatná práce, nebo do dvojice, dvě možnosti práce v hodině: žáci si rozstříhají kruh na příslušné dílky rozdělené čárkovanou čarou. Vyberou si libovolný příklad, kterým chtějí začít, třeba tím nejsnazším. Spočítají příklad a hledají výsledek (ústřižek), kterým by navázali, přiloží k sobě a mají další zadání příkladu, které spočítají a zase najdou výsledek a tak stále dokola. Žákům zadám předtištěný kruh, žáci kruh nerozstříhávají! Počítají a zapisují v jakém pořadí na sebe dílky kruhu navazují (např.: začnu-li u čísla 1, hledám další ústřižek se správným výsledkem, např. ústřižek s číslem 3, dále 8 atd...). Aby žáci věděli, který ústřižek použili, doporučuji, aby si již použitý ústřižek vybarvili, nebo škrtli číslo ústřižku. Kontrolou je, že pokud nenajdou výsledek, něco je špatně. Po spočítání úplně posledního příkladu se jim kruh uzavře a mají hotovo. Ve druhé aktivitě žák doplňuje chybějící číleny algebraických výrazů. Tuto aktivitu shledávám náročnější a pro méně zdatné žáky byla tato aktivita příliš náročná.  
UUCZ-303963
Matematika>Pracovní listy>Ostatní>7.>8.>9.>SŠ
35.00