Algebraické výrazy početní operace - s mocninami

Předmět:
Ročník:
7., 8., 9.,
Počet stran:
6
Velikost: 4.53 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající:
Nahráno:
Naposledy upraveno:
5. 10. 2024
Sdílet:

Spočítej algebraický výraz, najdi k němu výsledek a pokračuj dál, než složíš celý kruh. Obsahuje 4 obtížnosti. Ve druhé aktivitě žák doplňuje chybějící členy do vzorce.

Obsah (každý kruh 14 příkladů)

  • 1. kruh: vzorce "na druhou", mínus před závorkou, roznásobení členem po umocnění,
  • 2. kruh: obsahuje zlomky a desetinná čísla, vzorce "na druhou", mínus před závorkou, roznásobení členem po umocnění,
  • 3. kruh: složitější úlohy, kombinace 1. a 2. kruhu,
  • 4. kruh: sčítání, odčítání závorek po použití vzorce "na druhou",
  • 14 příkladů s chybějícími členy - možné jako závěrečné procvičení,
  • řešení pro učitele.

Způsob práce

  • vhodné jako samostatná práce, nebo do dvojice,
  • dvě možnosti práce v hodině:
  • žáci si rozstříhají kruh na příslušné dílky rozdělené čárkovanou čarou. Vyberou si libovolný příklad, kterým chtějí začít, třeba tím nejsnazším. Spočítají příklad a hledají výsledek (ústřižek), kterým by navázali, přiloží k sobě a mají další zadání příkladu, které spočítají a zase najdou výsledek a tak stále dokola.
  • Žákům zadám předtištěný kruh, žáci kruh nerozstříhávají! Počítají a zapisují v jakém pořadí na sebe dílky kruhu navazují (např.: začnu-li u čísla 1, hledám další ústřižek se správným výsledkem, např. ústřižek s číslem 3, dále 8 atd...). Aby žáci věděli, který ústřižek použili, doporučuji, aby si již použitý ústřižek vybarvili, nebo škrtli číslo ústřižku.
  • Kontrolou je, že pokud nenajdou výsledek, něco je špatně. Po spočítání úplně posledního příkladu se jim kruh uzavře a mají hotovo.
  • Ve druhé aktivitě žák doplňuje chybějící číleny algebraických výrazů. Tuto aktivitu shledávám náročnější a pro méně zdatné žáky byla tato aktivita příliš náročná.

 

Další produkty od autora Kateřina Šiková

319210
Matematika
6., 7., ZŠ – 2. STUPEŇ
Skládačky
Žáci hledají čtyři kartičky se stejným výsledkem a dávají je do skupiny. Sčítání a odčítání úhlů, PL s příklady zaměřeny
35.00 Kč
280996
Matematika
4., 5.
Já mám, kdo má
Já mám, kdo má? Na procvičení čísel větších než deset tisíc. Pro již vyvolané žáky nabízím 1 PL se 2 možnostmi zadání -
29.00 Kč
185570
Matematika
ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Zjistit na jaké úrovni složitosti řešení lineárních rovnic se Vaši žáci zastavili? S využitím tohoto materiálu se
29.00 Kč
320528
Matematika
5., 6., 7.
Pracovní listy
Při tvoření jsem se snažila vyvarovat převodům typu 2t = ....kg. Využila jsem váhy, doplňování znamének nerovnosti
25.00 Kč
Algebraické výrazy početní operace - s mocninami Algebraické výrazy početní operace - s mocninami
Spočítej algebraický výraz, najdi k němu výsledek a pokračuj dál, než složíš celý kruh. Obsahuje 4 obtížnosti. Ve druhé aktivitě žák doplňuje chybějící členy do vzorce. Obsah (každý kruh 14 příkladů) 1. kruh: vzorce "na druhou", mínus před závorkou, roznásobení členem po umocnění, 2. kruh: obsahuje zlomky a desetinná čísla, vzorce "na druhou", mínus před závorkou, roznásobení členem po umocnění, 3. kruh: složitější úlohy, kombinace 1. a 2. kruhu, 4. kruh: sčítání, odčítání závorek po použití vzorce "na druhou", 14 příkladů s chybějícími členy - možné jako závěrečné procvičení, řešení pro učitele. Způsob práce vhodné jako samostatná práce, nebo do dvojice, dvě možnosti práce v hodině: žáci si rozstříhají kruh na příslušné dílky rozdělené čárkovanou čarou. Vyberou si libovolný příklad, kterým chtějí začít, třeba tím nejsnazším. Spočítají příklad a hledají výsledek (ústřižek), kterým by navázali, přiloží k sobě a mají další zadání příkladu, které spočítají a zase najdou výsledek a tak stále dokola. Žákům zadám předtištěný kruh, žáci kruh nerozstříhávají! Počítají a zapisují v jakém pořadí na sebe dílky kruhu navazují (např.: začnu-li u čísla 1, hledám další ústřižek se správným výsledkem, např. ústřižek s číslem 3, dále 8 atd...). Aby žáci věděli, který ústřižek použili, doporučuji, aby si již použitý ústřižek vybarvili, nebo škrtli číslo ústřižku. Kontrolou je, že pokud nenajdou výsledek, něco je špatně. Po spočítání úplně posledního příkladu se jim kruh uzavře a mají hotovo. Ve druhé aktivitě žák doplňuje chybějící číleny algebraických výrazů. Tuto aktivitu shledávám náročnější a pro méně zdatné žáky byla tato aktivita příliš náročná.  
UUCZ-303963
Matematika>Pracovní listy>Ostatní>7.>8.>9.>SŠ
35.00