Materiál má výukový charakter, lze tisknout i jako brožura.
• Materiál vede žáky pomocí volného psaní k vyjadřování svých myšlenek, jejich formulování a písemnému zpracování- téma sebehodnocení, moje úspěchy, neúspěchy, překážky, pokroky, moje výzva, moje ocenění a pochvaly, čas přítel i nepřítel, moje vysvědčení, balanční kruhy znalostí a dovedností.
• Dále vede k vnímání sebe samé/ho při vyučování- co se mi daří, nedaří, jde lehce, činí potíže, za co si zasloužím pochvalu a ocenění a co je potřeba vylepšovat…
• Je zde také prostor pro stanovení výzvy pro další práci a zamyšlení se nad tím, co ke splnění budu potřebovat a co pro to udělám.
• Ideální aktivita do hodin kolem ukončení pololetí ve škole.
• Vede děti k samostatnému vyjadřování, zhodnocení, sdílení, naslouchání, komunikaci v kolektivu, budování své pozice v kolektivu třídy, tolerování názoru druhých a v neposlední řadě poznávání nejen sebe samého ale i ostatních v kolektivu.
• Při prezentaci své práce vede žáky k prohlubování komunikačních dovedností a verbálních schopností. Plynulému vyjadřování a reagování slovně na případné dotazy. Vede ke komunikaci mezi žáky v kolektivu.
• Vhodný pro třídnické hodiny, k tvorbě vlastního žákovského portfolia.
Obsah:
• 1x A4- úvodní list (pokud z hodnocení chceme udělat brožuru)
• 20 A4 listů pro sebehodnocení, hodnocení, výzvu, ocenění, balanční kruh dovedností a znalostí, vysvědčení,…
• 1x A4- číslice- pokud chceme poznávat kolektiv spolužáků
• návod