WELLBEING - Pracovní sešit pro 6.- 9. ročník ZŠ

Počet stran:
38
Velikost: 23.05 MB
Typ souboru: zip
Prodávající Veronika Věcková
Nahráno:
Naposledy upraveno:
6. 10. 2025
Sdílet:

Pracovní sešit Wellbeing pro žáky 2. stupně ZŠ nabízí ucelený soubor aktivit zaměřených na pohodu ve škole i doma. Žáci se v deseti kapitolách věnují emocím, vztahům, zvládání stresu, pohybu, jídlu, spánku i sebedůvěře. Celkem je k dispozici více než 70 praktických aktivit s reflexí, které podporují sebepoznání, zdravé návyky a posílení duševní pohody. Sešit je vhodný pro individuální práci, skupinovou činnost i třídnické hodiny. Pracovní sešit je ve formátu A5 i A4.

 

Úvod metodiky

Tento pracovní sešit je určen žákům 6.–9. tříd základních škol. Cílem je podpořit jejich wellbeing – tedy celkovou pohodu v oblastech emocí, vztahů, školy, pohybu, jídla, odpočinku a sebevědomí.

Sešit je koncipován tak, aby jej bylo možné používat:

  • samostatně (žák pracuje sám doma či ve škole),
  • ve skupině (části aktivit lze řešit ve dvojicích či menších skupinách),
  • v celé třídě (učitel může využít jako třídnickou hodinu nebo součást prevence).

 

Zásady práce s materiálem

  • Bezpečné prostředí – ujistěte žáky, že sešit slouží jim, odpovědi nemusí ukazovat nikomu jinému. Sdílení je vždy dobrovolné.
  • Tykání a jednoduchý jazyk – děti se snáze otevřou, pokud mají pocit, že jsou oslovovány přirozeně a partnersky.
  • Časová dotace – na jednu kapitolu doporučujeme 1 vyučovací hodinu, případně 2× 20 minut. Některé aktivity (např. týdenní deníky) probíhají delší dobu.
  • Flexibilita – není nutné projít všechny aktivity. Učitel si může vybrat ty, které se hodí pro jeho třídu.
  • Reflexe – po každé aktivitě by měla následovat krátká reflexe (jedna otázka do ticha, zápis do sešitu, nebo krátká diskuse ve dvojicích).

Tipy na práci s celým sešitem

Časový rámec: celý sešit lze projít během 10–12 třídnických hodin, nebo využívat postupně během celého roku.

Skupinová práce: některé aktivity (stavba mostu, týmová výzva) je vhodné dělat společně, jiné (deníky, reflexe) spíše individuálně.

Propojení s prevencí: sešit může být součástí programů prevence stresu, šikany či podpory duševního zdraví.

Role učitele: facilitátor, nikoli hodnotitel. Důležitá je otevřenost, ne správná odpověď.

 

Závěr

Metodika má učitelům ulehčit práci s pracovním sešitem. Klíčové je, aby si žáci z aktivit odnesli:

  • větší sebepoznání,
  • lepší schopnost regulace emocí,
  • pocit kompetence a důvěry,
  • a také praktické tipy, které mohou využít každý den

 

 

Další produkty od autora Veronika Věcková

829056
Tělesná výchova
SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Praktický soubor 66 úkolů zaměřených na první pomoc a prevenci úrazů. Obsahuje kvízy, detektivní příběhy, modelové
50.00 Kč
821585
Tělesná výchova
SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Materiály je vhodné vytisknout a zalaminovat. Může sloužit i k různým typům tréninků (kruhový apod). Základní gymnastika
25.00 Kč
877930
Český jazyk
1., 2.
Demonstrační obrázky - kartičky
Cíl hry: Nasbírejte co nejvíce kartiček, které patří do zadané kategorie – např. začínají na určité písmeno, mají
25.00 Kč
748223
Fyzika
Pracovní listy
Úniková hra obsahuje 4 tematická stanoviště: Dekódování varovné zprávy Analýza vadného senzoru Naprogramování
50.00 Kč
WELLBEING - Pracovní sešit pro 6.- 9. ročník ZŠ WELLBEING - Pracovní sešit pro 6.- 9. ročník ZŠ
Pracovní sešit Wellbeing pro žáky 2. stupně ZŠ nabízí ucelený soubor aktivit zaměřených na pohodu ve škole i doma. Žáci se v deseti kapitolách věnují emocím, vztahům, zvládání stresu, pohybu, jídlu, spánku i sebedůvěře. Celkem je k dispozici více než 70 praktických aktivit s reflexí, které podporují sebepoznání, zdravé návyky a posílení duševní pohody. Sešit je vhodný pro individuální práci, skupinovou činnost i třídnické hodiny. Pracovní sešit je ve formátu A5 i A4. Úvod metodikyTento pracovní sešit je určen žákům 6.–9. tříd základních škol. Cílem je podpořit jejich wellbeing – tedy celkovou pohodu v oblastech emocí, vztahů, školy, pohybu, jídla, odpočinku a sebevědomí.Sešit je koncipován tak, aby jej bylo možné používat:samostatně (žák pracuje sám doma či ve škole),ve skupině (části aktivit lze řešit ve dvojicích či menších skupinách),v celé třídě (učitel může využít jako třídnickou hodinu nebo součást prevence). Zásady práce s materiálemBezpečné prostředí – ujistěte žáky, že sešit slouží jim, odpovědi nemusí ukazovat nikomu jinému. Sdílení je vždy dobrovolné.Tykání a jednoduchý jazyk – děti se snáze otevřou, pokud mají pocit, že jsou oslovovány přirozeně a partnersky.Časová dotace – na jednu kapitolu doporučujeme 1 vyučovací hodinu, případně 2× 20 minut. Některé aktivity (např. týdenní deníky) probíhají delší dobu.Flexibilita – není nutné projít všechny aktivity. Učitel si může vybrat ty, které se hodí pro jeho třídu.Reflexe – po každé aktivitě by měla následovat krátká reflexe (jedna otázka do ticha, zápis do sešitu, nebo krátká diskuse ve dvojicích).Tipy na práci s celým sešitemČasový rámec: celý sešit lze projít během 10–12 třídnických hodin, nebo využívat postupně během celého roku.Skupinová práce: některé aktivity (stavba mostu, týmová výzva) je vhodné dělat společně, jiné (deníky, reflexe) spíše individuálně.Propojení s prevencí: sešit může být součástí programů prevence stresu, šikany či podpory duševního zdraví.Role učitele: facilitátor, nikoli hodnotitel. Důležitá je otevřenost, ne správná odpověď. ZávěrMetodika má učitelům ulehčit práci s pracovním sešitem. Klíčové je, aby si žáci z aktivit odnesli:větší sebepoznání,lepší schopnost regulace emocí,pocit kompetence a důvěry,a také praktické tipy, které mohou využít každý den  
UUCZ-986735
Nezařazené k předmětu>Didaktické hry>Pracovní listy>Přípravy hodiny/lekce>ZŠ – 2. STUPEŇ>😀 Emoce>📝 Sebehodnocení>🌈 Wellbeing
50.00