Jedná se o vzdělávací materiál pro ZŠ.
Cíle: Žák zná pojem biotické, abiotické a antropogenní vliv.
Žák zná pojem Beaufortova stupnice a následky větru.
Žák ví jakým způsobem jsou chráněny lesní kultury proti zvěři, umí vysvětlit pojem okus, ohryz, vytloukání a loupání a rozdíly mezi nimi.
Žák umí vypočítat cenu oplocenky, popsat její výrobu.
Žák zná pojem sucho a dokáže jej rozlišit od vedra.
Žák ví jak daleko od hranice lesa si může udělat táborák, jak se chovat při lesním požáru. Dokáží vyhledat informace o požáru v roce 2022.
Žák umí vysvětlit pojmy sníh, mráz, námraza a ledovka a rozdíly mezi nimi.
Žák zná pojem imise a emise, umí o nich říct pár vět a zná rozdíly.
Žák ví, že byla v ČR imisní kalamita v Krušných a Jizerských horách.
Žák umí popsat tělo lýkožrouta smrkového, jeho potravu, poškození, vývoj a monitoring.
Pracovní listy obsahují témata vítr, zvěř, sucho. oheň, sníh, námraza, mráz, ledovka, škodlivé látky v ovzduší, dvoustránka o lýkožroutu smrkovém, 1 badatelská stránka, průvodní listy a správné řešení.