Cíle:
Žák rozpozná a pojmenuje hlavní zástupce šelem vyskytujících se v ČR.
Žák popíše základní charakteristiky jednotlivých čeledí šelem.
Žák vysvětlí rozdíly mezi původními a nepůvodními druhy šelem v ČR.
Žák analyzuje přizpůsobení šelem jejich životnímu prostředí a způsobu života.
Žák diskutuje o významu šelem v ekosystému a jejich vztahu k člověku.
PL obsahuje:
Řád šelmy a jeho rozdělení na čeledi
Charakteristiky jednotlivých čeledí (psovití, kočkovití, medvědovití, lasicovití, medvídkovití) Ekologie a etologie vybraných druhů (vlk, rys, medvěd, jezevec, vydra)
Průvodní list a řešení
Pracovní list se může využívat k opakování probraného učiva, ale lze žákům zadat žákům před výkladem nové látky, jako domácí přípravu nebo jako podklad do vyučování při probírání nové látky.