Opakovací kartičky s řešením – ČÍSELNÁ OSA (racionální čísla - desetinná čísla, zlomky, záporná čísla)

Předmět:
Ročník:
Kategorie:
Počet stran:
5
Velikost: 1.76 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Vladěna Pěknicová
Nahráno:
Naposledy upraveno:
21. 7. 2023
Sdílet:

Popis aktivity: Aktivita obsahuje 20 karet. Na přední straně karty je uvedeno zadání (číselná osa se třemi vyznačenými body + popis bodů + úkol). Na druhé straně karty je uvedeno správné řešení.

Cíl: Zopakování či upevnění znalostí umístění čísel na číselné ose.

Sada obsahuje:

strana 1: pokyny pro učitele

strana 2-5: 20 opakovacích karet s výsledky (+ řešení)

Možnosti použití:

  1. Pomůcku doporučuji vytisknout (strany 2-5 oboustranně), zalaminovat a rozstříhat (možno používat opakovaně).
  2. Kontrola je vždy na zadní straně karet.

Jak s materiálem pracovat:

Práce „v lavicích“:

  1. Rozdejte vystřižené kartičky do skupin (po 2-5 žácích), případně mohou žáci pracovat samostatně (např. jako práci navíc, pokud mají již hotovo). Žáci vždy vyřeší úlohu (doporučuji mít k dispozici např. sešit + psací potřeby) + případně provedou kontrolu samostatně.
  2. Náročnost lze ovlivnit množstvím zadaných karet či konkrétním výběrem karet.
  3. V průběhu práce učitel prochází třídu a pomáhá žákům s případnými nejasnostmi.
  4. Nezapomeňte na zpětnou vazbu – které příklady dělaly žákům největší problém apod.

Běhací aktivity:

  1. Karty je možné využít ale i tak, že je vytisknete bez řešení, rozmístíte karty po třídě/chodbě a necháte žáky řešit úlohy ve skupinách (skupiny a pravidla, případně role žáků, doporučuji uzpůsobit dané třídě).
  2. Doporučuji určit časový limit, po jehož skončení provedete společnou kontrolu a zpětnou vazbu.
  3. Karty jsou očíslované. Proto doporučuji před zahájením aktivity nechat žáky na čistý papír zapsat čísla 1-20, ke kterým budou dopisovat jednotlivé výsledky (pro usnadnění společné kontroly).

Přínos pomůcky:

  1. Aktivizace žáků.
  2. Podpora spolupráce mezi žáky.
  3. Manipulativní činnost – zapojení více smyslů do výuky.
  4. V případě samokontroly žáků rozvoj samostatnosti a zodpovědnosti.

Zdroj obrázků v materiálu: vlastní (vytvořeno v programu Geogebra).

Další produkty od autora Vladěna Pěknicová

155401
Chemie
8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Já mám, kdo má
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 27 karet. Na jedné kartě je vždy slovně zadaná sloučenina, na další kartě její
26.00 Kč
115218
Matematika
8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Skládačky
Trimino – PRAVIDLA PRO POČÍTÁNÍ S MOCNINAMI Popis aktivity: Aktivita obsahuje 2 sady karet. Obě sady slouží k procvičení
30.00 Kč
536771
Matematika
ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Aktivita obsahuje 190 karet. Na přední straně karty je uvedeno zadání. Na druhé straně karty je uvedeno správné řešení
210.00 Kč
613098
Matematika
2., 3.
Já mám, kdo má
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 27 karet. Karty obsahují 26 různých dvojic příkladů na násobení a dělení v oboru malé
26.00 Kč
Opakovací kartičky s řešením – ČÍSELNÁ OSA (racionální čísla - desetinná čísla, zlomky, záporná čísla) Opakovací kartičky s řešením – ČÍSELNÁ OSA (racionální čísla - desetinná čísla, zlomky, záporná čísla)
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 20 karet. Na přední straně karty je uvedeno zadání (číselná osa se třemi vyznačenými body + popis bodů + úkol). Na druhé straně karty je uvedeno správné řešení.Cíl: Zopakování či upevnění znalostí umístění čísel na číselné ose.Sada obsahuje:strana 1: pokyny pro učitelestrana 2-5: 20 opakovacích karet s výsledky (+ řešení)Možnosti použití:Pomůcku doporučuji vytisknout (strany 2-5 oboustranně), zalaminovat a rozstříhat (možno používat opakovaně).Kontrola je vždy na zadní straně karet.Jak s materiálem pracovat:Práce „v lavicích“:Rozdejte vystřižené kartičky do skupin (po 2-5 žácích), případně mohou žáci pracovat samostatně (např. jako práci navíc, pokud mají již hotovo). Žáci vždy vyřeší úlohu (doporučuji mít k dispozici např. sešit + psací potřeby) + případně provedou kontrolu samostatně.Náročnost lze ovlivnit množstvím zadaných karet či konkrétním výběrem karet.V průběhu práce učitel prochází třídu a pomáhá žákům s případnými nejasnostmi.Nezapomeňte na zpětnou vazbu – které příklady dělaly žákům největší problém apod.Běhací aktivity:Karty je možné využít ale i tak, že je vytisknete bez řešení, rozmístíte karty po třídě/chodbě a necháte žáky řešit úlohy ve skupinách (skupiny a pravidla, případně role žáků, doporučuji uzpůsobit dané třídě).Doporučuji určit časový limit, po jehož skončení provedete společnou kontrolu a zpětnou vazbu. Karty jsou očíslované. Proto doporučuji před zahájením aktivity nechat žáky na čistý papír zapsat čísla 1-20, ke kterým budou dopisovat jednotlivé výsledky (pro usnadnění společné kontroly).Přínos pomůcky:Aktivizace žáků.Podpora spolupráce mezi žáky.Manipulativní činnost – zapojení více smyslů do výuky.V případě samokontroly žáků rozvoj samostatnosti a zodpovědnosti.Zdroj obrázků v materiálu: vlastní (vytvořeno v programu Geogebra).
UUCZ-330448
Matematika>Didaktické hry>7.>8.
27.00