Popis aktivity: Aktivita obsahuje 20 karet. Na přední straně karty je uvedeno zadání (číselná osa se třemi vyznačenými body + popis bodů + úkol). Na druhé straně karty je uvedeno správné řešení.
Cíl: Zopakování či upevnění znalostí umístění čísel na číselné ose.
Sada obsahuje:
strana 1: pokyny pro učitele
strana 2-5: 20 opakovacích karet s výsledky (+ řešení)
Možnosti použití:
- Pomůcku doporučuji vytisknout (strany 2-5 oboustranně), zalaminovat a rozstříhat (možno používat opakovaně).
- Kontrola je vždy na zadní straně karet.
Jak s materiálem pracovat:
Práce „v lavicích“:
- Rozdejte vystřižené kartičky do skupin (po 2-5 žácích), případně mohou žáci pracovat samostatně (např. jako práci navíc, pokud mají již hotovo). Žáci vždy vyřeší úlohu (doporučuji mít k dispozici např. sešit + psací potřeby) + případně provedou kontrolu samostatně.
- Náročnost lze ovlivnit množstvím zadaných karet či konkrétním výběrem karet.
- V průběhu práce učitel prochází třídu a pomáhá žákům s případnými nejasnostmi.
- Nezapomeňte na zpětnou vazbu – které příklady dělaly žákům největší problém apod.
Běhací aktivity:
- Karty je možné využít ale i tak, že je vytisknete bez řešení, rozmístíte karty po třídě/chodbě a necháte žáky řešit úlohy ve skupinách (skupiny a pravidla, případně role žáků, doporučuji uzpůsobit dané třídě).
- Doporučuji určit časový limit, po jehož skončení provedete společnou kontrolu a zpětnou vazbu.
- Karty jsou očíslované. Proto doporučuji před zahájením aktivity nechat žáky na čistý papír zapsat čísla 1-20, ke kterým budou dopisovat jednotlivé výsledky (pro usnadnění společné kontroly).
Přínos pomůcky:
- Aktivizace žáků.
- Podpora spolupráce mezi žáky.
- Manipulativní činnost – zapojení více smyslů do výuky.
- V případě samokontroly žáků rozvoj samostatnosti a zodpovědnosti.
Zdroj obrázků v materiálu: vlastní (vytvořeno v programu Geogebra).