Obsah
- 31 karet na běhačku
Příprava před hrou
- vytisknout karty a zalaminovat je,
- žáci potřebují psací potřeby.
Instrukce
- Běhací informatika je aktivita určená především na ven, ale dá se hrát
i v tělocvičně nebo ve třídě – například jako protáhnutí během vyučování
nebo v situaci, kdy nejde proud.
- Karty obsahují ikonky související s prací na počítači.
- Hru tvoří 31 karet, které učitel rozmístí po učebně, hřišti či parku
v libovolném pořadí.
- Žáci mají papír a tužku. Nejprve hledají kartu se slovem ZAČÁTEK a opíší si písmenko v rohu (první písmeno tajenky). Poté hledají kartu, která obsahuje správnou odpověď na otázku uvedenou ve spodní části karty,
a zapíší další písmenko. Takto postupují, dokud nezískají všechna písmena.
- Pokud odpovídají správně, vznikne jim na papíře tajenka ve správném pořadí.
- Pokud se hraje v nepřehledném terénu, doporučuje se tisknout karty
na formát A4. Na louce nebo v parku obvykle stačí formát A5.
Tajenka
- COMPUTERS HAVE BIG BRAINS AND HEARTS
(= Počítače mají velké mozky a srdce)
Text je záměrně v angličtině, aby se žákům obtížněji odhadovala tajenka.
Význam tajenky
- „Velké mozky“ → počítače jsou chytré, mají obrovskou výpočetní kapacitu.
- „Velká srdce“ → mohou působit dojmem empatie, podpory nebo pomoci lidem, i když ve skutečnosti žádné city nemají.