KÓDOVÁNÍ CESTY BLUDIŠTĚM - 4. ročník

Předmět:
Ročník:
3., 4., 5.
Kategorie:
Velikost: 248.33 KB
Typ souboru: pdf
Prodávající Milan Šatra
Nahráno:
Naposledy upraveno:
8. 4. 2024
Sdílet:

Sada 2 pracovních listů včetně řešení k tematickým celkům:

  • Data, informace, modelování
    • I-5-1-02 - popíše konkrétní situaci, určí, co k ní již ví, a znázorní ji (kódování a přenos dat: využití značek, piktogramů, symbolů a kódů pro záznam, sdílení, přenos a ochranu informace)
    • I-5-1-03 - vyčte informace z daného modelu (modelování: model jako zjednodušené znázornění skutečnosti; využití obrazových modelů - myšlenkové a pojmové mapy, schémata, tabulky, diagramy)
  • Algoritmizace a programování
    • I-5-2-01 - sestavuje a testuje symbolické zápisy postupů (řešení problému krokováním: postup, jeho jednotlivé kroky, vstupy, výstupy a různé formy zápisu pomocí obrázků, značek, symbolů či textu; příklady situací využívajících opakovaně použitelné postupy; přečtení, porozumění a úprava kroků v postupu, algoritmu; sestavení funkčního postupu řešícího konkrétní jednoduchou situaci)
    • I-5-2-04 - ověří správnost jím navrženého postupu či programu, najde a opraví v něm případnou chybu (kontrola řešení: porovnání postupu s jiným a diskuse o nich; ověřování funkčnosti programu a jeho částí opakovaným spuštěním; nalezení chyby a oprava kódu).

Cílová skupina: 4. ročník ZŠ

Metodické pokyny: Cílem použití těchto pracovních listů je rozvinout u žáků 4. ročníku dovednost zpracování orientace v grafickém schématu (bludiště) a následnému zápisu vhodným kódem, kterým zobrazí cestu bludištěm. K dispozici jsou dvě varianty zadání pro dvě následné vyučovací hodiny. V rámci první hodiny žáci vyhledávají cestu bludištěm a zapisují nalezenou cestu vhodným kódem. PL lze vytisknout na obyčejný papír a vepisovat řešení nebo vytisknout, zalaminovat a následně opakovaně vyplňovat. V rámci následné vyučovací hodiny pak žáci přiřazují správné kódy (tentokrát v jiném provedení) k jednotlivým bludištím. PL je vhodné po vytištění zalaminovat a rozstřihat na jednotlivé díly bludiště + kódy cest (žáci pak hledají správné dvojice bludiště – cesta). Pro snadnost kontroly lze rubové strany bludišť označit písmeny, rubové karty kódů označit čísly, načež žáci pak vytvářejí jednoduše kontrolovatelné dvojice kartiček.

Další produkty od autora Milan Šatra

281952
Informatika
SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Přípravy hodiny/lekce
Komplexní sbírka řešených úloh pro miropočítač BBC micro:bit, která je využitelná pro realizaci výuky informatiky
99.00 Kč
289517
Chemie
8., 9.
Pracovní listy
Soubor obsahuje 26 pracovních listů určených k nácviku i prověření znalostí značek chemických prvků. Vyplňují se podle
99.00 Kč
499213
Informatika
ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Obsah materiálu: Pracovních list včetně řešení k tematickému celku Data, informace, modelování – čtení grafů – I-9-1-01
79.00 Kč
311691
Český jazyk - literatura
ZŠ – 1. STUPEŇ
Pracovní listy
Sada je zaměřená na porozumění a pochopení nejznámějších pranostik. V textu jsou úkoly, které vedou zábavnou formou
90.00 Kč
KÓDOVÁNÍ CESTY BLUDIŠTĚM - 4. ročník KÓDOVÁNÍ CESTY BLUDIŠTĚM - 4. ročník
Sada 2 pracovních listů včetně řešení k tematickým celkům:Data, informace, modelováníI-5-1-02 - popíše konkrétní situaci, určí, co k ní již ví, a znázorní ji (kódování a přenos dat: využití značek, piktogramů, symbolů a kódů pro záznam, sdílení, přenos a ochranu informace)I-5-1-03 - vyčte informace z daného modelu (modelování: model jako zjednodušené znázornění skutečnosti; využití obrazových modelů - myšlenkové a pojmové mapy, schémata, tabulky, diagramy)Algoritmizace a programováníI-5-2-01 - sestavuje a testuje symbolické zápisy postupů (řešení problému krokováním: postup, jeho jednotlivé kroky, vstupy, výstupy a různé formy zápisu pomocí obrázků, značek, symbolů či textu; příklady situací využívajících opakovaně použitelné postupy; přečtení, porozumění a úprava kroků v postupu, algoritmu; sestavení funkčního postupu řešícího konkrétní jednoduchou situaci)I-5-2-04 - ověří správnost jím navrženého postupu či programu, najde a opraví v něm případnou chybu (kontrola řešení: porovnání postupu s jiným a diskuse o nich; ověřování funkčnosti programu a jeho částí opakovaným spuštěním; nalezení chyby a oprava kódu).Cílová skupina: 4. ročník ZŠMetodické pokyny: Cílem použití těchto pracovních listů je rozvinout u žáků 4. ročníku dovednost zpracování orientace v grafickém schématu (bludiště) a následnému zápisu vhodným kódem, kterým zobrazí cestu bludištěm. K dispozici jsou dvě varianty zadání pro dvě následné vyučovací hodiny. V rámci první hodiny žáci vyhledávají cestu bludištěm a zapisují nalezenou cestu vhodným kódem. PL lze vytisknout na obyčejný papír a vepisovat řešení nebo vytisknout, zalaminovat a následně opakovaně vyplňovat. V rámci následné vyučovací hodiny pak žáci přiřazují správné kódy (tentokrát v jiném provedení) k jednotlivým bludištím. PL je vhodné po vytištění zalaminovat a rozstřihat na jednotlivé díly bludiště + kódy cest (žáci pak hledají správné dvojice bludiště – cesta). Pro snadnost kontroly lze rubové strany bludišť označit písmeny, rubové karty kódů označit čísly, načež žáci pak vytvářejí jednoduše kontrolovatelné dvojice kartiček.
UUCZ-542043
Informatika>Pracovní listy>3.>4.>5.
33.00