Obsah materiálu: Dvojice pracovních listů včetně řešení k tematickému celku Data, informace, modelování – I-5-1-02 - popíše konkrétní situaci, určí, co k ní již ví, a znázorní ji, I-5-1-03 - vyčte informace z daného modelu. Využité učivo: data, informace: záznam dat s využitím čísla a tvaru, hodnocení získaných dat, vyvozování závěrů, kódování a přenos dat: využití značek, piktogramů, symbolů a kódů pro záznam informace, modelování: model jako zjednodušené znázornění skutečnosti; využití obrazových modelů (myšlenkové a pojmové mapy, schémata, tabulky, diagramy) ke zkoumání, porovnávání a vysvětlování jevů kolem žáka
Cílová skupina: 4.-5. ročník ZŠ
Metodické pokyny: Cílem použití těchto pracovních listů je rozvinout u žáků 4.-5. ročníku dovednost zpracování číselných dat v podobě kódů k vytvoření lomené čáry ve čtvercové síti. Číslo v políčku vyjadřuje, kolik stran čtvercového políčka bude obarveno. Cílem aktivity je vytvořit uzavřenou lomenou čáru, která se nikde nedotýká ani neprotíná. K vytvoření této vzdělávací aktivity mě přivedly aplikace a články o logické hře SlitherLink od japonského vydavatele Nikoli. Zadání pracovních listů doporučuji vytisknout, zalaminovat a žáky nechat vypracovávat s použití stíratelných fixů.