Poznej číslo (slož z karet výsledek)

Předmět:
Ročník:
4., 5., 6.
Kategorie:
Velikost: 6.86 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající:
Nahráno:
Naposledy upraveno:
16. 9. 2024
Sdílet:

Popis aktivity: Aktivita obsahuje 8 čtveřic karet. Vždy k sobě patří 4 karty se stejným výsledkem. Každá karta vždy obsahuje slovní zadání, dle kterého lze určit hodnotu kartu (např. desetinásobek, polovina tohoto čísla apod.). Aktivita je vhodná na procvičení výběru správné početní operace a rozvíjí porozumění matematickému textu.

Cíl: Zopakování či upevnění základních početních operací, práce s matematickými pojmy a vhodného výběru matematické operace.

Sada obsahuje:

strana 1:      pokyny pro učitele

strana 2-3: 8 složených sad karet k tisku a rozstříhání

Možnosti použití:

  1. Pomůcku doporučuji vytisknout, zalaminovat a rozstříhat (možno používat opakovaně).
  2. Pro kontrolu je možné karty z jedné sady označit ze zadní strany např. stejným symbolem či barevnými puntíky apod.

Jak s materiálem pracovat:

  1. Rozdejte vystřižené kartičky do skupin (po 2-5 žácích), případně mohou žáci pracovat samostatně (např. jako práci navíc, pokud mají již hotovo).
  2. LEHČÍ VERZE: Pokud rozstříháte sadu na 5 kusů (malý čtverec uprostřed + k němu 4 karty): Nechte žáky skládat vždy čtyři karty k příslušnému výsledku.
  3. TĚŽŠÍ VERZE: Pokud rozstříháte sadu na 4 čtverce: Nechte žáky složit vždy 4 karty se stejným výsledkem k sobě. Správným poskládáním těchto karet poté složí výsledek.
  4. Náročnost (zejména časovou) lze ovlivnit také množstvím zadaných sad, tzn. jedna skupina může mít všechny sady, jiná např. o 1 sadu méně.
  5. V průběhu práce učitel prochází třídu a pomáhá žákům s případnými nejasnostmi.
  6. Poté proveďte kontrolu – společně či každá skupina samostatně (jsou-li karty zespodu označené).
  7. Nezapomeňte na zpětnou vazbu – které příklady dělaly žákům největší problém apod.

Přínos pomůcky:

  1. Aktivizace žáků.
  2. Podpora spolupráce mezi žáky.
  3. Manipulativní činnost – zapojení více smyslů do výuky.
  4. V případě samokontroly žáků rozvoj samostatnosti a zodpovědnosti.

 

Zdroj obrázku: https://pixabay.com/

Autorka Vladěna Pěknicová

--------------------------------------------

Z každého prodaného materiálu na profilu POMOC PŘI POVODNÍCH pošleme celou částku na povodňovou sbírku Charity České republiky .

Další produkty od autora Pomoc při povodních

654026
Český jazyk
2., 3., 4., 5.
Pracovní listy
Materiál Druhy vět - pracovní listy je určen žákům 2.-5. ročníku ZŠ. Slouží k procvičení druhů vět (oznamovací, přací
30.00 Kč
655844
Matematika
2., 3., 4., 5.
Domino
SADA 3 DOMIN - GEOMETRICKÉ TVARY A TĚLESA Materiál slouží k: procvičení geometrických tvarů a těles rozvoji spolupráce
27.00 Kč
651264
Český jazyk
2., 3., 4., ZŠ – 1. STUPEŇ
Postřehovky
MATERIÁL OBSAHUJE: VELKÝ OBRÁZEK STROMU, KTERÝ MAJÍ ŽÁCI UHÁDNOUT PRACOVNÍ LIST S OBRÁZKEM STROMU NA DOPSANÍ JEHO NÁZVU
25.00 Kč
651671
Český jazyk
MŠ, Školní družina, MŠ - předškoláci, 1., 2., 3., 4., 5.
Ostatní
Tento materiál slouží dětem s odlišným mateřským jazykem ( OMJ), aby si rozšířily slovní zásobu. Jsou zde v QR kódech
30.00 Kč
Poznej číslo (slož z karet výsledek) Poznej číslo (slož z karet výsledek)
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 8 čtveřic karet. Vždy k sobě patří 4 karty se stejným výsledkem. Každá karta vždy obsahuje slovní zadání, dle kterého lze určit hodnotu kartu (např. desetinásobek, polovina tohoto čísla apod.). Aktivita je vhodná na procvičení výběru správné početní operace a rozvíjí porozumění matematickému textu.Cíl: Zopakování či upevnění základních početních operací, práce s matematickými pojmy a vhodného výběru matematické operace.Sada obsahuje:strana 1:      pokyny pro učitelestrana 2-3: 8 složených sad karet k tisku a rozstříháníMožnosti použití:Pomůcku doporučuji vytisknout, zalaminovat a rozstříhat (možno používat opakovaně).Pro kontrolu je možné karty z jedné sady označit ze zadní strany např. stejným symbolem či barevnými puntíky apod.Jak s materiálem pracovat:Rozdejte vystřižené kartičky do skupin (po 2-5 žácích), případně mohou žáci pracovat samostatně (např. jako práci navíc, pokud mají již hotovo).LEHČÍ VERZE: Pokud rozstříháte sadu na 5 kusů (malý čtverec uprostřed + k němu 4 karty): Nechte žáky skládat vždy čtyři karty k příslušnému výsledku.TĚŽŠÍ VERZE: Pokud rozstříháte sadu na 4 čtverce: Nechte žáky složit vždy 4 karty se stejným výsledkem k sobě. Správným poskládáním těchto karet poté složí výsledek.Náročnost (zejména časovou) lze ovlivnit také množstvím zadaných sad, tzn. jedna skupina může mít všechny sady, jiná např. o 1 sadu méně.V průběhu práce učitel prochází třídu a pomáhá žákům s případnými nejasnostmi.Poté proveďte kontrolu – společně či každá skupina samostatně (jsou-li karty zespodu označené).Nezapomeňte na zpětnou vazbu – které příklady dělaly žákům největší problém apod.Přínos pomůcky:Aktivizace žáků.Podpora spolupráce mezi žáky.Manipulativní činnost – zapojení více smyslů do výuky.V případě samokontroly žáků rozvoj samostatnosti a zodpovědnosti. Zdroj obrázku: https://pixabay.com/Autorka Vladěna Pěknicová--------------------------------------------Z každého prodaného materiálu na profilu POMOC PŘI POVODNÍCH pošleme celou částku na povodňovou sbírku Charity České republiky .
UUCZ-651666
Matematika>Skládačky>4.>5.>6.
30.00