Sada se skládá ze 2 typů materiálů:
Nedokončené věty (obláčky) - vrstevnické hodnocení
Materiál obsahuje sadu 25 reflektivních bublin (nedokončených vět), které se zaměřují na vrstevnické hodnocení. Jedná se o univerzální karty, které lze využívat opakovaně v různých předmětech napříč ročníky dle potřeby a to jak na písemnou či ústní zpětnou vazbu.
Materiál obsahuje jak barevnou, tak černobílou verzi, kterou doporučuji vytisknout na barevné papíry, zalaminovat a používat opakovaně.
Startéry pomáhají žákům při vrstevnickém hodnocení, protože jim poskytnou úvodní formulaci a díky tomu podporují poskytování konkrétní a konstruktivní zpětné vazby.
Šablony na podporu vrstevnického hodnocení
Vrstevnické hodnocení žákům umožňuje reflektovat vlastní práci i práci spolužáků, získávat zpětnou vazbu (nejen od učitele) a také rozvíjet kritické myšlení a komunikační dovednosti.
Materiál obsahuje pět šablon pro vrstevnické hodnocení, neboli pět univerzálních listů, které lze využívat opakovaně a v různých ročnících i předmětech. Cílem je žákům usnadnit a zpestřit vrstevnické hodnocení a zároveň poskytnout efektivní a srozumitelný nástroj, který umožní poskytovat kvalitní zpětnou vazbu.
Šablony jsou zaměřené na vyváženou (pozitivní i negativní) zpětnou vazbu.
Sada obsahuje šablony:
- Dvě hvězdičky a jedno přání
- TAG - pochvala - otázka - návrh
- Hamburger (2 ocenění a 1 doporučení)
- Cupcake (1 ocenění a 1 doporučení)
- Šablonu ke kriteriálnímu hodnocení (dle zvolených kritérií).
Sada je navržená tak, aby byla lehce a univerzálně využitelná během výuky. Obsahuje jak barevnou, tak černobílou verzi.
Vrstevnické hodnocení je důležitou součástí formativního hodnocení, protože umožňuje žákům se aktivně zapojit do učícího se procesu - nejen přijímat zpětnou vazbu, ale i ji poskytovat. Šablony umožňují poskytovat zpětnou vazbu jasně, konstruktivně a laskavě.
Propojení materiálů
Materiály se dají skvěle propojovat na ještě větší podporu vrstevnického hodnocení.
Šablony poskytují žákům rámec a strukturu pro poskytování zpětné vazby (např. Kde přesně má být pochvala a kde návrh na zlepšení?).
Nedokončené věty (obláčky) slouží jako konkrétní jazyková podpora pro vyplnění tohoto rámce. Pomáhají žákům formulovat své myšlenky do konkrétních a laskavých vět, které pak snadno dosadí do vybrané šablony.












